PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Moderator: Beheerdersteam
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Eerste in de klemmen, geen verstek kunnen maken helaas maar wilde wel verder dus een en ander wat aangepast en nu gewoon zo. Straks de 2e nog in de klemmen zetten.
Misschien, eventueel, wellicht morgen frezen en de baffles er op lijmen. Fingers crossed...
Misschien, eventueel, wellicht morgen frezen en de baffles er op lijmen. Fingers crossed...
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Ik zou wel willen maar heb nog een hoop te doen helaas 
2e in de klemmen.
2e in de klemmen.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Nou, ik heb de bracing kunnen maken. Its something zullen we maar zeggen...
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Huh, heb je die naderhand erin gezet, dat is niet echt de handige manier…
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Rommelige bedoeling maar het zit in de klemmen... Wel snel werken, het zat zo vast.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Dat zit prima vast, deze week schuren verwacht ik.
Onder het mom van plannen veranderen wel eens, ik ga ze gewoon zwart maken, spuiten wil ik wel graag eens proberen. Well see.
Onder het mom van plannen veranderen wel eens, ik ga ze gewoon zwart maken, spuiten wil ik wel graag eens proberen. Well see.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
En weer wat verder. Uiteraard de gaten dicht gemaakt tijdens het frezen/ schuren. Ook komt er meer demping in, dit zit met hotglue en vind ik nogal irritant klusje om met baffle te plakken...
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Worden wel mooi compact zo! Ik vind (maar dat is persoonlijk) dat vilt toch maar ballast hoor, doet akoestisch te weinig. Heb in mijn kastjes maar weer gewoon pritex (had het nog liggen) gestopt en dat spul valt me eigenlijk wederom mee.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Dat afronden doet visueel enorm veel ja, een stuk fijner.
Ik heb geen ervaring met andere demping moet ik eerlijk zeggen, heb wel eens metingen met en zonder dit spul gedaan en vind dat toch wel aanzienlijk helpen, er komt nog sonofil bij iig.
Een keer wat anders testen lijkt me ook leuk, zoals flamex en pritex ook.
Ik heb geen ervaring met andere demping moet ik eerlijk zeggen, heb wel eens metingen met en zonder dit spul gedaan en vind dat toch wel aanzienlijk helpen, er komt nog sonofil bij iig.
Een keer wat anders testen lijkt me ook leuk, zoals flamex en pritex ook.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Kwaliteits noppenschuim (pritex of tyrotex) icm met zoiets als akotherm werkt heel goed.
Metisse werkt ook best, maar alleen de variant met hogere dichtheid. Helaas is die wat lastig te verkrijgen.
Metisse werkt ook best, maar alleen de variant met hogere dichtheid. Helaas is die wat lastig te verkrijgen.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Gebruik je dat dan ipv vilt en zonder andere vulling?
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Je kunt altijd combineren natuurlijk.
Met Metisse bedoelde ik trouwens ook icm goed noppenschuim.
Uiteindelijk hangt het een beetje van de kastconstructie af, noppenschuim lijkt een iets hogere dichtheid te hebben.
Daardoor is het iets beter geschikt om de wat lagere frequenties te dempen, vooral wanneer er niet zoveel ruimte beschikbaar is.
Alleen beetje prijzig en lastig om daar de hele kast mee te vullen.
Ik weet het even niet meer, maar deze kastjes zijn gesloten toch of BR?
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Deze zijn gesloten.
Ik ga wel meten en testen natuurlijk
Ik ga wel meten en testen natuurlijk
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Beetje plamuurwerk nodig, valt alles mee. Met een blok hout omwikkeld met schuurpapier alles weer netjes.
Even op oriënteren op een goede spuitprimer voor mdf, als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen.
Op de foto lijkt het best rommelig maar het voelt erg strak... Wellicht brengt de primer nog het een en ander aan het licht.
Even op oriënteren op een goede spuitprimer voor mdf, als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen.
Op de foto lijkt het best rommelig maar het voelt erg strak... Wellicht brengt de primer nog het een en ander aan het licht.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Ik vond een bus spuitprimer.... Er moest nog wat bijgewerkt worden her en der. Nu zijn ze wel netjes.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Wel een risico zoiets met dit warme weer, lol
Het droogt terwijl je nog bezig bent.
Het droogt terwijl je nog bezig bent.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Lijkt netjes Douwe. Voelen of het strak is gaat vaak beter dan kijken. Kopse kanten blijft een dingetje.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Het gaat erg vlot zo ja! Misschien lukt morgen een laagje kleur. Heb een potje grijs staan, niet helemaal nardo grey maar kan wel mooi worden.
Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4
Ga je met bussen spuiten of een compressor?
Eigenlijk kan ik je naar aanleiding van de Kefjes hier wel het beste aanbevelen om met 2K lak te gaan werken.
Het spuitplamuur moet dan ook daar onder kunnen.
Lak zelf heb ik bij een online auto spuit lak leverancier vandaan.
Eigenlijk kan ik je naar aanleiding van de Kefjes hier wel het beste aanbevelen om met 2K lak te gaan werken.
Het spuitplamuur moet dan ook daar onder kunnen.
Lak zelf heb ik bij een online auto spuit lak leverancier vandaan.
