Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Moderator: Beheerdersteam
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Het jaar netjes afgesloten met een laagje verf. Ik ben best tevreden. Nu nog een doosje voor het filter eronder en dan zijn ze klaar! In deze "livery" zullen ze ook in Hengelo te zien en horen zijn.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Een tijdje geleden kocht ik via Marktplaats een setje kruisvoeten. Eigenlijk wilde ik trompetvoeten, maar exemplaren die zowel sterk genoeg als laag genoeg (de meesten zijn tafelpoten) zijn waren domweg onvindbaar voor een redelijke prijs. Maar vandaag zat ik even te WOGgen op MP en ik vond ze zowaar! Om de hoek, en nog gratis ook! 
Toch even kijken hoe het toont. Het staat nog los, er komt nog een plateau onder. En een polletje, wat vinden jullie mooier?
Toch even kijken hoe het toont. Het staat nog los, er komt nog een plateau onder. En een polletje, wat vinden jullie mooier?
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Zeker weten de trompetvoet. Wat Leo hierboven al aangeeft en het ronde van de voet is een mooie echo van de vorm van de woofer en hoornmond.
De kruisvoet doet denken aan de poot van een schoolstoeltje.
De kruisvoet doet denken aan de poot van een schoolstoeltje.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Ik heb ook op de Trompetvoet gestemd, ik vind deze het mooiste combineren met de luidsprekers.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
De trompet voet,
De poot van de kruisvoet loopt niet mooi door, had die uit een geheel geweest dan was die optie ook niet gek.
Beide hebben wel iets.
De poot van de kruisvoet loopt niet mooi door, had die uit een geheel geweest dan was die optie ook niet gek.
Beide hebben wel iets.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
De kruisvoet is in hoogte verstelbaar, vandaar de stap in dikte. Dat kan een voordeel zijn op een luisterdag, de stoelen daar zijn hoger dan de bank thuis.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Poten van een 901 heb ik ook nog overwogen, maar die bleken te slap
Beide poten zijn oorspronkelijk stoelpoten, dus met de belastbaarheid zit het wel goed. Ze zijn stevig en stabiel.
Beide poten zijn oorspronkelijk stoelpoten, dus met de belastbaarheid zit het wel goed. Ze zijn stevig en stabiel.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Die kruisvoet lijkt meer op de poot van een krukje uit de peuterspeelzaal.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
De kruisvoeten lijken bij een paar leden wat onverwerkte schooltrauma's naar boven te halen... 
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Destijds waren er i.i.g. nog geen peuterspeelzalen en crèches. Toen bleef je lekker bij moeders thuis tot aan de basisschool en/of haalde je buiten kattenkwaad uit zoals het betaamde 
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
mag ik vinden dat beide geen porum hebben?
Op basis van de foto: de verhouding is zoek, ik zou meer een 'kruk' achtige voet er onder zetten. Iets in deze richting:
En qua vormgeving kun je de lijnen van de kast volgen (zoals de facetten).
Op basis van de foto: de verhouding is zoek, ik zou meer een 'kruk' achtige voet er onder zetten. Iets in deze richting:
En qua vormgeving kun je de lijnen van de kast volgen (zoals de facetten).
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
+1
Mee eens. En als je die dan ong 2/3 de breedte van de kast houdt dan stroomlijnt het ook wat meer. Aan de andere kant als je die trompetvoet een mooie kleur geeft, b.v. bordeauxrood, of anderszins wat je mooi vindt, dan fleurt het ook heel wat op.
Mee eens. En als je die dan ong 2/3 de breedte van de kast houdt dan stroomlijnt het ook wat meer. Aan de andere kant als je die trompetvoet een mooie kleur geeft, b.v. bordeauxrood, of anderszins wat je mooi vindt, dan fleurt het ook heel wat op.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Uiteraard, ik waardeer je mening. Een stoere viervoeter met voortzetting van de facetten heb ik ook overwogen, maar dat wordt hier juist weer een beetje te substantieel gevonden.hsmeets schreef: ↑wo 10 jan 2024, 14:52mag ik vinden dat beide geen porum hebben?
Op basis van de foto: de verhouding is zoek, ik zou meer een 'kruk' achtige voet er onder zetten. Iets in deze richting:
En qua vormgeving kun je de lijnen van de kast volgen (zoals de facetten).
Schermafbeelding 2024-01-10 om 14.50.56.png
De trompetvoeten moeten sowieso een beetje worden opgekuist, ze zijn wat geoxideerd dus een behandeling met alupoets uit de motorzaak zal ze goed doen.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Zo'n trompet in gepoetst alu is lekker retro, oftewel vintage in fatsoenlijk Nederlands.
En wat de schooltrauma's betreft; ja. Met een nat geregende broek op zo'n kruk... brrr.
En wat de schooltrauma's betreft; ja. Met een nat geregende broek op zo'n kruk... brrr.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
heel mooi!timpert schreef: ↑di 09 jan 2024, 21:15Een tijdje geleden kocht ik via Marktplaats een setje kruisvoeten. Eigenlijk wilde ik trompetvoeten, maar exemplaren die zowel sterk genoeg als laag genoeg (de meesten zijn tafelpoten) zijn waren domweg onvindbaar voor een redelijke prijs. Maar vandaag zat ik even te WOGgen op MP en ik vond ze zowaar! Om de hoek, en nog gratis ook!
Toch even kijken hoe het toont. Het staat nog los, er komt nog een plateau onder. En een polletje, wat vinden jullie mooier?
over de voeten, eerlijk gezegd doen beide er geen recht aan
een mooie zwarte Z voet er onder zou mijn inziens veel mooier zijn!
of in hetzelfde hout blank gelakt/geolied als de zij/bovenkanten
en dan zo in zijaanzicht " Z --> luisterpositie "
dan is het geen massief blok en zweven ze evengoed een beetje, en springen mooi in het oog
of dat van hout op een of andere manier stevig te maken is weet ik niet
of een floating table maken met zelfde hout als zijkanten en staalkabels (hoe geschikt dat is als standaard voor speakers ivm trillingen etc weet ik niet)
voorbeeldje:
https://www.amazon.in/Tensegrity-Floati ... B0C2V9GC6G
En als je persé voor de trompetvoet wil gaan, keer ze dan om! (brede kant boven) dat zou wellicht wel interessant zijn
en anders het eerder genoemde 'kruk' idee: wat eenvoudiger maar praktischer. kan je er evt nog wat boeken, LP's of een beeldje in kwijt
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Ook die heb ik overwogen, ziet er zeker wat stoerder uit. Van hout zie ik dat niet zo zitten, maar de plaatselijke smid is wel te porren om zoiets voor me te maken. Echter, de trompetters hebben een heel groot voordeel: je kan er niet zo makkelijk onderdoor kruipen. We hebben twee dieren die dat toch graag proberen ook al past het net niet, met alle gevolgen van dien...
Geinig idee, ik weet zo niet of dat kan. Door het perspectief lijken de voeten iets kleiner dan ze zijn, dus het zou best kunnen dat de basis van de voet iets breder is dan de luidspreker. Als dat niet zo is, dan is het natuurlijk te overwegen. Ga ik even bekijken.
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Helaas bleek de plaat waar ik de luidsprekers van gemaakt heb niet meer leverbaar door de oorlog in Oekraïne, dus een mooi plateau waar ze op kunnen staan zat er niet in. Van het restje hout dat ik nog had heb ik maar een klosje gemaakt om de luidsprekers op hoogte en rechtop te krijgen, omdat het stoelpoten zijn staat de montageplaat bovenaan de voeten onder een kleine hoek (3 graden) naar achteren. Niet de mooiste oplossing, maar het moet maar even zo.
Nog een net kistje om de filters heen, en dan zijn ze klaar voor zaterdag! Hier alvast een plaatje samen met de naamgeefster (links):
Nog een net kistje om de filters heen, en dan zijn ze klaar voor zaterdag! Hier alvast een plaatje samen met de naamgeefster (links):
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Na een (volgens mij) geslaagde demo in Hengelo is het tijd om dit project af te sluiten en de speakers in gebruik te nemen. Het was leuk en leerzaam, en ze doen hun naamgeefster echt eer aan: ze zijn leuk, een beetje lomp, gaan hard, hebben ruimte nodig en vreten alles. Na een paar uurtjes kelder opruimen had ik ineens een zeldzaam uitzicht:
Tijd voor iets nieuws dus! Wat het wordt houd ik nog even voor me, maar ik beloof iets interessants.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
zeker een geslaagde demo, zeer fijne speakers hoor.
in t echt wel veel groter dan op de foto
in t echt wel veel groter dan op de foto
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Kyra, beetje lomp maar erg leuk
Ja ‘gewoon’ lekkere speakers, compleet, niks mis mee. En een formaat kun je wel aan wennen 
