Ingangsmodule purifi board

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door hannesie »

ray5150 schreef: vr 07 okt 2022, 17:36
Die opamps zien er dus zo uit :

Naamloos10.png

Kunnen dus gewoon in een 8 pins voetje.

Datasheet : https://sparkoslabs.com/wp-content/uplo ... SS3602.pdf

En de spanningsregelaars zijn driepoters met dezelfde pinout als 78XX/79XX/317.

Naamloos12.png

https://sparkoslabs.com/discrete-voltag ... er-supply/
Die zijn hier ook te krijgen.
https://www.audiophonics.fr/en/opa/spar ... _search=fs
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Pjotr »

Ja klopt. Ze verkopen daar ook Burson opaatjes a raison van €140. W.m.b. hoort dit toch meer in de hoek van cosmetica dan in die van elektronica.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door SSassen »

Pjotr schreef: za 08 okt 2022, 16:22
Ja klopt. Ze verkopen daar ook Burson opaatjes a raison van €140. W.m.b. hoort dit toch meer in de hoek van cosmetica dan in die van elektronica.
Absoluut, als je denkt met een handvol transistoren iets beters te kunnen ontwerpen dan een heel ontwerpteam bij b.v. National dan heb je óf last van grootheidswaanzin óf je rekent op je ronkende PR om een ietwat onwetende klant een inferieur product te verkopen tegen een veels te hoge prijs.
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Xanadu1234 »

Als het mogelijk is wil ik de bestaande XLR RCA ingang gebruiken. Eigenlijk wil ik alleen het zelfde buffer boardje hebben die er nu al inzit.
Zoals de foto.

Ik vind het lastig om aan te geven wat er allemaal in moet komen ik kan even niet goed zien nu waar de 12 trigger zit maar die zit volgens mij gewoon op de voeding
Bijlagen
A521BB1B-1A9B-4F5E-9A38-1123A44B516F.png
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door holco »

hannesie schreef: za 08 okt 2022, 16:12
ray5150 schreef: vr 07 okt 2022, 17:36
Die opamps zien er dus zo uit :

Naamloos10.png

Kunnen dus gewoon in een 8 pins voetje.

Datasheet : https://sparkoslabs.com/wp-content/uplo ... SS3602.pdf

En de spanningsregelaars zijn driepoters met dezelfde pinout als 78XX/79XX/317.

Naamloos12.png

https://sparkoslabs.com/discrete-voltag ... er-supply/
Die zijn hier ook te krijgen.
https://www.audiophonics.fr/en/opa/spar ... _search=fs
Die zitten ook in mijn Purifi amp, heb ze verder nooit vergeleken met andere opamps maar heb ook niet die behoefte :wink:
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Xanadu1234 »

holco schreef: za 08 okt 2022, 18:30
hannesie schreef: za 08 okt 2022, 16:12
ray5150 schreef: vr 07 okt 2022, 17:36
Die opamps zien er dus zo uit :

Naamloos10.png

Kunnen dus gewoon in een 8 pins voetje.

Datasheet : https://sparkoslabs.com/wp-content/uplo ... SS3602.pdf


En de spanningsregelaars zijn driepoters met dezelfde pinout als 78XX/79XX/317.

Naamloos12.png

https://sparkoslabs.com/discrete-voltag ... er-supply/
Die zijn hier ook te krijgen.
https://www.audiophonics.fr/en/opa/spar ... _search=fs
Die zitten ook in mijn Purifi amp, heb ze verder nooit vergeleken met andere opamps maar heb ook niet die behoefte :wink:

Mooi toch zijn goede versterkers
Xanadu1234
Berichten: 146
Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Xanadu1234 »

Voor de duidelijkheid wil dit pcb boardje namaken zodat ik de opamp en de spanning regelaars kan plaatsen.
De rest van de kabels moet ik gewoon kunnen aansluiten die erin zitten.
Bijlagen
5267DCC3-5D4D-4B0C-A774-7D89E0E56EC8.png
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door TabCam »

SSassen schreef: za 08 okt 2022, 16:26
Pjotr schreef: za 08 okt 2022, 16:22
Ja klopt. Ze verkopen daar ook Burson opaatjes a raison van €140. W.m.b. hoort dit toch meer in de hoek van cosmetica dan in die van elektronica.
Absoluut, als je denkt met een handvol transistoren iets beters te kunnen ontwerpen dan een heel ontwerpteam bij b.v. National dan heb je óf last van grootheidswaanzin óf je rekent op je ronkende PR om een ietwat onwetende klant een inferieur product te verkopen tegen een veels te hoge prijs.
Weiss bv. presteert prima met hun dac die in de topregionen meet. Zij maken ook discrete OpAmps. Ik zou niet zo snel een team van grootheidswaan betichten :hide: .
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Pjotr »

Ach als je een techneut kan vinden die in dat boutique spul gelooft en voor jou een printje ermee wil/kan klussen, prima hoor. Maar tot nu toe weinig aanbiedingen... ;)
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door SSassen »

TabCam schreef: za 08 okt 2022, 19:16
SSassen schreef: za 08 okt 2022, 16:26
Pjotr schreef: za 08 okt 2022, 16:22
Ja klopt. Ze verkopen daar ook Burson opaatjes a raison van €140. W.m.b. hoort dit toch meer in de hoek van cosmetica dan in die van elektronica.
Absoluut, als je denkt met een handvol transistoren iets beters te kunnen ontwerpen dan een heel ontwerpteam bij b.v. National dan heb je óf last van grootheidswaanzin óf je rekent op je ronkende PR om een ietwat onwetende klant een inferieur product te verkopen tegen een veels te hoge prijs.
Weiss bv. presteert prima met hun dac die in de topregionen meet. Zij maken ook discrete OpAmps. Ik zou niet zo snel een team van grootheidswaan betichten :hide: .
Beter lezen?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Kappa7 »

Xanadu1234 schreef: za 08 okt 2022, 19:09
Voor de duidelijkheid wil dit pcb boardje namaken zodat ik de opamp en de spanning regelaars kan plaatsen.
De rest van de kabels moet ik gewoon kunnen aansluiten die erin zitten.
Wat je dan zou kunnen doen is beginnen met het natekenen van het schema van het bestaande bord.
Dus eerst loshalen en reverse engineren.
Als je dat bvb in kicad doet dan ben je al een heel eind op weg.
De betreffende databladen van de huidige onderdelen kunnen je dan helpen met de functie van de betreffende componenten en aansluitingen te herleiden.
Vervolgens probeer je dan als je het schema compleet hebt deze te vertalen naar de componenten die je wil aanpassen.
Je gaat dan de juiste voetprint van de betreffende componenten erbij zoeken.
Daarna begint het tekenen van het bord pas en neem je als eerste de buitenmaten over en de plaats van de componenten die bepaald worden door het chassis.
Vervolgens ga je proberen om alles een plek te geven die logies is en de sporen trekken.

Veel moeilijker als dit wordt het niet.
Ik zou zeggen doe eens een poging en kijk eens hoever je komt.
Vergeet niet het is hier een zelf bouw forum en natuurlijk willen we hier wel helpen maar het niet voor je doen, het is immers de bedoeling dat je er iets van leert lijkt mij zo.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door ray5150 »

Op zich is het heel zinnig wat je hierboven stelt, George.
Probleempje is wel dat TS niet in het bezit is van het betreffende printje.
Ik heb enigzins de indruk dat hij er niet veel moeite voor wil doen, een paar behoorlijke foto's bordje opzoeken, of een datasheet op google is al niet te doen.
Een paar printscreens van een telefoon, daar moeten we het maar mee doen.
Helaas is de waarde daarvan om mee te kunnen reverse-engineeren vrijwel nihil.
IMG_2098.jpeg
IMG_2097.jpeg
IMG_2093.jpeg
Niet dat dit nu zo ideaal is, maar iets is beter dan niets.

Ik zie dat er best veel info die dingen over te vinden is. foto's, datasheets, pinning van de aansluitingen en dergelijke. maar ja, dat moet een ander maar doen.
Wat dat betreft ben ik het wel eens met wat Jeroen_d vorige week stelde, dit leid nergens toe.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Kappa7 »

Wat ik begrijp heeft hij nu een versterker waarvan hij de ingang print wil aanpassen dus ja, al in het bezit van het printje.
Schijnbaar passen de nieuwe opamps niet direct op het bestaande bord en moet er een ander bord komen.
Waarschijnlijk ga je daar wel de uitdaging krijgen dat de ruimte op het bestaande bord voldoende is voor de SMD componenten maar of ook de andere modules daar op gaan passen is nog maar zeer de vraag.
En ja zo lang TS niet de moeite wil nemen om zelf aan de gang te gaan zal het nergens toe leiden.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door ds23man »

Koop gewoon dat Eval bordje van Purifi. Zit een hele nette buffer en discrete spanningsregelaars op, je moet wel van hele goede huize komen om daar nog iets aan te verbeteren.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Kappa7 »

passen die in het bestaande huisje dan?
Laatst gewijzigd door Kappa7 op zo 09 okt 2022, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door FR_Aad »

Wel bij volle maan bestellen dan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door SSassen »

ds23man schreef: zo 09 okt 2022, 12:09
Koop gewoon dat Eval bordje van Purifi. Zit een hele nette buffer en discrete spanningsregelaars op, je moet wel van hele goede huize komen om daar nog iets aan te verbeteren.
Juist.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Leeuwarden »

Kunnen er geen buizen op? Of zeg ik nu iets geks? 8)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door ray5150 »

Ik las ergens iets van een buffer print met een Korg Nu-tube erop...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Leeuwarden »

Neem dan maar beter gewone buizen want die NuTube is een tikkie microfonisch…
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door ray5150 »

Kappa7 schreef: zo 09 okt 2022, 12:08
Wat ik begrijp heeft hij nu een versterker waarvan hij de ingang print wil aanpassen dus ja, al in het bezit van het printje.
Als dat zo is, waarom dan niet gelijk een paar scherpe foto's ervan geschoten, boven en onderzijde, en deze in de startpost geplaatst ? :think:
Tenminste, dat zou ik doen. nu komt het op mij over als naar de garage gaan om te zeggen dat er een rammeltje in de motor zit, en de auto zelf thuis
laten staan...
Kappa7 schreef: zo 09 okt 2022, 12:08
Schijnbaar passen de nieuwe opamps niet direct op het bestaande bord en moet er een ander bord komen.
Er zit een DIP8 voetje op, zoals ik al aangaf hebben de Sparkos opamps ook een DIP8 voetje. zie het probleem hier niet echt, of er zou een elco in de weg moeten zitten oid.
Kappa7 schreef: zo 09 okt 2022, 12:08
Waarschijnlijk ga je daar wel de uitdaging krijgen dat de ruimte op het bestaande bord voldoende is voor de SMD componenten maar of ook de andere modules daar op gaan passen is nog maar zeer de vraag.
Zo vol zit dat bordje niet, wat connectoren, handje elco's, 2 spanningsregelaars, buffertrap met DIP8 voetje, ik weet niet of er een triggerschakeling op zit. in ieder geval is dat 1 op 1 kopieëren. of begrijp ik je nu verkeerd ?
(ik ga mijn vingers er in ieder geval niet aan branden)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8109
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door Kappa7 »

Hier vind je de foto's van het betreffende bordje, dat zijn niet de zelfde als die jij liet zien.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14951.html
edit; zien er wel aardig vergelijkbaar uit
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door holco »

Hier een link van wat foto's die ik geschoten heb van mijn Purifi amp.

https://holco.picturepush.com/album/305 ... i-amp.html
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door ds23man »

Wat moet je met die koellichamen als klasse d gebruikt met een smps?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1707
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Ingangsmodule purifi board

Bericht door holco »

Helemaal niks buiten het optische dan, ding is nog nooit warm geweest.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”