PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Welnee, kwastverf moet langer verwerkbaar blijven, wat voor spuitlak niet nodig is. Zelf te mengen lak wordt soms zelfs bij nog veel hogere temperaturen opgebracht, waarna de thermostaat nog eens verder omhoog gaat, tot soms wel 70 graden.
Voor lak uit een spuitbus is 25/26 graden nog prima, en ook beter dan 19 graden of minder.
Voor lak uit een spuitbus is 25/26 graden nog prima, en ook beter dan 19 graden of minder.
Ik wilde gaan spuiten (spuitbus) maar gezien het gedoe dat het gaf met de primer zie ik daar vanaf. Ik heb er niet de ruimte voor om dat netjes te doen.
Rollen it is.
Rollen it is.
Ik had wat tijd... Wel veeeeel stof in de schuur maar voor een eerste laagje prima. Bijna geen zuigende werking op de koppen. Kleur bevalt me ook wel, even afwachten tot het droog is.
Vanmiddag nummer 2 buiten kunnen lakken, dat werd een stuk beter. Nummer 1 snel geschuurd. Het wordt wel wat al merk ik dat de afwerking minder mijn interesse heeft 
Mama, er zitten twee hele grote gaten in de onderbroeken, die de buurman aan de waslijn heeft hangen!
Net toch een paar vliegjes gespot helaas... Morgen maar ff bekijken.
Misschien een goedkope klamboe (Xenos?) gebruiken als spuittent?
Dat is eigenlijk best een goed en vooral handzaam idee.... Deze zijn overigens gerold. Omdat ik spuiten toch erg veel gedoe vond. Verf is oldschool alkyd dus drogen duurde ook even, nog meer kans voor vliegjes om plakkerige poten te krijgen dus..
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Dat is idd een prima idee! 
Je hebt ze ook groter (formaat voor tweepersoons bed).
Op die manier kun je dus ook nog relatief goed bewegen.
Of iets als een micro party tent oid, met van de klamboe/horre gaas aan de zijkant.
Dan is er ook zat ruimte voor rollen ed.
Je hebt ze ook groter (formaat voor tweepersoons bed).
Op die manier kun je dus ook nog relatief goed bewegen.
Of iets als een micro party tent oid, met van de klamboe/horre gaas aan de zijkant.
Dan is er ook zat ruimte voor rollen ed.
Ja idd, moet er maar eens voor gaan zitten 
Kon het na thuiskomst niet laten het resultaat even te checken en een woofer er in te stoppen. Qua kleuren wel wat ik in mn hoofd had. Vliegjes waren er 3 en allen alleen met de kleine teen vast lijkt het.... Zie er niks meer van.
Kon het na thuiskomst niet laten het resultaat even te checken en een woofer er in te stoppen. Qua kleuren wel wat ik in mn hoofd had. Vliegjes waren er 3 en allen alleen met de kleine teen vast lijkt het.... Zie er niks meer van.
Goede schroefmachine in de hand, filter zat er binnen no time in. Alles netjes vast gezet enzo....
Geen geluid uit de woofer. 2e filter op de andere (test)kast geknutseld. Ook geen geluid uit de woofer.
Los doen de woofers het wel op de versterker.
Fout in het filter dus, hoe kan ik dat checken?
Het ziet er wel goed uit vind ik...
Geen geluid uit de woofer. 2e filter op de andere (test)kast geknutseld. Ook geen geluid uit de woofer.
Heb ik, los van de foto een paar paginas terug ff niet. Zal proberen morgen fotos te maken van een leeg filter bordje en de tekening. Misschien is er niet geleverd wat er besteld is... 
Spoelaansluitingen goed schoongemaakt en vertind? Op de foto’s is het niet goed te zien, maar van de ingang van het filter naar de wooferuitgang kun je wel simpel meten.
Wat een keke speakert zeg! Heel geslaagd!Douwe84 schreef: ↑wo 28 jun 2023, 20:37Goede schroefmachine in de hand, filter zat er binnen no time in. Alles netjes vast gezet enzo....
IMG_20230628_201348.jpg
Niet toevallig je versterker gesloopt door een sluiting in je filter?
Misschien even controleren met een dmm.
Misschien even controleren met een dmm.
Normale speakers werken gewoon prima dus de versterker is nog goed, gelukkig.
Hier iig fotos van voor en achterzijde, tekening moet ik nog opzoeken.
Spoelaansluitingen heb ik nog nooit schoon gemaakt eerlijk gezegd... Ik kan vanmiddag wel testen met aangesloten filter en woofer en met een losse draad elke verbinding nalopen om te zien waar het euvel zit denk ik..
Thx
Hier iig fotos van voor en achterzijde, tekening moet ik nog opzoeken.
Misschien ook even de solderingen opnieuw laten vloeien.
De aansluitkabels zijn nouwlijks heet geweest.
De aansluitkabels zijn nouwlijks heet geweest.
Ja klopt, dit is het 2e filter waar ik ff snel de bedrading op gedaan heb (ik was een beetje chagrijnig)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
denk ook dat je t hier moet zoeken. ff van ingang naar woofer doormeten met de multimeter, massa zou doorgang moeten meten en de andere de Rdc van de spoel. als die oneindig meet, dan is t denk ik dat je de spoel hebt aangesloten met de lak nog op de draad. ff loshalen en de uiteinden met de creme brulee brander de lak er af fikken, schoonmaken en weer vast solderen
- OWC
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Waarom zitten de polariteit van zowel de woofer als de tweeter omgedraaid tov de ingang?
Of lijkt dat maar zo? (beetje lastig te zien)
Of lijkt dat maar zo? (beetje lastig te zien)