11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Barry2001 »

Beste mensen,

Met veel genoegen kan ik melden dat zaterdag 3 februari 2024 de 11e luisterdag Oost Nederland zal worden gehouden.

Wijkcentrum Slangenbeek, Straatsburg 5, 7559NM Hengelo

Dezelfde locatie als vorige keren. Mede namens de beheerders van het wijkcentrum en natuurlijk Sandra die weer bereid is bij de kassa plaats te nemen heet ik jullie van harte welkom.
wijkcentrum-Slangenbeek-1024x575.jpg
Ook dit jaar zijn er weer 6 ruimtes beschikbaar, waarvan 5 'vrije' ruimtes ter jullie eigen invulling. De ruimtes zijn qua grootte huiskamer formaat, verlaagd plafonnetje, goed verlicht. Ik streef er in ieder geval naar om iedere demo minimaal 2 uur de gelegenheid te geven, indien mogelijk in het schema langer. Akoestiek van de ruimtes is redelijk te noemen, ruimtes 4 en 5 worden ook door de lokale muziekschool gebruikt en hebben wat extra akoestische aanpassingen.
Let op: er is verder niets aan dekens ed aanwezig, als je dit belangrijk vindt voor je demo svp zelf meenemen.
Oja, alleen kamers 4 en 5 grenzen aan elkaar, tussen de overige kamers zit niet gebruikte ruimte, wat natuurlijk prettig is ivm overspraak.
Wijkcentrum%252520plategrond.JPG
6F5B16DD-5E86-461C-AE28-7FC3C0D9A7A9.jpeg
Kamer 6 'De Soos' is een wat grotere ruimte goed geschikt om luidspreker metingen te doen. Vorig jaar heeft Doede oa hier metingen gedaan, heeft iemand zin / spullen dit jaar om hier metingen te doen voor geinteresseerden? Graag!
20230204_144859.jpg
1.JPG
Audio Creative

Net als de vorige edities zijn de mannen van Audio Creative weer van de partij.
12.JPG
IMG_1622.JPG
Marco Bouwer en (Triode) Dick van de Merwe zullen gedurende de dag in kamer 2 demonstraties geven, een plaatje en een praatje.

Eten en drinken

Direkt onder de ruimte zit een cafetaria voor de inwendige mens, open vanaf 12:30. Naast de cafetaria zit 'De Straatsburger'. Dit is een verlengde van de cafetaria, en biedt ongeveer 80 zitplaatsen. Na de luisterdag is het bv mogelijk hier wat te eten, al dan niet gezamenlijk, ter eigen invulling dus zelf onderling afspreken, redelijk veel zitplaatsen.
Het wijkcentrum zit in een klein winkelcentrum, in het winkelcentrum zijn oa 2 supermarkten en een bakker aanwezig.

Bereikbaarheid

Een tip qua bereikbaarheid: de meesten van jullie zullen vanaf de snelweg komen A35, afslag Borne/Hengelo (bij Ikea). Van daaruit rijd je de wijk in, bij het laatste stukje kom je bij een grote vijver. Veel navigatiesystemen sturen je links langs de vijver. Je moet dan om het winkelcentrum heen, over de parkeerplaats, zaterdag, druk, etc. Het is handiger vlak voor de vijver rechts te gaan en langs de vijver te rijden. Aan het eind van de vijver kun je niet meer rechtdoor, daar ligt een busbaan, daar ga je links. Het gebouw waar je dan tegenaan kijkt is al het wijkcentrum.
WC lucht.jpg
5.JPG
13.JPG
Entree en tijden

Sandra zal ook dit jaar weer de kassa beheren, ook dit jaar kan dit met pin / contactloos, contant en met name het wisselgeld is een enorm gedoe altijd.
Entree prijs:
€ 10,- incl 3 consumptiemunten voor koffie / thee. Package deal :goedzo: (fris/bier ed is er niet, zelf meenemen of winkelcentrum)
€ 6,50 zonder consumptiemunten.
€ 1,50 consumptiemunten/st.

Ondanks alle prijsstijgingen is het gelukt de prijs hetzelfde als vorig jaar te houden \:D/

Contant betalen kan ook uiteraard, maar alleen gepast, er is geen wisselgeld. Bij niet gepast rond ik het af in mijn voordeel :mrgreen:
pinnen-ja-graag.jpg
Na betaling krijg je weer het bekende naambordje als toegangsbewijs, en je kunt zien wie er achter welke (forum)naam zit.

Het entree geld is voor iedereen, ook voor de mensen die een demo geven. Het is ook niet de bedoeling er wat aan te verdienen, maar om onkosten als locatiehuur ed te dekken.

Svp aanmelden als je van plan bent om te komen, dan kunnen we ook inschatten of extra ruimte nodig is. Geen verplichting en moeilijk gedoe overigens, als je last minute bedenkt om te komen ben je natuurlijk van harte welkom, maar een indicatie van wat gaat komen is handig.

De deuren gaan om 10:00 open, tot 17:00 kunnen we er terecht.

Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid voor en rond het wijkcentrum.

Het wijkcentrum is rolstoel toegankelijk, en er is een invalidentoilet aanwezig. We zitten met de luisterdag op de 1e verdieping, er is een lift. Deze lift is vrij groot, ook een scootmobiel bv kan hier in.
scoot.jpg
Tourist information

Voor de meegereisde wederhelft die het nog wel een keer gezien heeft op de luisterdag, op 4 km afstand zit het Westermaatplein Hengelo met oa een Ikea. Voor de bouwmarkt liefhebbers, ook zit er een grote Bauhaus vestiging :yeah:
Vwb winkelen ben je in Hengelo centrum nog wel een keer uitgewinkeld, Enschede is een beter alternatief. Borne is weliswaar niet groot maar heeft wel een leuk centrum, en gratis parkeren.

Voor de overnachters, ook op 4km afstand net aan de rand van het Westermaatplein zit een van der Valk hotel. Dit is allemaal direct bij de afslag Borne/Hengelo vanaf de A1.

Het Techniekmuseum Oyfo is verhuisd naar een nieuwe locatie, erg leuk om dit met kinderen te bezoeken, veel van wat er staat werkt ook en is interactief. Verboden om nergens aan te komen! Veel twentse industrie grootheden uit het verleden en nu hebben spullen gedoneerd aan het museum, echt de moeite waard.
ab.jpeg
6441-m-p1020352.jpg
Overigens direct naast Oyfo zit restaurant Lust, kan ik aanbevelen. Vooraf reserveren is zeker op zaterdag nodig.
lust.JPG
Aansprakelijkheid

De organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing, vernieling, etc. Heb respect voor andermans spullen, kijken met de oogjes, luisteren met de oortjes. Houd er rekening mee dat in principe de deur van het wijkcentrum gewoon openstaat en iedereen zo naar binnen kan. Let dus op je eigen en andermans spullen. Overigens is dit in voorgaande edities nog nooit misgegaan, maar wil het even gezegd hebben.

Commercie

Het is een bijna niet commercieel evenement, voor en door de audio hobbyist. Mensen die toch iets in die richting willen kunnen contact opnemen met mij, wordt per geval bekeken. Er moet een link met onze hobby zijn, verder kijkt het allemaal niet zo nauw.
Wat ik in elk geval niet wil zien zijn stands waar gedurende de dag commercieel spullen worden aangeboden. Kun je hier wat van demonstreren zou het misschien kunnen, maar dan geen kamer voor een dag, max een tijdsslot gelijk aan de andere demonstrateurs. Wordt het druk dan gaan altijd de hobby bouwers voor.

Verkoop/ruil

Op de gang is ruimte genoeg om je overbodige platen, cd's, dubbele buizen, woofers waar je de kast van vol hebt liggen te verkopen. Ook hier, klein beetje commercieel is ook weer niet zo'n punt, je kunt zelf wel inschatten wat wel en niet kan denk ik, anders svp even contact met mij opnemen.
10.JPG
OV

Wijkcentrum Slangenbeek heeft een bushalte voor de deur. Neem lijn 13 vanaf Hengelo CS, halte WKC Slangenbeek, 13 minuutjes. Er loopt ook een bus vanaf Enschede CS, via de Universiteit Enschede rechtstreeks naar WKC Slangenbeek, dit is lijn 8. lijn 8 is vervallen.

En verder ..

In de post hieronder zullen de deelnemers te zien zijn die zich opgegeven, daaronder het schema en indeling voor de dag zelf. Dit schema zal ongeveer een week voor de luisterdag zelf online komen, zodat het nog kan worden aangepast als hier behoefte aan is. Als je iets specifieks wil zien / horen check dit dan voor je de reis richting oost aanvangt....
20230204_093745.jpg
Nog enkele huishoudelijke opmerkingen:
- Willen de demonstrateurs denken aan verlengsnoeren, verdeeldozen. Dit is niet aanwezig in het wijkcentrum.
- Wat het altijd goed doet is een papier met daarop een korte omschrijving van hetgeen dat gedemonstreerd wordt.
form.JPG
Er is Wifi, maar denk niet dat het verstandig is je demonstratie hiervan af te laten hangen. Maw het is handig als je vanaf bitjes draait dit ook fysiek bij je te hebben. Wachtwoord voor de Wifi ligt bij de kassa.
- Er zijn voldoende tafels en stoelen in het wijkcentrum aanwezig.
- Er zijn 1 of meerdere steekkarretjes, een winkelkarretje van de supermarkt pakken wordt ook wel gedaan (en past in de lift)
- Er zijn demonstratiemiddelen als beamers / schermen aanwezig, maar dit moet gehuurd worden. Als je hiervan gebruik wilt maken is het handiger dit zelf mee te nemen, eventueel kan ik hier wat in betekenen.

Tot slot

Vaak krijg ik de vraag 'Hoe druk en groot is zoiets nou?' het is allemaal erg relaxed, zeker niet druk. Er is volop gelegenheid in de ruimtes om goed naar de demonstraties te luisteren. Gemiddeld zijn er ongeveer 150 mensen die de dag bezoeken, maar lang niet iedereen is er de hele dag. Lijkt veel, valt in de praktijk erg mee.

Ook weer de oproep aan mensen die willen discussiëren / bijpraten om dit op de gang te doen. Ik weet het, het is ook een gezellig evenement en het is niet altijd te voorkomen, maar probeer er rekening mee te houden.

Denk niet 'Ik wil wel meedoen maar mijn spullen zijn toch niet goed genoeg' , er is ruimte voor iedereen en elk niveau, niemand wordt vreemd aangekeken. Je steekt er hoe dan ook zeker wat van op!

De dag is voor iedereen toegankelijk, geen lidmaatschap oid nodig, zowel als bezoeker of wanneer je een (zelfbouw) demo wilt geven.

Een luisterdag kan alleen slagen met inbreng van jullie zelfbouwers, wees vooral welkom!

Mvg, Barry
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024

Bericht door Barry2001 »

Deelnemers:

pappaleo Calimero
douwebakker
VintageHarry griep :(
rjmulder
beijert Naast dat ik sowieso de open baffle subwoofer mee neem heb ik ook een versterker met vaste crossover op 100hz mee. (Maar die wil gebrugd 8 ohm zien) Daarnaast ben ik met de fostex drivers e.d. bezig in een kastje te zetten. Die gaan ook mee.
Dan moet ik alleen nog even kijken naar standaards of dat ik ze op een tafel zet. Welke ruimte maakt mij niet zoveel uit.
Al heb ik altijd een woofer die meekan ter ondersteuning :)
hannesie
satefan Ik neem m'n meetspullen mee (laptop, REW, Umik-2, standaard, verschillende mogelijkheden om een voorversterker/dac aan te sluiten, maar geen eindversterker oid. Volgens mij is er genoeg aanwezig die dag om een meetsetup in elkaar te zetten.
Henkjan of en zo ja wat ik meeneem volgt later
Kappa7
Ik heb een streamer en pure DSD dac bij me en nog geen speakers :mrgreen:
Kan eventueel de audionet versterkers mee nemen met de dcg3 voorversterker.
dre Ik wil best wat speakers meenemen,maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om ze te demonstreren. :mrgreen:
Dus als iemand zijn versterker of streamer wil demonstreren, neem ik ze graag mee.
Ik heb 2 sets monitors beschikbaar:een set met Accuton units.
8ohm impedantie,buizen vriendelijk.
Een set Paper Hatts,van Tony Gee.
Erg mooi,maar lusten wel wat vermogen.
Tomenkobus Ik neem mijn geïntegreerde versterker mee. Dit is de CA versterker met input selector en logaritmische volume regelaar van weerstanden en relais. Tevens zit er een subwoofer uitgang op met dank aan Pjotr. De versterker zit nog in een primitieve houten doos en zonder mooie knoppen, maar alles werkt. Ook neem ik de Classix II luidsprekers mee van Paul Carmody en mijn actieve subwoofer.
TabCam
tonvandeacker Ik neem mee dezelfde set als in Harderwijk echter voorzien van een compacte behuizing met passieve radiator (Seas NX18 en R2604). De 2e set is een Scamo15 in een kleine behuizing ook met Passieve radiator.
Als laatste de Next Monitor (Seas L16 en DXT). Graag in kamer 5 net zoals afgelopen jaar als dit mogelijk is. Mag de hele middag als je de plek er voor hebt. Audio Nirvana 6V6 buizenversterker.
WrineX Ik neem een 180 graden curved planar/ribbon tweeter mee met een random setje woofers voor het laag (het is dus wederom geen set die af is maar een probeersel), en waarschijnlijk een vlakke variant om zo samen te kijken hoeveel anders dat klinkt.
En wat de voorkeur heeft ? dacht wellicht een leuk testje. ik had de vorige keer een matig curved paneeltje bij en mensen hadden wel de video gezien van de 180 graden , dus dacht laat ik die dan ook maar eens mee nemen. helaas geen tijd gehad (en jan helemaal vol) om iets groots planar gerelateerd te maken :) iets waar ik naar uit kijk maarja

ik heb mij toch bedacht, ik neem of mijn oude planars mee met nieuwe tweeters (als ik ze af krijg, en vervoert krijg) of niks :) laat het wel op tijd weten voor de planning, maar misschien neemt Chris nog iets van mij mee dus dan kan hij stukje van mijn tijd gebruiken.
wordt toch weer een klassiek last minute ding :) haha of dus niet :) BTW voor mogelijk vervoer als het al lukt ze zijn 150cm lang :) maar wel dun
timpert Leuk, ik kom ook. Ik neem Kyra mee. De luidspreker, niet de hond.
Naast mijn luidsprekers neem ik ook een NAD C368 + C268 mee als versterker, die heeft een ingebouwde Bluesound module.
Ok, dan neem ik ook weer de meetset mee.
peterl Geweldig, ik ben dit jaar weer van de partij en neem mee de 2A3 buizenversterker, de 300B en de Contach speakers die aangepast zijn.
Ook wil ik de speakers nogmaals laten doorfluiten, om te zien of het probleem is opgelost.
Bert911 Ik ga kijken of ik er ook weer bij kan zijn met m'n Karlson's, afgelopen keer moest ik helaas het strijdtoneel verlaten vanwege lekkage thuis. Inmiddels zijn ze verbeterd met wat meer mid, ben benieuwd wat de critici ervan vinden! :rock:
hardbats Ik zet hem in de agenda. Als ik het voor elkaar krijg om iets nieuws spelend te hebben (kans is het grootste dat dit de Liionidas met actieve aansturing is) dan zou ik misschien wel wat mee nemen. Gisteren avond nog naar de actieve liionidas zitten luisteren en ik denk dat het naar mijn bescheiden mening best toonbaar is :mrgreen:
Wordt weer een volle auto maar dat mag de pret niet drukken :D Anders kan ik eventueel nog een bron,dac,purifi meenemen als er iemand is die daar behoefte aan heeft.
Het lijkt me leuk om metingen te kunnen doen die dag, het zou voor mij heel leerzaam zijn als er is iemand mee kijkt naar wat er gebeurt.
Ik kan mijn meet spullen meenemen eventueel maar als stefan of iemand anders daar zin in heeft geeft ik me graag op voor een meetsessie :mrgreen:
Ik neem de speakers, versterkers, bron, alles mee. Ik heb ook nog een extra versterker bij (purifi).
tigradekat Speedster speakers ontwerp van van Paul Carmody, met een Fountec ribbon tweeter en een Tangband 4 inch woofer. Samen met een ZBA composiet versterker.
Ik neem een ZBA CA mee, het zou leuk zijn deze twee composiet versterkers eens met elkaar te vergelijken (de composiet versterker van fet).
Ik zou graag Accuton monitors (dre) eens willen horen op mijn ZBA CA, lijkt me een mooie match. Dus als we die monitors kunnen inzetten voor de Modulus-86 - ZBA CA death match zou dat tof zijn :)
motoindo Ga er zijn met mijn laatste Joppostaat schepping, een 4weg met een 3weg planar en een mfb sub eronder. Change of plans, ik neem in ieder geval mijn schuurflippen mee want ik heb ze spelend :yeah: en als er dan nog plek in mijn AYGO is neem ik ook de joppostaten mee. +> Ik heb inmiddels een oude MFBfreaks kennis met een grote auto kunnen interesseren voor dit evenement dus gaan zowel de flippen als joppostaten mee !
fet Ik zou een paar van die apparaten mee kunnen nemen. Het zijn bekende ontwerpen van o.a. Neurochrome, ESP, en Firstwatt. Ik neem verder geen complete set mee, maar wat mij betreft mogen ze ingezet worden in bestaande sets. Als dit niet kan of nodig is, zou ik ze, met de motorkap open, ergens op een tafel kunnen zetten voor geinteresseerden. Desnoods met een A4-tje erbij wat met wat technische info.
Het gaat om de volgende versterkers:
2x neurochrome Modulus-86 een met SMPS en 1 met lineaire voeding, composiet versterker (2x40W)
1x ESP P101 mosfet versterker klasse AB 2x80W
1x Firstwatt Aleph-J klasse A 2x25W
Westerwolder Mocht het nog lukken qua bouw dan ben ik voornemens een set 8 inch transmissielijn mee te nemen? Zo ja, misschien is er nog een gaatje vrij in een ruimte met buizenversterking?
Rudy_h We gaan er ook zijn, ik neem een setje Tovej mee of een set met Satories als ik ze af krijg.
Mtraxx Ja, hoeveel er nog uit afdeling Friesland meekomen die geen forumlid zijn maar wel bekenden (Wigbert&Bauke)
In ieder geval neem ik ook nog zeker 1 set mee mogelijk twee als er ruimte is. Voorkeur ruimte 4 :wink:
Daarvoor ook wel iets van Roon(Rock)Qubuz 4G modem om zelf voorziend te zijn.
Ryvm Zoals het nu lijkt ben ik er ook bij. Nog niet helemaal zeker wat ik meeneem... kan de verbeterde frankensteyns meenemen en/of fountekNeoCD2.0 + Audax HM130?? monitortjes
Thomox
Fr_Aad
Jos_br
GerardJ
RemcoB
JorisJo Geweldig initiatief. Erg leuke formule. Ik meld me aan en neem mee: "High End voor een Habbekrats":
- Magnepan MG12 (geupgrade),
- WONDOM AA-AB32313 GREMLIN Amplifier Board STA516B (geupgrade),
- Chinees DACje met Ak4499EX (geupgrade),
- streamer: WiiM Pro Plus streamer,
- subwoofer: Monitor Audio Radius 360 aangestuurd door WONDOM AA-JA31181 JAB 3-100 Class D Mono Amplifier Module with DSP + WONDOM DB-DP11224 ICP3 Programming Module for DSP (remote control via app),
- alles telkens met aparte zelfbouw linear/regulated power supply.
- Source: Qobuz via WiFi hotspot van mobiele telefoon
grimoire Ik neem mee:
- Fetzilla versterker (wel met lichte ground loop brom, niet hoorbaar met muziek aan)
- 'Mini PA systeem op accu' ( 8 inch woofer, compressie tweeter en hoorn, DSP filter, tpa 3116 versterker viewtopic.php?t=27595 )
Mauwie Ik heb 2 setjes monitor speakers. De Omnes audiio note met een subje en een setje met Alpair breedbanders.
Fridonkyo Startairkit 3r (ontwerp van cattaneo en ase acoustics met simpele peerless woofer en vifa tweeter), een budget 8l 2weg (ouder ontwerp), misschien niet zo interessant omdat de drivers misschien niet meer beschikbaar zijn en het ferrofluid misschien al wat opgedroogd is.
CT 327 , een keine BR breedband met tangband w4 1320 (het originele ontwerp van K&t zonder condensator). Love these
En DXT MON 182, een ontwerp van Heissman met dxt tweeter en een wavecor BD 182 en een PR. Een 18 L 2weg. Een zeer geprezen ontwerp in Duitsland.
Gerrittube
Martin
Marcel van der L
hennus
PA5cAL1
Ouwebok
audiovorden
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Programma

Kamer 1

timpert Kyra luidsprekers.Naast mijn luidsprekers neem ik ook een NAD C368 + C268 mee als versterker, die heeft een ingebouwde Bluesound module.

JorisJo Geweldig initiatief. Erg leuke formule. Ik meld me aan en neem mee: "High End voor een Habbekrats":
- Magnepan MG12 (geupgrade),
- WONDOM AA-AB32313 GREMLIN Amplifier Board STA516B (geupgrade),
- Chinees DACje met Ak4499EX (geupgrade),
- streamer: WiiM Pro Plus streamer,
- subwoofer: Monitor Audio Radius 360 aangestuurd door WONDOM AA-JA31181 JAB 3-100 Class D Mono Amplifier Module with DSP + WONDOM DB-DP11224 ICP3 Programming Module for DSP (remote control via app),
- alles telkens met aparte zelfbouw linear/regulated power supply.
- Source: Qobuz via WiFi hotspot van mobiele telefoon

Bert911 Ik ga kijken of ik er ook weer bij kan zijn met m'n Karlson's, afgelopen keer moest ik helaas het strijdtoneel verlaten vanwege lekkage thuis.

grimoire Ik neem mee:
- Fetzilla versterker (wel met lichte ground loop brom, niet hoorbaar met muziek aan)
- 'Mini PA systeem op accu' ( 8 inch woofer, compressie tweeter en hoorn, DSP filter, tpa 3116 versterker

motoindo ik neem in ieder geval mijn schuurflippen mee want ik heb ze spelend :yeah: en als er dan nog plek in mijn AYGO is neem ik ook de joppostaten mee. +> Ik heb inmiddels een oude MFBfreaks kennis met een grote auto kunnen interesseren voor dit evenement dus gaan zowel de flippen als joppostaten mee !

hardbats Active Liionidas

Kamer 2

10:00 - 17:00 Audio Creative

Kamer 3

beijert Open baffle subwoofer + versterker met vaste crossover op 100Hz.Speakers met Fostex drivers e.d.

Tomenkobus Ik neem mijn geïntegreerde versterker mee. Dit is de CA versterker met input selector en logaritmische volume regelaar van weerstanden en relais.
Ook neem ik de Classix II luidsprekers mee van Paul Carmody en mijn actieve subwoofer.

WrineX 120 cm lange Planar tweeter + frame voor Hengelo ZBA 2024

Mauwie Ik heb 2 setjes monitor speakers. De Omnes audiio note met een subje en een setje met Alpair breedbanders.

Kamer 4

tigradekat Speedster speakers ontwerp van van Paul Carmody, met een Fountec ribbon tweeter en een Tangband 4 inch woofer. Samen met een ZBA composiet versterker.
Ik neem een ZBA CA mee, het zou leuk zijn deze twee composiet versterkers eens met elkaar te vergelijken (de composiet versterker van fet).
Ik zou graag Accuton monitors (dre) eens willen horen op mijn ZBA CA, lijkt me een mooie match. Dus als we die monitors kunnen inzetten voor de Modulus-86 - ZBA CA death match zou dat tof zijn :)

fet Ik zou een paar van die apparaten mee kunnen nemen. Het zijn bekende ontwerpen van o.a. Neurochrome, ESP, en Firstwatt. Ik neem verder geen complete set mee, maar wat mij betreft mogen ze ingezet worden in bestaande sets. Als dit niet kan of nodig is, zou ik ze, met de motorkap open, ergens op een tafel kunnen zetten voor geinteresseerden. Desnoods met een A4-tje erbij wat met wat technische info.
Het gaat om de volgende versterkers:
2x neurochrome Modulus-86 een met SMPS en 1 met lineaire voeding, composiet versterker (2x40W)
1x ESP P101 mosfet versterker klasse AB 2x80W
1x Firstwatt Aleph-J klasse A 2x25W

dre Ik heb 2 sets monitors beschikbaar:een set met Accuton units.
8ohm impedantie,buizen vriendelijk.
Een set Paper Hatts,van Tony Gee.
CD speler.

beijert CD speler.

pappaleo Calimero

Fridonkyo Startairkit 3r (ontwerp van cattaneo en ase acoustics met simpele peerless woofer en vifa tweeter), een budget 8l 2weg (ouder ontwerp), misschien niet zo interessant omdat de drivers misschien niet meer beschikbaar zijn en het ferrofluid misschien al wat opgedroogd is.
CT 327 , een keine BR breedband met tangband w4 1320 (het originele ontwerp van K&t zonder condensator). Love these
En DXT MON 182, een ontwerp van Heissman met dxt tweeter en een wavecor BD 182 en een PR. Een 18 L 2weg. Een zeer geprezen ontwerp in Duitsland.

Kappa7 Ik heb een streamer en pure DSD dac bij me en nog geen speakers :mrgreen:
Kan eventueel de audionet versterkers mee nemen met de dcg3 voorversterker.

Kamer 5

tonvandeacker Ik neem mee dezelfde set als in Harderwijk echter voorzien van een compacte behuizing met passieve radiator (Seas NX18 en R2604). De 2e set is een Scamo15 in een kleine behuizing ook met Passieve radiator.
Als laatste de Next Monitor (Seas L16 en DXT). Graag in kamer 5 net zoals afgelopen jaar als dit mogelijk is. Audio Nirvana 6V6 buizenversterker.

Ryvm Zoals het nu lijkt ben ik er ook bij. Nog niet helemaal zeker wat ik meeneem... kan de verbeterde frankensteyns meenemen en/of fountekNeoCD2.0 + Audax HM130?? monitortjes

peterl Geweldig, ik ben dit jaar weer van de partij en neem mee de 2A3 buizenversterker, de 300B en de Contach speakers die aangepast zijn.
Ook wil ik de speakers nogmaals laten doorfluiten, om te zien of het probleem is opgelost.

Westerwolder Mocht het nog lukken qua bouw dan ben ik voornemens een set 8 inch transmissielijn mee te nemen? Zo ja, misschien is er nog een gaatje vrij in een ruimte met buizenversterking?

Rudy_h We gaan er ook zijn, ik neem een setje Tovej mee of een set met Satories als ik ze af krijg.

Mtraxx Ja, hoeveel er nog uit afdeling Friesland meekomen die geen forumlid zijn maar wel bekenden (Wigbert&Bauke)
In ieder geval neem ik ook nog zeker 1 set mee mogelijk twee als er ruimte is. Voorkeur ruimte 4 :wink:
Daarvoor ook wel iets van Roon(Rock)Qubuz 4G modem om zelf voorziend te zijn.

Kamer 6

10:00 - 17:00 Meten = Weten

satefan laptop, REW, Umik-2, standaard, verschillende mogelijkheden om een voorversterker/dac aan te sluiten, maar geen eindversterker oid.
hardbats Active Liionidas
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

We gaan onze uiterste best doen hierbij aanwezig te zijn.
douwebakker
Contacteer:

Bericht door douwebakker »

Ik zet de datum alvast in mijn agenda.
VintageHarry

Bericht door VintageHarry »

Hier idem, staat genoteerd! :)
rjmulder
Contacteer:

Bericht door rjmulder »

Staat in de agenda.
beijert

Bericht door beijert »

Staat genoteerd.

Of ik wat meeneem valt te bezien. Dat weet ik pas wanneer ik de avond van tevoren iets in elkaar gefreubeld heb, zo blijkt uit de praktijk.
Al heb ik altijd een woofer die meekan ter ondersteuning :)
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

:) Hij staat hier ook in de agenda, we gaan het in de gaten houden. :idea:
satefan

Bericht door satefan »

Ik ben er denk ik wel bij. Ik ben eens van plan om niets mee te nemen (om naar te luisteren dan). Maar wellicht dat ik de metingen wel wil doen als daar animo voor is.

Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op ma 27 nov 2023, 8:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

of en zo ja wat ik meeneem volgt later
pappaleo schreef: za 25 nov 2023, 14:03
We gaan onze uiterste best doen hierbij aanwezig te zijn.
+2.7182818
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Euler, weer eens wat anders dan π
Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ga ik in mijn agenda zetten, leuk!!
Ik wil de Pure DSD DAC wel mee nemen maar geen set.
Dus als iemand nog een set heeft maar geen bron dan kan ik die wel verzorgen.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

De eerste stamgasten komen al binnen druppelen, welkom!
dre

Bericht door dre »

Ik zie het ook wel zitten. :goedzo:
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ja ik ook, welkom!
Tomenkobus

Bericht door Tomenkobus »

Ik heb het in mijn agenda gezet. Ik kom graag kennismaken met de forumleden die mij zo goed helpen op het forum. Misschien neem ik wel wat mee, dat hangt af van het succes van mijn voorversterker voor de composiet versterker MK1 V2.2

Mooie en goed verzorgde openingspost Barry. Veel info.

Groeten, Tom.
TabCam

Bericht door TabCam »

Ik ben hoogstwaarschijnlijk wel van de partij maar het is een beetje teveel gedoe om ze weer mee te nemen, zeker omdat ruimtemetingen voor de bas noodzakelijk zijn en ik dan eigenlijk al een dag tevoren nodig heb.

Mocht iemand echt geïnteresseerd zijn hoe ze in een huiskamer klinken, kan ik wel een thuisdemo geven.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Dank je Tom, en welkom. Leuk dat je ook een kijkje komt nemen Douwe, jullie staan genoteerd.

Nou niet allemaal de luidsprekers thuislaten he, anders hebben we niets om naar te luisteren :lol:
tonvandeacker
Contacteer:

Bericht door tonvandeacker »

Mooi...ik kom ook zeker

Laat ik dan maar 3 sets luidsprekers meenemen...hebben we iets om naar te luisteren :yeah:

Ik neem mee dezelfde set als in Harderwijk echter voorzien van een compacte behuizing met passieve radiator (Seas NX18 en R2604).
De 2e set is een Scamo15 in een kleine behuizing ook met Passieve radiator.
Als laatste de Next Monitor (Seas L16 en DXT)

Graag in kamer 5 net zoals afgelopen jaar als dit mogelijk is.
Mag de hele middag als je de plek er voor hebt.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Je hoort inmiddels bij de inventaris Ton! leuk dat je weer meedoet. Wens voor kamer en tijdsslot genoteerd, ik kijk tegen die tijd even wat mogelijk is, komt wel goed.
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

staat in de agenda ! , weet niet nog niet of ik iets heb om mee te nemen. maar duurt nog even :)
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Welkom Joppe! Je hebt inderdaad nog even de tijd om iets voor te bereiden :D
timpert

Bericht door timpert »

Leuk, ik kom ook. Ik neem Kyra mee. De luidspreker, niet de hond.
pappaleo
Contacteer:

Bericht door pappaleo »

Hond mag ook. Neem ik die van mij ook mee. Kunnen we laten zien/horen wat echte woeferts zijn. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”