Xanadu1234 schreef: ↑za 08 okt 2022, 19:09
Voor de duidelijkheid wil dit pcb boardje namaken zodat ik de opamp en de spanning regelaars kan plaatsen.
De rest van de kabels moet ik gewoon kunnen aansluiten die erin zitten.
Wat je dan zou kunnen doen is beginnen met het natekenen van het schema van het bestaande bord.
Dus eerst loshalen en reverse engineren.
Als je dat bvb in kicad doet dan ben je al een heel eind op weg.
De betreffende databladen van de huidige onderdelen kunnen je dan helpen met de functie van de betreffende componenten en aansluitingen te herleiden.
Vervolgens probeer je dan als je het schema compleet hebt deze te vertalen naar de componenten die je wil aanpassen.
Je gaat dan de juiste voetprint van de betreffende componenten erbij zoeken.
Daarna begint het tekenen van het bord pas en neem je als eerste de buitenmaten over en de plaats van de componenten die bepaald worden door het chassis.
Vervolgens ga je proberen om alles een plek te geven die logies is en de sporen trekken.
Veel moeilijker als dit wordt het niet.
Ik zou zeggen doe eens een poging en kijk eens hoever je komt.
Vergeet niet het is hier een
zelf bouw forum en natuurlijk willen we hier wel helpen maar het niet voor je doen, het is immers de bedoeling dat je er iets van leert lijkt mij zo.