PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Eerste in de klemmen, geen verstek kunnen maken helaas maar wilde wel verder dus een en ander wat aangepast en nu gewoon zo. Straks de 2e nog in de klemmen zetten.

Misschien, eventueel, wellicht morgen frezen en de baffles er op lijmen. Fingers crossed...
IMG_20230506_151254.jpg
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door dre »

Moet jij morgen niet iets anders doen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Ik zou wel willen maar heb nog een hoop te doen helaas :p

2e in de klemmen.
IMG_20230506_190400.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Nou, ik heb de bracing kunnen maken. Its something zullen we maar zeggen...
IMG_20230507_140533.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Walt »

Huh, heb je die naderhand erin gezet, dat is niet echt de handige manier…
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Walt schreef: zo 07 mei 2023, 20:29
Huh, heb je die naderhand erin gezet, dat is niet echt de handige manier…
Klopt, een beetje verkeerde volgorde maar mn ongeduld won het van redelijkheid.... Komt wel goed hoor, zit straks muurvast.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Dit is gelukt.
IMG_20230508_204145.jpg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door wouter »

Walt schreef: zo 07 mei 2023, 20:29
Huh, heb je die naderhand erin gezet, dat is niet echt de handige manier…
Handkrik er tussen en je schuift het er zo tussen, er is wat voor te zeggen het naderhand te doen.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Rommelige bedoeling maar het zit in de klemmen... Wel snel werken, het zat zo vast.
IMG_20230612_205119.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Dat zit prima vast, deze week schuren verwacht ik.

Onder het mom van plannen veranderen wel eens, ik ga ze gewoon zwart maken, spuiten wil ik wel graag eens proberen. Well see.
IMG_20230613_174921.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

En weer wat verder. Uiteraard de gaten dicht gemaakt tijdens het frezen/ schuren. Ook komt er meer demping in, dit zit met hotglue en vind ik nogal irritant klusje om met baffle te plakken...
IMG_20230614_211914.jpg
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door markbakk »

Worden wel mooi compact zo! Ik vind (maar dat is persoonlijk) dat vilt toch maar ballast hoor, doet akoestisch te weinig. Heb in mijn kastjes maar weer gewoon pritex (had het nog liggen) gestopt en dat spul valt me eigenlijk wederom mee.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Dat afronden doet visueel enorm veel ja, een stuk fijner.

Ik heb geen ervaring met andere demping moet ik eerlijk zeggen, heb wel eens metingen met en zonder dit spul gedaan en vind dat toch wel aanzienlijk helpen, er komt nog sonofil bij iig.

Een keer wat anders testen lijkt me ook leuk, zoals flamex en pritex ook.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door OWC »

Kwaliteits noppenschuim (pritex of tyrotex) icm met zoiets als akotherm werkt heel goed.

Metisse werkt ook best, maar alleen de variant met hogere dichtheid. Helaas is die wat lastig te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Gebruik je dat dan ipv vilt en zonder andere vulling?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door OWC »

Douwe84 schreef: do 15 jun 2023, 11:53
Gebruik je dat dan ipv vilt en zonder andere vulling?
Je kunt altijd combineren natuurlijk.

Met Metisse bedoelde ik trouwens ook icm goed noppenschuim.
Uiteindelijk hangt het een beetje van de kastconstructie af, noppenschuim lijkt een iets hogere dichtheid te hebben.
Daardoor is het iets beter geschikt om de wat lagere frequenties te dempen, vooral wanneer er niet zoveel ruimte beschikbaar is.

Alleen beetje prijzig en lastig om daar de hele kast mee te vullen.

Ik weet het even niet meer, maar deze kastjes zijn gesloten toch of BR?
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Deze zijn gesloten.

Ik ga wel meten en testen natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Beetje plamuurwerk nodig, valt alles mee. Met een blok hout omwikkeld met schuurpapier alles weer netjes.

Even op oriënteren op een goede spuitprimer voor mdf, als iemand tips heeft houd ik me aanbevolen.

Op de foto lijkt het best rommelig maar het voelt erg strak... Wellicht brengt de primer nog het een en ander aan het licht.
IMG_20230615_204207.jpg
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Ik vond een bus spuitprimer.... Er moest nog wat bijgewerkt worden her en der. Nu zijn ze wel netjes.
IMG_20230616_140026.jpg
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door OWC »

Wel een risico zoiets met dit warme weer, lol
Het droogt terwijl je nog bezig bent.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Barry2001 »

Lijkt netjes Douwe. Voelen of het strak is gaat vaak beter dan kijken. Kopse kanten blijft een dingetje.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2440
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door timpert »

OWC schreef: vr 16 jun 2023, 15:08
Wel een risico zoiets met dit warme weer, lol
Het droogt terwijl je nog bezig bent.
Welnee, gewoon 's ochtends heel vroeg de wekker zetten, een :bakkie: en aan de slag!
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Douwe84 »

Het gaat erg vlot zo ja! Misschien lukt morgen een laagje kleur. Heb een potje grijs staan, niet helemaal nardo grey maar kan wel mooi worden.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Kappa7 »

Ga je met bussen spuiten of een compressor?
Eigenlijk kan ik je naar aanleiding van de Kefjes hier wel het beste aanbevelen om met 2K lak te gaan werken.
Het spuitplamuur moet dan ook daar onder kunnen.
Lak zelf heb ik bij een online auto spuit lak leverancier vandaan.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: PC speakers V2 SB26ADC-C000-4 & MW16P-4

Bericht door Henkjan »

timpert schreef: vr 16 jun 2023, 16:20
OWC schreef: vr 16 jun 2023, 15:08
Wel een risico zoiets met dit warme weer, lol
Het droogt terwijl je nog bezig bent.
Welnee, gewoon 's ochtends heel vroeg de wekker zetten, een :bakkie: en aan de slag!
gewoon wat later doorgaan , dan hoef je ook niet zo vroeg op :bakkie:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”