Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Moderator: Beheerdersteam
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Heel veel gegevens van componenten kun je terugvinden in de datasheet.
Die zijn gratis te vinden op internet.
Ik maak zelf veel gebruik van deze database : https://www.datasheetcatalog.com/
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Thnx ray. Moet ik dan denken aan 10-35 A diodes?
Gr. Fred
Gr. Fred
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Oops, dacht dat het wel een oke design was.
Gr. Fred
Gr. Fred
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Okee is een relatief begrip natuurlijk.
Het kan zo simpel zijn, een trafo, een brugcel, 2 dikke elco's.
Meer is het in feite niet.
Kijk maar naar de CA versterker van Pjotr.
(goed dan, die heb ik zelf ook gebouwd met 4 losse diode's)
Het kan zo simpel zijn, een trafo, een brugcel, 2 dikke elco's.
Meer is het in feite niet.
Kijk maar naar de CA versterker van Pjotr.
(goed dan, die heb ik zelf ook gebouwd met 4 losse diode's)
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Snelle dioden hebben de naam hebben rustiger te klinken in een versterkervoeding. En die zitten over het algemeen niet in een brugcel, wel los in een TO220. Zijn er wel, van IXYS b.v. maar die zijn wel prijzig. Verder zijn dioden van > 10A wel zo prettig: Voor een LM3886 hoef je die in een TO220 jasje eigenlijk niet extra te koelen.
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Bedankt voor alle reacties.
Na wat rekenwerk, vond ik, bij 27V secundaire spanning onbelast, een rimpelspanning van max. 1,03V. (2% van 27vx2x1,41) en 20.000uf afvlak. Bij 2A stroom.
Hoe weet ik nu welke diodes ik moet gebruiken? Hoeveel amp en volt?
Ik had gelezen dat snelle recov.diodes vaak niet geschikt zijn voor audio.
Gr. Fred
Na wat rekenwerk, vond ik, bij 27V secundaire spanning onbelast, een rimpelspanning van max. 1,03V. (2% van 27vx2x1,41) en 20.000uf afvlak. Bij 2A stroom.
Hoe weet ik nu welke diodes ik moet gebruiken? Hoeveel amp en volt?
Ik had gelezen dat snelle recov.diodes vaak niet geschikt zijn voor audio.
Gr. Fred
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
kan je met een PSU simulatie (die de stromen door de diodes kan laten zien) een betrouwbare selectie maken?
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Zoek eens op Duncan psu designer en speel daar eens mee.
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Super, ga ik doen. Gebruikte yenka maar helaas.
Gr. Fred
Gr. Fred
Re: Diode voor gelijkrichtbrug versterker lm3886
Waarom deze niet pakken;
viewtopic.php?t=22429
Is dé voeding voor een LM3886 print zonder beveiliging, want deze heeft de DC beveiliging aan boord...ik heb er veel gebouwd voor de CA mk1 en geen klachten...
viewtopic.php?t=22429
Is dé voeding voor een LM3886 print zonder beveiliging, want deze heeft de DC beveiliging aan boord...ik heb er veel gebouwd voor de CA mk1 en geen klachten...
