Vanavond maar eens even gaan luisteren.
Luidsprekers met een 2e kans.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ze doen het nog ook.
- VintageHarry
Zijn netjes geworden zo! Wit is ook mooi, maar zo vallen ze minder op in de kamer.
Heel erg mooi geworden, is er een reden dat de ‘oortjes’ van de tweeter en mid versprongen zitten?
Waarschijnlijk voor de broodnodige variatie?
Zou het afstraalgedrag er anders/minder door worden?
Zou het afstraalgedrag er anders/minder door worden?
Reactie van de bouwer.
"Heb het afgekeken van bestaande merken die het zo doen, maar kan ze nog draaien."
@ Kappa7, dat gaan we eens aanhoren, ik hoor wel erg positieve berichten.
Dus vanavond naar de verrassing van de dag, en dat was al wat laat door dat de pizza er een omweg had en ook pas laat kon worden gegeten.
Je komt dan binnen, je kent de ruimte inmiddels en de Focals die er op de achtergrond staan. En je zit en denkt wat hoor ik nu, dat is niet de verrassing die ik had verwacht, een tam geluidje en zeker niet dat in de richting ging van de Accutons e.d.
Dus dan even wat heen en weer geklets, en de vraag, WAT DRAAIT ER NU DAN?
Dat is dan een stukje radio via een station via de minimserver, en het klinkt voor geen meter.
Zet eens even wat leuks op, vraag ik dan, en er komt een stukje muziek uit de boxen waarbij mijn mond blijkbaar open viel,
althans ik kreeg het commentaar,
doe je mond eens dicht.
We gebruiken beide de service van Qobuz, en dan is het wel makkelijk zoeken.
En bij mij dan de lijst die ik heb voor de mooie muziek die ik kan beluisteren via ARC/ROON.
Een heel mooi nummer waar erg veel mooie details in zitten. Het standaard muziekwerk voor de klassieke opname.
We draaien nog van alles, tot ook zelfs Beyonce waar wat speciale effecten in zitten, en dat komt er dan echt mooi uit. Een mooie balans en een lekker en snel karakter, zou er echt mee kunnen leven.
Ook wel weer grappig dat het doekje over de TV weer werkte.
Je komt dan binnen, je kent de ruimte inmiddels en de Focals die er op de achtergrond staan. En je zit en denkt wat hoor ik nu, dat is niet de verrassing die ik had verwacht, een tam geluidje en zeker niet dat in de richting ging van de Accutons e.d.
Dus dan even wat heen en weer geklets, en de vraag, WAT DRAAIT ER NU DAN?
Dat is dan een stukje radio via een station via de minimserver, en het klinkt voor geen meter.
Zet eens even wat leuks op, vraag ik dan, en er komt een stukje muziek uit de boxen waarbij mijn mond blijkbaar open viel,
althans ik kreeg het commentaar,
doe je mond eens dicht.
We gebruiken beide de service van Qobuz, en dan is het wel makkelijk zoeken.
En bij mij dan de lijst die ik heb voor de mooie muziek die ik kan beluisteren via ARC/ROON.
Een heel mooi nummer waar erg veel mooie details in zitten. Het standaard muziekwerk voor de klassieke opname.
We draaien nog van alles, tot ook zelfs Beyonce waar wat speciale effecten in zitten, en dat komt er dan echt mooi uit. Een mooie balans en een lekker en snel karakter, zou er echt mee kunnen leven.
Ook wel weer grappig dat het doekje over de TV weer werkte.
Laatst gewijzigd door hannesie op ma 29 jan 2024, 0:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe is het geluid t.a.v. de Focals?
Want die ken ik inmiddels redelijk goed ,ze zijn natuurlijk wat compacter .
Want die ken ik inmiddels redelijk goed ,ze zijn natuurlijk wat compacter .
Sorry, was een poosje onderweg.
De Focals zijn dan in mijn beleving een wat ronder/voller, en de accu dan meer directer en preciezer?
Het is net een wat ander karakter en dan het laag wat minder prominent aanwezig, dat is er zeker wel, en in verhouding ook erg goed, maar wat droger.
We speelden even een stukje van Fading Sun, en daar zit een bak laag in, en ook details die heel veel twinkelen. Dus ja, een duidelijk wat andere opzet, maar wel heel eerlijk geluid.

Ik denk dat ik eens ga vragen of ik ze eens op mijn set kan laten spelen.
De Focals zijn dan in mijn beleving een wat ronder/voller, en de accu dan meer directer en preciezer?
Het is net een wat ander karakter en dan het laag wat minder prominent aanwezig, dat is er zeker wel, en in verhouding ook erg goed, maar wat droger.
We speelden even een stukje van Fading Sun, en daar zit een bak laag in, en ook details die heel veel twinkelen. Dus ja, een duidelijk wat andere opzet, maar wel heel eerlijk geluid.
Ik denk dat ik eens ga vragen of ik ze eens op mijn set kan laten spelen.
In het begin heb je de neiging het wat harder te zetten met die jongens en meisjes uit Minnesota, maar dat ze van Toeten en blazen weten kom je wel achter als je tot het einde luistert.
Ik heb tot nu toe verschillende hoesjes gevonden, maar geen andere uitvoering.
Ik heb tot nu toe verschillende hoesjes gevonden, maar geen andere uitvoering.
Er is toch een hele beroemde uitvoering van op de Efteling
Google maar eens op "Danse Macabre"
https://www.youtube.com/results?search_ ... se+Macabre
Google maar eens op "Danse Macabre"
https://www.youtube.com/results?search_ ... se+Macabre
Al met al weer een goede weergever er bij dus .
Je hoort toch vaak wel positieve geluiden uit en over die Accuton units
Je hoort toch vaak wel positieve geluiden uit en over die Accuton units
Klopt, maar dan moet de filtering wel goed zijn, en dat klopt volgens mij wel aardig. 
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
Voor de geïnteresseerden. Deze luidsprekers zijn inmiddels te koop gezet.
High End Zelfbouw luidspreker 3 weg
€ 3.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2033652549
High End Zelfbouw luidspreker 3 weg
€ 3.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2033652549
Stevige prijs, maar dat zijn ze wel waard inderdaad. Zal ook koopjes jagers weg houden. Ik heb zelf ook wel intresse maar helaas geen plek ervoor maar lijken me machtig mooi.
Ze staan hier op ver/bezoek, en als ik de reactie hoor van mijn wederhelft kon het wel eens voor lang zijn.
Ze zullen toch wel van goede huize moeten komen om jou speakers te vervangen.
Maar wel leuk dan mevrouw Hanessie ze kan waarderen.
Ze lijken me overigens geen straf om naar te luisteren.
Maar zonder dollen, het klinkt heel best, en wel wat anders, maar ook met een laag volume veel details.
Dat deden je elektrostaten toch ook? Misschien dat de kevlars wat achterbleven w.d.b.
Zo Hans en dat na 30 jaar trouwe dienst .
Dat maakt mij wel heel nieuwsgierig!
Dat maakt mij wel heel nieuwsgierig!
We hebben besloten dat het een blijvertje is.
Die aan de rechterkant waarschijnlijk ook wel.

Die aan de rechterkant waarschijnlijk ook wel.