Dat is hetgeen dit topic dan er toe brengt om het is op een rijtje te zetten, twijfel met de ++ jes een de -- netjes.
Wat heb ik nu en wat wil ik dan vergelijken, dat is het punt.
Nu dan de Soekris DAM 1021 een R-2R of ladder DAC, die kan ik goed gebruiken, en dan gaan vergelijken met de ESS9018 b.v.
Dan over een poosje de PURE DAC, ook met weerstanden/discreet opgebouwd.
Nu dan eerst het tot nu toe afgelegde weg, en de obstakels, en tevens het waarom zo en niet anders.
Wat hebben we nu. Een PC met een Ryzen 3 2200G processor, die was deels al aanwezig, maar volgens MS voor Windows 11 te licht.
Dat dan met een nieuw moederboard opgezet en wat vallen en opstaan voor de voeding , en de behuizing.
1e voorzet: Met een standaard voeding eerste opzet gedaan.
2e voorzet: Die voeding ging in 3 dagen hemelen, en dus retour, en dus maar een andere steviger uitvoering. En dat past dan in het bovenstaande kastje, ventilator hoor je niet.
Daar staat dan nu de Ubuntu (Linux) software op met dan de ROON en de HQPlayer van Signalist, als een proefversie met 30 minuten speeltijd voorlopig, en na opnieuw opstarten, wat bijzonder snel gaat met de hardware, dan weer een nieuwe periode.
Het totaal is dan met een 16GB aan geheugen en een M2 SSD met 120 GB, en dan een miniITX board met een B450 chip van Biostar.
De complete netwerk opzet is dan ook met deze uitbreiding weer wat pittiger. Dus de server heeft nog steeds de bestanden met de muziek, en de nieuwe HQ server komt er dan tussen en mogelijk dat die dan de Core van ROON ook op zich gaat nemen, en is de server alleen nog maar een een bestandsdeler.
En dan de huidige stand met de DAC en software.
Na wat zoeken dan nu de Amanero die ik op een andere Soekris had gemonteerd, nu gekoppeld aan de ESS9018 boardje van €11 . Met als resultaat dan nu wel een DSD Native opzet.