sticky topics lijst
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
sticky topics lijst
op sommige subfora staan ondertussen een flink aantal stickies, soms zelfs zo veel dat je al moet gaan scrollen om bij de eerste gewone te komen. elders zie je wel dat de stickies en howtos een eigen submap krijgen, zou dat hier ook een goed idee zijn?
Re: sticky topics lijst
Dat denk ik wel, dan worden het dus eigenlijk een soort Wiki's? Ik zou die stickies ook eerst eens gaan uitmesten. Er zijn er best wat waar eigenlijk weinig tot niks in staat of gebeurd. Die kunnen best sticky-af 
Bedoel je dat alle stickies in een enkele sub worden geplaatst of krijgt elke hoofdmap een aparte stickies submap? Dit laatste is denkelijk so wie so handig om mee te beginnen en later uitmesten zoals Pjotr voorstelde.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
samenvatten is bij sommige van die stickies wel een goede ja. mss een copie maken, ori kan dan behouden blijven
dat laatste dus
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Dit kruist wellicht de post die tijdens het tikken is verschenen, maar ik plaats hem toch.
I.p.v. aan submappen kan je ook denken aan sticky overzichtstopics. Daarin kunnen ook topics worden vermeld die daardoor niet zonodig sticky hoeven te zijn.
Als voorbeeld kijk ik even naar "Luidsprekers Algemeen". Dat heeft deze sticky topics:
Dit zou bijv. gereduceerd kunnen worden tot:
En dit zou dan de inhoud kunnen zijn van het sticky overzichtstopic in dat forum:
I.p.v. aan submappen kan je ook denken aan sticky overzichtstopics. Daarin kunnen ook topics worden vermeld die daardoor niet zonodig sticky hoeven te zijn.
Als voorbeeld kijk ik even naar "Luidsprekers Algemeen". Dat heeft deze sticky topics:
- Mijn eerste zelfbouw luidspreker
- Waar zouden we graag meer van willen weten?
- Baffle ontwerp tbv verminderen diffractie
- 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
- Twaron dempings materiaal.
- Het grote afkortingen/definitie topic
- Is vullen het zelfde als het volume vergroten?
- Midkast vorm vergelijk
- Handleiding/tutorial WinISD
Dit zou bijv. gereduceerd kunnen worden tot:
- Interessante of eerdere sticky topics
- Het grote afkortingen/definitie topic
- Handleiding/tutorial WinISD
En dit zou dan de inhoud kunnen zijn van het sticky overzichtstopic in dat forum:
En last but not least: dit scheelt ook heel veel gescroll tijdens onderhoud, bijv. als je op je mobieltje een topic wil verplaatsen.Interessante of eerdere sticky topics
Sticky geweest tot:Mogelijk Interessant:
- 05 mrt 2023 - Mijn eerste zelfbouw luidspreker
- 05 mrt 2023 - 2weg-monitor bouwen?; kies maar uit
- 05 mrt 2023 - Midkast vorm vergelijk
- 05 mrt 2023 - Baffle ontwerp tbv verminderen diffractie
- 05 mrt 2023 - Is vullen het zelfde als het volume vergroten?
- 05 mrt 2023 - Twaron dempings materiaal.
- 05 mrt 2023 - Waar zouden we graag meer van willen weten?
- ...
- ...
Lijkt mij wel handig om de stickies betreffende een onderwerp ook bij de rubriek van dat onderwerp te houden. Dus zoals Henkjan voorstelde als een "How To" subrubriek met de stickies als een soort van handleidingen rubriek. Dan loopt de hoofdrubriek niet meer dicht zoals nu. Verder lijkt het mij wel slim om een onderwerp tot stickie te laten groeien i.p.v. meteen een paar postings tot stickie te bombarderen. Dan voorkom je ook die spookstickies.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Helemaal geen sticky topics meer kan ook. Als ze toch in een overzichtstopic vermeld staan, en daarin een beetje worden gegroepeerd, krijgen we een index van handige topics.
Ik denk dat dit het meest overzichtelijk is zonder dat het gelijk een zoekplaatje wordt.Marp schreef: ↑zo 05 mar 2023, 18:30Helemaal geen sticky topics meer kan ook. Als ze toch in een overzichtstopic vermeld staan, en daarin een beetje worden gegroepeerd, krijgen we een index van handige topics.
Het bij elkaar zetten van handige info binnen een rubriek kan het zoeken naar info makkelijker maken en het voorkomt ook het over het hoofd zien van deze topics om dat ze niet meer in de rubriek zijn waar je ze verwacht.
Ja, dat kan ook. Soort van index met high lights. Die zou ik dan wel per rubriek maken.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Ja per rubriek. Gewoon het idee van Henkjan, zonder dat de topics zich in wisselende volgorde op een andere plaats gaan bevinden.