sticky topics lijst

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie

stickies in een eigen subfolder, goed idee of niet?

ja, goed plan
13
81%
nee, zoals nu is prima
2
13%
boejûh
1
6%

Totaal aantal stemmen: 16

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

sticky topics lijst

Bericht door Henkjan »

op sommige subfora staan ondertussen een flink aantal stickies, soms zelfs zo veel dat je al moet gaan scrollen om bij de eerste gewone te komen. elders zie je wel dat de stickies en howtos een eigen submap krijgen, zou dat hier ook een goed idee zijn?
Pjotr

Re: sticky topics lijst

Bericht door Pjotr »

Dat denk ik wel, dan worden het dus eigenlijk een soort Wiki's? Ik zou die stickies ook eerst eens gaan uitmesten. Er zijn er best wat waar eigenlijk weinig tot niks in staat of gebeurd. Die kunnen best sticky-af ;)
SARK

Bericht door SARK »

Henkjan schreef: zo 05 mar 2023, 12:45
op sommige subfora staan ondertussen een flink aantal stickies, soms zelfs zo veel dat je al moet gaan scrollen om bij de eerste gewone te komen. elders zie je wel dat de stickies en howtos een eigen submap krijgen, zou dat hier ook een goed idee zijn?
Bedoel je dat alle stickies in een enkele sub worden geplaatst of krijgt elke hoofdmap een aparte stickies submap? Dit laatste is denkelijk so wie so handig om mee te beginnen en later uitmesten zoals Pjotr voorstelde.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: zo 05 mar 2023, 13:11
Dat denk ik wel, dan worden het dus eigenlijk een soort Wiki's? Ik zou die stickies ook eerst eens gaan uitmesten. Er zijn er best wat waar eigenlijk weinig tot niks in staat of gebeurd. Die kunnen best sticky-af ;)
samenvatten is bij sommige van die stickies wel een goede ja. mss een copie maken, ori kan dan behouden blijven

SARK schreef: zo 05 mar 2023, 14:09
Henkjan schreef: zo 05 mar 2023, 12:45
Bedoel je dat alle stickies in een enkele sub worden geplaatst of krijgt elke hoofdmap een aparte stickies submap? Dit laatste is denkelijk so wie so handig om mee te beginnen en later uitmesten zoals Pjotr voorstelde.
dat laatste dus
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Dit kruist wellicht de post die tijdens het tikken is verschenen, maar ik plaats hem toch.

I.p.v. aan submappen kan je ook denken aan sticky overzichtstopics. Daarin kunnen ook topics worden vermeld die daardoor niet zonodig sticky hoeven te zijn.

Als voorbeeld kijk ik even naar "Luidsprekers Algemeen". Dat heeft deze sticky topics:
Dit zou bijv. gereduceerd kunnen worden tot:
En dit zou dan de inhoud kunnen zijn van het sticky overzichtstopic in dat forum:
En last but not least: dit scheelt ook heel veel gescroll tijdens onderhoud, bijv. als je op je mobieltje een topic wil verplaatsen.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Lijkt mij wel handig om de stickies betreffende een onderwerp ook bij de rubriek van dat onderwerp te houden. Dus zoals Henkjan voorstelde als een "How To" subrubriek met de stickies als een soort van handleidingen rubriek. Dan loopt de hoofdrubriek niet meer dicht zoals nu. Verder lijkt het mij wel slim om een onderwerp tot stickie te laten groeien i.p.v. meteen een paar postings tot stickie te bombarderen. Dan voorkom je ook die spookstickies.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Kappa7
Contacteer:

Bericht door Kappa7 »

Ik denk dat dit het meest overzichtelijk is zonder dat het gelijk een zoekplaatje wordt.
Het bij elkaar zetten van handige info binnen een rubriek kan het zoeken naar info makkelijker maken en het voorkomt ook het over het hoofd zien van deze topics om dat ze niet meer in de rubriek zijn waar je ze verwacht.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ja, dat kan ook. Soort van index met high lights. Die zou ik dan wel per rubriek maken.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

Ja per rubriek. Gewoon het idee van Henkjan, zonder dat de topics zich in wisselende volgorde op een andere plaats gaan bevinden.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”