PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Marp »

Welnee, kwastverf moet langer verwerkbaar blijven, wat voor spuitlak niet nodig is. Zelf te mengen lak wordt soms zelfs bij nog veel hogere temperaturen opgebracht, waarna de thermostaat nog eens verder omhoog gaat, tot soms wel 70 graden.
Screenshot 2023-06-17 at 03-41-40 Snellen Autorestauratie & Schadeherstel - temperatuur spuitcabine tijdens het spuiten Facebook.png

Voor lak uit een spuitbus is 25/26 graden nog prima, en ook beter dan 19 graden of minder.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door timpert »

Henkjan schreef: za 17 jun 2023, 2:14
gewoon wat later doorgaan , dan hoef je ook niet zo vroeg op :bakkie:
In dat geval een :beer: als je klaar bent!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Ik wilde gaan spuiten (spuitbus) maar gezien het gedoe dat het gaf met de primer zie ik daar vanaf. Ik heb er niet de ruimte voor om dat netjes te doen.

Rollen it is.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Ik had wat tijd... Wel veeeeel stof in de schuur maar voor een eerste laagje prima. Bijna geen zuigende werking op de koppen. Kleur bevalt me ook wel, even afwachten tot het droog is.
IMG_20230618_123101.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Vanmiddag nummer 2 buiten kunnen lakken, dat werd een stuk beter. Nummer 1 snel geschuurd. Het wordt wel wat al merk ik dat de afwerking minder mijn interesse heeft :p
IMG_20230619_192503.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Barry2001 »

Zo op het oog (foto) Douwe, netjes.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Goed weer, weinig wind.
IMG_20230621_200249.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Walt »

Mama, er zitten twee hele grote gaten in de onderbroeken, die de buurman aan de waslijn heeft hangen!
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door OWC »

Douwe84 schreef: wo 21 jun 2023, 20:11
Goed weer, weinig wind.

IMG_20230621_200249.jpg
Geen vervelende vliegjes blijkbaar, die op het laatste moment besluiten in de bijna droge verflaag neer te dalen.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Net toch een paar vliegjes gespot helaas... Morgen maar ff bekijken.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door markbakk »

Misschien een goedkope klamboe (Xenos?) gebruiken als spuittent?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Dat is eigenlijk best een goed en vooral handzaam idee.... Deze zijn overigens gerold. Omdat ik spuiten toch erg veel gedoe vond. Verf is oldschool alkyd dus drogen duurde ook even, nog meer kans voor vliegjes om plakkerige poten te krijgen dus..
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door OWC »

Dat is idd een prima idee! :)

Je hebt ze ook groter (formaat voor tweepersoons bed).
Op die manier kun je dus ook nog relatief goed bewegen.
Of iets als een micro party tent oid, met van de klamboe/horre gaas aan de zijkant.
Dan is er ook zat ruimte voor rollen ed. :)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Ja idd, moet er maar eens voor gaan zitten :)

Kon het na thuiskomst niet laten het resultaat even te checken en een woofer er in te stoppen. Qua kleuren wel wat ik in mn hoofd had. Vliegjes waren er 3 en allen alleen met de kleine teen vast lijkt het.... Zie er niks meer van.
IMG_20230622_163036.jpg
IMG_20230622_181326.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Goede schroefmachine in de hand, filter zat er binnen no time in. Alles netjes vast gezet enzo....

Geen geluid uit de woofer. 2e filter op de andere (test)kast geknutseld. Ook geen geluid uit de woofer.

Los doen de woofers het wel op de versterker.

Fout in het filter dus, hoe kan ik dat checken?

Het ziet er wel goed uit vind ik...
IMG_20230628_201348.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door pappaleo »

Plaats eens foto's van het filter.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Heb ik, los van de foto een paar paginas terug ff niet. Zal proberen morgen fotos te maken van een leeg filter bordje en de tekening. Misschien is er niet geleverd wat er besteld is... :-k
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door markbakk »

Spoelaansluitingen goed schoongemaakt en vertind? Op de foto’s is het niet goed te zien, maar van de ingang van het filter naar de wooferuitgang kun je wel simpel meten.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door satefan »

Douwe84 schreef: wo 28 jun 2023, 20:37
Goede schroefmachine in de hand, filter zat er binnen no time in. Alles netjes vast gezet enzo....

Geen geluid uit de woofer. 2e filter op de andere (test)kast geknutseld. Ook geen geluid uit de woofer.

Los doen de woofers het wel op de versterker.

Fout in het filter dus, hoe kan ik dat checken?

Het ziet er wel goed uit vind ik...

IMG_20230628_201348.jpg
Wat een keke speakert zeg! Heel geslaagd!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Kappa7 »

Niet toevallig je versterker gesloopt door een sluiting in je filter?
Misschien even controleren met een dmm.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Normale speakers werken gewoon prima dus de versterker is nog goed, gelukkig.
markbakk schreef: wo 28 jun 2023, 22:54
Spoelaansluitingen goed schoongemaakt en vertind? Op de foto’s is het niet goed te zien, maar van de ingang van het filter naar de wooferuitgang kun je wel simpel meten.
Spoelaansluitingen heb ik nog nooit schoon gemaakt eerlijk gezegd... Ik kan vanmiddag wel testen met aangesloten filter en woofer en met een losse draad elke verbinding nalopen om te zien waar het euvel zit denk ik..

satefan schreef: wo 28 jun 2023, 23:00

Wat een keke speakert zeg! Heel geslaagd!
Thx :D

Hier iig fotos van voor en achterzijde, tekening moet ik nog opzoeken.
IMG_20230629_080910.jpg
IMG_20230629_080921.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Kappa7 »

Misschien ook even de solderingen opnieuw laten vloeien.
De aansluitkabels zijn nouwlijks heet geweest.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Ja klopt, dit is het 2e filter waar ik ff snel de bedrading op gedaan heb (ik was een beetje chagrijnig)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Henkjan »

markbakk schreef: wo 28 jun 2023, 22:54
Spoelaansluitingen goed schoongemaakt en vertind? Op de foto’s is het niet goed te zien, maar van de ingang van het filter naar de wooferuitgang kun je wel simpel meten.
denk ook dat je t hier moet zoeken. ff van ingang naar woofer doormeten met de multimeter, massa zou doorgang moeten meten en de andere de Rdc van de spoel. als die oneindig meet, dan is t denk ik dat je de spoel hebt aangesloten met de lak nog op de draad. ff loshalen en de uiteinden met de creme brulee brander de lak er af fikken, schoonmaken en weer vast solderen
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door OWC »

Waarom zitten de polariteit van zowel de woofer als de tweeter omgedraaid tov de ingang?

Of lijkt dat maar zo? (beetje lastig te zien)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”