Hypex Nilai Class D technology

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Man man. Je kunt niet eens normaal een topic starten over een nieuw product of we verzanden weer in potten, ketels, verwijten over en weer en meer weinig inhoudelijk gezever.

Ik ga weer lekker knutselen en ik kijk over een paar weken wel weer een keer hier.

Ajuu!
Robbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 08 jan 2021, 12:30
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Robbie »

Beste mede forummers,

Bijna elke dag bezoek ik dit forum en soms is er echt nieuws en dan is het erg prettig als deskundigen waarvan er vele zijn op dit forum al eea kunnen toelichten. Met de nieuwe producten van Hypex zou dit ook kunnen, maar in tegenstelling tot sommige anderen heb ik zeker niet de indruk dat Hypex om de haverklap met nieuwe versies komt. Zeker niet, ik hoopte al dat ze met iets nieuws zouden komen ivm de "nieuwe" ster Purifi, dan moet je in deze markt toch met een antwoord komen en dat hebben ze dus gedaan. Wat mij betreft ziet het er goed uit, maar de vraag is voorlopig, "hoe gaat het klinken?", dat weten we nog niet, al merk ik bij een paar reacties wel de houding van het zal wel niks zijn. In de laatste reacties gaat het meestal ook helemaal niet over de producten, maar doen sommigen erg hun best om zo cynisch mogelijk te doen over Hypex, ja sommigen drinken azijn en schrijven met gif.
Dus nu de vraag: waarom schrijf ik dit?
Lang geleden was ik erg onder de indruk van Spectral versterkers (icm Avalon), maar dat was wat kostbaar, dus ik zocht naar een alternatief en dat werd de Zappulse 2.2 met lineaire voeding, die begon me al snel tegen te staan en die is vervangen door Ucd400HGHxr en die bevalt al 12 jaar.
Een maal heb ik ondersteuning gehad van Hypex en dat was kort en goed direct voor elkaar. Gezien mijn ervaring met Hypex heb ik er alle vertrouwen in en als de nieuwe versie echt beter klinkt dan mijn Ucd, dan gaat die er komen. Nou ben ik toch benieuwd waarom sommigen zo rabiaat anti Hypex zijn...

Met vriendelijke groet,
Rob.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Leeuwarden »

Waar lees jij dat er iemand anti Hypex zou zijn?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Op ASR heeft men ook de nodige vragen over deze nieuwe amp: https://www.audiosciencereview.com/foru ... les.34024/ Hypex praat daar ook zelf mee maar de gekozen Avatar hebben ze toch echt zelf gekozen:
47939.png
47939.png (7.86 KiB) 1074 keer bekeken
Bijlagen
47939.png
47939.png (7.86 KiB) 1074 keer bekeken
Robbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 08 jan 2021, 12:30
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Robbie »

Hallo Leeuwarden,

Fijn dat je zo snel reageert, niemand heeft in zijn reactie vermeld dat ie anti is, maar al lezende kwam ik makkelijk tot zo,n gevolgtrekking.
Het kan zijn dat het een vorm van humor is die mij vreemd is en dan heb ik de verkeerde conclusie getrokken, maar wie de schoen past...
Ik zie dat Pjotr ook reageert en ik begrijp deze reactie ook, het is niet slim om zo'n avatar te kiezen en ik vind het ook niet slim van Hypex om zo te focussen op de superlage vervorming en die factor 10* beter, het gaat toch om het geluid en daar is nog niets bruikbaars over te melden.
Mijn conclusie is, mogelijk heb ik azijn en gif verward met scherpe humor en ik wil daar niemand mee kwetsen, maar het moet nog even wennen.

Hartelijke groet,
Rob.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door FR_Aad »

Ach wij kennen elkaar bijna allemaal persoonlijk.
We denken niet allemaal het zelfde en dat weten we van elkaar.
Dat maakt het voor een “buitenstaander” soms wat lastig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Precies Rob. Er is denk ik hier niemand die iets tegen Hypex heeft, integendeel zelfs! Geldt ook voor mij hoor, gebruik ook het nodige van ze. Ze komen ook van oorsprong echt uit de zelfbouwhoek met hun plate amps. Maar toen het ze voor de wind ging werd dhz toch echt wel een beetje verwaarloosd en raakte menigeen teleurgesteld. Tja, dat logo is wel een typerend voorbeeld. Onbegrijpelijk dat hen dat zelf niet opvalt. Maar ok, zal ook wel weer een revisie van komen :lol:
MarcelvdG
Berichten: 1273
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 21:47
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door MarcelvdG »

Voor alle duidelijkheid, ik ben noch pro-, noch anti-Hypex. Als ik een nieuwe versterker nodig zou hebben, zou ik geen honderden euro's aan een module uitgeven, maar zelf iets bruikbaars in elkaar proberen te prutsen (voor de eenvoud dan wel klasse AB). Dat heeft verder niets met de kwaliteit van de modules te maken.
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Fedde »

Ik hoop dat er ook een update van de Fusion plate amps zal komen met deze technologie. Of nog beter, een optie om panels te swappen in bestaande plate amps. Vooral de 100W tweeter amp zou ik graag kunnen upgraden...
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door motoindo »

Ach, dat geneuzel achter de komma pfffff, wie hoort dat nou nog. Net zoiets als 65 ipv 60 watt. Heb er trouwens vast overheen gelezen maar niemand noemt de verminderde warmte ontwikkeling ?? toch ook geen verkeerde ontwikkeling in deze dure tijden.... En ook fijn qua benodigd koel oppervlak.

Naast al dit moois ben ik vooral benieuwd naar wat er straks aan ucd forks beschikbaar komt wanneer volgend jaar dat patent verloopt.
Robbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 08 jan 2021, 12:30
Locatie: Haarlem

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Robbie »

Hallo mede forummers,

Ik stel het op prijs dat jullie de moeite hebben genomen om serieus te reageren op mijn opmerking.
Geeft weer vertrouwen voor de toekomst.

Hartelijke groet,
Rob.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Walt »

De Purifi hype is net over, dus goede timing van Hypex!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door dre »

Tijd voor wat prijzen! :sure:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door ds23man »

Volgens mij was dat al bekend gemaakt op ASR: 350 ex btw.
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Fedde »

Is er al bekend wanneer er Fusion amp afgeleiden komen? En welke verbeteringen deze nog meer hebben? :roll:
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Fedde »

En dan hierbij meteen mijn wensen lijst:
- Nilai amps.
- Minder ruis in tweeter amp.
- Zwaardere DSP. FIR optie.
- Gain schakeling met relais (16 banden oid), zodat DACs harder kunnen uitsturen. Als dat niet kan op zijn minst makkelijke soldeerpunten of jumpers voor gain instelling.
- Optie om 1:1 vanuit SPDIF te draaien met gebruik van master clock. Dus zonder Async reclock chip. Anders op zijn minst meest recente reclock chip.
- Laatste (8 channel) DACs van AKM. Betere SNR.
- Ondersteuning 4 presets via afstandsbediening.
- Nice to have: optie voor 4e uitgang.

Sorry indien te veel off topic, maar wat gedroom moet kunnen toch? :proost:

Fedde
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door dre »

ds23man schreef: ma 08 aug 2022, 20:19
Volgens mij was dat al bekend gemaakt op ASR: 350 ex btw.
:goedzo:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door OWC »

motoindo schreef: do 19 mei 2022, 20:25
Ach, dat geneuzel achter de komma pfffff, wie hoort dat nou nog. Net zoiets als 65 ipv 60 watt. Heb er trouwens vast overheen gelezen maar niemand noemt de verminderde warmte ontwikkeling ?? toch ook geen verkeerde ontwikkeling in deze dure tijden.... En ook fijn qua benodigd koel oppervlak.

Naast al dit moois ben ik vooral benieuwd naar wat er straks aan ucd forks beschikbaar komt wanneer volgend jaar dat patent verloopt.
Iets waar ik ook zeer benieuwd naar ben!!
(Hopelijk zijn tzt de chip tekorten ook weer een beetje beter, het is nu niet te doen)

Het is allemaal leuk en aardig, maar niet elk project leent zich voor het budget.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Fedde schreef: ma 08 aug 2022, 20:39
En dan hierbij meteen mijn wensen lijst:
- Nilai amps.
- Minder ruis in tweeter amp.
- Zwaardere DSP. FIR optie.
- Gain schakeling met relais (16 banden oid), zodat DACs harder kunnen uitsturen. Als dat niet kan op zijn minst makkelijke soldeerpunten of jumpers voor gain instelling.
- Optie om 1:1 vanuit SPDIF te draaien met gebruik van master clock. Dus zonder Async reclock chip. Anders op zijn minst meest recente reclock chip.
- Laatste (8 channel) DACs van AKM. Betere SNR.
- Ondersteuning 4 presets via afstandsbediening.
- Nice to have: optie voor 4e uitgang.

Sorry indien te veel off topic, maar wat gedroom moet kunnen toch? :proost:

Fedde
Mag ik daar een 3 kanaals stereo DSP aan toevoegen wellicht? De huidige setup met het syncen van de 2 DSP's geeft hier regelmatig gedoe. (ik snap dat dit niet met een mono-plate amp te combineren is). Ik gebruik nu de MiniDSP Flex met 2 Hypex amp modules en dit werkt iedere dag feilloos (helaas maar 2x2 kanalen).
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Fedde »

Klinkt als DLCP? Maar ja, EOL, was blijkbaar geen succes. Iets modulairs zou ook aardig zijn, maar integratie heeft ook zijn voordelen. Het liefst zou ik ook een doos willen met USB ingang (audio+control) en zes speaker uitgangen in high-end kwaliteit...
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door satefan »

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door SSassen »

ds23man schreef: ma 16 mei 2022, 11:55
Feit is inmiddels dat er bij het Hypex een aantal briljante jongens rondlopen die Bruno echt niet nodig hebben.
Daarom was het "afscheid" ook zo makkelijk.
Nu weet ik uit ervaring dat werken met Bruno ook een vorm van zelfkastijding kan zijn, dus dat heeft ook vast meegespeeld? Of beeld ik mij nu dingen in?
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Fedde »

satefan schreef: do 11 aug 2022, 23:25
Aha! Lijkt inderdaad aardig op wat ik had omschreven! Interessant apparaat. Had wel liever 64 bit processing gehad. Kan hij ook 44.1 of 88.2 processen? Of wordt alles naar 96 geupsampled? Misschien moeten we hier een nieuw topic voor openen.

Fedde
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Pjotr »

Fedde schreef: vr 12 aug 2022, 21:17
satefan schreef: do 11 aug 2022, 23:25
Aha! Lijkt inderdaad aardig op wat ik had omschreven! Interessant apparaat. Had wel liever 64 bit processing gehad. Kan hij ook 44.1 of 88.2 processen? Of wordt alles naar 96 geupsampled? Misschien moeten we hier een nieuw topic voor openen.

Fedde
We hebben deze toch: viewtopic.php?t=30682 Of bedoel je meer in het algemeen?

Die Flex is 32 bits floating point en werkt met een ASR die alles naar 96 kHz resampled. 64 bits HW DSP heb ik nog niet gezien.
Fedde
Berichten: 406
Lid geworden op: vr 08 okt 2004, 22:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Hypex Nilai Class D technology

Bericht door Fedde »

Pjotr schreef: vr 12 aug 2022, 22:54
Fedde schreef: vr 12 aug 2022, 21:17
satefan schreef: do 11 aug 2022, 23:25
Aha! Lijkt inderdaad aardig op wat ik had omschreven! Interessant apparaat. Had wel liever 64 bit processing gehad. Kan hij ook 44.1 of 88.2 processen? Of wordt alles naar 96 geupsampled? Misschien moeten we hier een nieuw topic voor openen.

Fedde
We hebben deze toch: viewtopic.php?t=30682 Of bedoel je meer in het algemeen?

Die Flex is 32 bits floating point en werkt met een ASR die alles naar 96 kHz resampled. 64 bits HW DSP heb ik nog niet gezien.
Fusion doet 64 bit processing, maar volgens mij fixed point. MiniFlex draadje heb ik ook intussen gevonden, maar desalniettemin bedankt...
Wel zonde dat hij niet naar 88k kan schakelen. Maar zal nog steeds prima klinken waarschijnlijk.
Plaats reactie