Luidsprekers met een 2e kans.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

klaar.jpg
Ze doen het nog ook. :lol:
Vanavond maar eens even gaan luisteren.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door VintageHarry »

Zijn netjes geworden zo! Wit is ook mooi, maar zo vallen ze minder op in de kamer.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Walt »

Heel erg mooi geworden, is er een reden dat de ‘oortjes’ van de tweeter en mid versprongen zitten?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Waarschijnlijk voor de broodnodige variatie? :think: :think:

Zou het afstraalgedrag er anders/minder door worden?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Kappa7 »

Netjes geworden.
Gaan deze nu de Focals vervangen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Walt schreef: vr 13 okt 2023, 15:52
Heel erg mooi geworden, is er een reden dat de ‘oortjes’ van de tweeter en mid versprongen zitten?
Reactie van de bouwer.
"Heb het afgekeken van bestaande merken die het zo doen, maar kan ze nog draaien."

@ Kappa7, dat gaan we eens aanhoren, ik hoor wel erg positieve berichten. :shock: :shock: :hide: :hide:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Dus vanavond naar de verrassing van de dag, en dat was al wat laat door dat de pizza er een omweg had en ook pas laat kon worden gegeten.

Je komt dan binnen, je kent de ruimte inmiddels en de Focals die er op de achtergrond staan. En je zit en denkt wat hoor ik nu, dat is niet de verrassing die ik had verwacht, een tam geluidje en zeker niet dat in de richting ging van de Accutons e.d.
Dus dan even wat heen en weer geklets, en de vraag, WAT DRAAIT ER NU DAN?

Dat is dan een stukje radio via een station via de minimserver, en het klinkt voor geen meter.

Zet eens even wat leuks op, vraag ik dan, en er komt een stukje muziek uit de boxen waarbij mijn mond blijkbaar open viel,

althans ik kreeg het commentaar,

doe je mond eens dicht. :shock: :shock: :shock: :shock:

We gebruiken beide de service van Qobuz, en dan is het wel makkelijk zoeken.

En bij mij dan de lijst die ik heb voor de mooie muziek die ik kan beluisteren via ARC/ROON.
nordic.png
Een heel mooi nummer waar erg veel mooie details in zitten.
danse.png
Het standaard muziekwerk voor de klassieke opname.
accu.jpg
We draaien nog van alles, tot ook zelfs Beyonce waar wat speciale effecten in zitten, en dat komt er dan echt mooi uit.
BEYONCE.png
Een mooie balans en een lekker en snel karakter, zou er echt mee kunnen leven.
PXL_20231013_192315500.NIGHT.jpg
Ook wel weer grappig dat het doekje over de TV weer werkte.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 29 jan 2024, 0:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door rikpost »

Hoe is het geluid t.a.v. de Focals?
Want die ken ik inmiddels redelijk goed ,ze zijn natuurlijk wat compacter .
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Sorry, was een poosje onderweg.

De Focals zijn dan in mijn beleving een wat ronder/voller, en de accu dan meer directer en preciezer?
Het is net een wat ander karakter en dan het laag wat minder prominent aanwezig, dat is er zeker wel, en in verhouding ook erg goed, maar wat droger.
We speelden even een stukje van Fading Sun, en daar zit een bak laag in, en ook details die heel veel twinkelen.
top.png
Dus ja, een duidelijk wat andere opzet, maar wel heel eerlijk geluid. :kwijl: :kwijl:

Ik denk dat ik eens ga vragen of ik ze eens op mijn set kan laten spelen. :hide:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Shadow »

Dat zou wat zijn, Hans andere speakers!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef: za 14 okt 2023, 0:24
danse.png

Het standaard muziekwerk voor de klassieke opname.
Nou standaard... Dat is wel de Kodacolor versie :D
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

In het begin heb je de neiging het wat harder te zetten met die jongens en meisjes uit Minnesota, maar dat ze van Toeten en blazen weten kom je wel achter als je tot het einde luistert. :lol: :lol:

Ik heb tot nu toe verschillende hoesjes gevonden, maar geen andere uitvoering. :think:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

Er is toch een hele beroemde uitvoering van op de Efteling :lol:

Google maar eens op "Danse Macabre"
https://www.youtube.com/results?search_ ... se+Macabre
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door rikpost »

Al met al weer een goede weergever er bij dus .
Je hoort toch vaak wel positieve geluiden uit en over die Accuton units 8)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Klopt, maar dan moet de filtering wel goed zijn, en dat klopt volgens mij wel aardig. :D
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4781
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Olaf Analogue »

Voor de geïnteresseerden. Deze luidsprekers zijn inmiddels te koop gezet.

High End Zelfbouw luidspreker 3 weg
€ 3.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2033652549
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Walt »

Stevige prijs, maar dat zijn ze wel waard inderdaad. Zal ook koopjes jagers weg houden. Ik heb zelf ook wel intresse maar helaas geen plek ervoor maar lijken me machtig mooi.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door richard »

Mooi project, leuk verslag en prima resultaat zo te zien!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

bezoek..png
Ze staan hier op ver/bezoek, en als ik de reactie hoor van mijn wederhelft kon het wel eens voor lang zijn.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Kappa7 »

:mrgreen: :bakkie:
Ze zullen toch wel van goede huize moeten komen om jou speakers te vervangen.
Maar wel leuk dan mevrouw Hanessie ze kan waarderen.
Ze lijken me overigens geen straf om naar te luisteren.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

:rofl: Ze komen van heel goede huize.

Maar zonder dollen, het klinkt heel best, en wel wat anders, maar ook met een laag volume veel details.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

Dat deden je elektrostaten toch ook? Misschien dat de kevlars wat achterbleven w.d.b.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door rikpost »

Zo Hans en dat na 30 jaar trouwe dienst .
Dat maakt mij wel heel nieuwsgierig!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

We hebben besloten dat het een blijvertje is. :kwijl: :kwijl:
blijvertje.png
Die aan de rechterkant waarschijnlijk ook wel. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Shadow »

=D> =D> =D>
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”