Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ben wel benieuwd wat je nog heb liggen…..
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Zit hij ook nog steeds met die tentlabs in mijn hoofd alles erop en eraan. Met de juiste specs enz.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Deze is ook alles er op en er aan. Fotootje komt nog. Heb nu even weinig tijd. Je hoeft er eigenlijk alleen een 9V en een 2x12V trafootje op aan te sluiten en te bedraden naar de aansluitingen. Ik kom er verder zelf niet aan toe en speel zelf direct vanuit de DAC.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Zal de komende weken als de PCB binnen zijn deze met jullie delen. Duurt even wat langer als normaal. Denk door Chinees feestje.
Heb de boardjes anders gedaan en kleiner.
Heb de boardjes anders gedaan en kleiner.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ik weet het een foto van het scherm maar even als idee hoe het gaat worden
Laatst gewijzigd door Xanadu1234 op ma 28 feb 2022, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Waarom zou je daar een spanningsregelaar in willen stoppen die max. 5 Ampere kan leveren, en tussen de 3 knaken en de 15 euro kost ?
De schakeling(en) zullen hoogstens een paar honderd milliampere gaan trekken.
De schakeling(en) zullen hoogstens een paar honderd milliampere gaan trekken.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ray heb de lm317 liggen. Boardje is ook gewoon voor de toekomst voor andere projectjes. Maar die lm317 levert 1,5 Ampere dus ruim voldoende had zelf gerekend met 10 ma per relais en 40ma een IC. Dan heb ik aan de lm317 meer dan zat.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Okee, dat snap ik wel, maar op Ebay zijn karrevrachten printen te vinden voor de 317 (en vaak ook voor de 337)
Heb een beetje het idee dat je het wiel probeert opnieuw uit te vinden.
Heb een beetje het idee dat je het wiel probeert opnieuw uit te vinden.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ray
Ik vind het leuk om het zelf te maken die pcb. Natuurlijk kan ik dit op eBay kopen maar dan is de lol er toch vanaf.
Ik vind het wel leuk om te solderen enz. Maar iedereen is anders toch zeg maar.
Peter
Ik vind het leuk om het zelf te maken die pcb. Natuurlijk kan ik dit op eBay kopen maar dan is de lol er toch vanaf.
Ik vind het wel leuk om te solderen enz. Maar iedereen is anders toch zeg maar.
Peter
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Xanadu1234 schreef: ↑za 29 jan 2022, 21:37Ray
Ik vind het leuk om het zelf te maken die pcb. Natuurlijk kan ik dit op eBay kopen maar dan is de lol er toch vanaf.
Ik vind het wel leuk om te solderen enz. Maar iedereen is anders toch zeg maar.
Peter
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ray kennende vind ik dit wel een hilarische opmerkingXanadu1234 schreef: ↑za 29 jan 2022, 21:37Ray
Ik vind het leuk om het zelf te maken die pcb. Natuurlijk kan ik dit op eBay kopen maar dan is de lol er toch vanaf.
Ik vind het wel leuk om te solderen enz. Maar iedereen is anders toch zeg maar.
Peter
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Vandaag de ingangselectie RCA/XLR boardje gesoldeerd en getest met twee 12volt voedingen. Het werkt allemaal netjes.
Ga toch de komende maanden met Arduino aan de slag voor een ingangsselectie. Als er nog tips zijn qua sites laat het weten.
Ga proberen om een L293D te gebruiken en 5 volt relays en een IR module.
Alvast bedankt
Ga toch de komende maanden met Arduino aan de slag voor een ingangsselectie. Als er nog tips zijn qua sites laat het weten.
Ga proberen om een L293D te gebruiken en 5 volt relays en een IR module.
Alvast bedankt
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Daar ben ik ook naar aan het kijken en heb bij AMB wat moois gevonden, zie de links hieronder. Het bestaat uit een ingangs (en uitgangs) selectie bord die met I2C aangestuurd kan worden. Die ingangen en uitgangen zijn volledig configureerbaar (meerdere uitgangen etc). Ze hebben ook een I2C volume regeling met een weerstand ladder. En als controller een Arduino gebaseerd bordje met LCD display etc. Zelf zou ik dan de controller zelf willen doen met een ander display. Vooral de ingangsselectie en volumeregeling vind ik mooi door de I2C besturing, werkt ideaal met Arduino/ESP8266/ESP32. Verder is alles open source en kan je de schema's, PCB-files en software zo downloaden.Xanadu1234 schreef: ↑ma 28 feb 2022, 20:27Vandaag de ingangselectie RCA/XLR boardje gesoldeerd en getest met twee 12volt voedingen. Het werkt allemaal netjes.
Ga toch de komende maanden met Arduino aan de slag voor een ingangsselectie. Als er nog tips zijn qua sites laat het weten.
Ga proberen om een L293D te gebruiken en 5 volt relays en een IR module.
Alvast bedankt
Arduino based controller: https://www.amb.org/audio/lcduino1/
I2C relay input/output selectie, volledig configureerbaar: https://www.amb.org/audio/delta2/
I2C ladder volumeregeling: https://www.amb.org/audio/delta1/
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Mooi dat het gelukt is Peter, je hebt doorzettingsvermogen genoeg dus zal de rest ook wel lukkenXanadu1234 schreef: ↑ma 28 feb 2022, 20:27Vandaag de ingangselectie RCA/XLR boardje gesoldeerd en getest met twee 12volt voedingen. Het werkt allemaal netjes.
Ga toch de komende maanden met Arduino aan de slag voor een ingangsselectie. Als er nog tips zijn qua sites laat het weten.
Ga proberen om een L293D te gebruiken en 5 volt relays en een IR module.
Alvast bedankt
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Forza schreef: ↑di 01 mar 2022, 11:43Xanadu1234 schreef: ↑ma 28 feb 2022, 20:27Vandaag de ingangselectie RCA/XLR boardje gesoldeerd en getest met twee 12volt voedingen. Het werkt allemaal netjes.
Ga toch de komende maanden met Arduino aan de slag voor een ingangsselectie. Als er nog tips zijn qua sites laat het weten.
Ga proberen om een L293D te gebruiken en 5 volt relays en een IR module.
Alvast bedankt
Daar ben ik ook naar aan het kijken en heb bij AMB wat moois gevonden, zie de links hieronder. Het bestaat uit een ingangs (en uitgangs) selectie bord die met I2C aangestuurd kan worden. Die ingangen en uitgangen zijn volledig configureerbaar (meerdere uitgangen etc). Ze hebben ook een I2C volume regeling met een weerstand ladder. En als controller een Arduino gebaseerd bordje met LCD display etc. Zelf zou ik dan de controller zelf willen doen met een ander display. Vooral de ingangsselectie en volumeregeling vind ik mooi door de I2C besturing, werkt ideaal met Arduino/ESP8266/ESP32. Verder is alles open source en kan je de schema's, PCB-files en software zo downloaden.
Arduino based controller: https://www.amb.org/audio/lcduino1/
I2C relay input/output selectie, volledig configureerbaar: https://www.amb.org/audio/delta2/
I2C ladder volumeregeling: https://www.amb.org/audio/delta1/
Forza
Dat ziet er wel mooi uit. Die volume gedeelte met weerstanden is na te maken denk ik. Met Arduino is het vandaag gelukt om een ledjes te laten schakelen met een
Oled display. En uiteraard een IR remote.
Moet alleen dan begrijpen wat ik nodig heb om die relais met weerstanden te maken. Zag even niet snel een schema.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Heb je hier wat aan ?
Weet niet meer waar vandan het komt.Voor andere weerstandswaardes alles in verhouding aanpassen.
Anne
Weet niet meer waar vandan het komt.Voor andere weerstandswaardes alles in verhouding aanpassen.
Anne
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Hier vandaan: http://www.vaneijndhoven.net/jos/
Het spul van Jos wordt volgens mij nu door Tent verkocht (waar al eerder sprake van was).
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Zie deze link: https://www.amb.org/audio/delta1/index. ... atic.shtml. Links staat een index, daar staat alle info die je nodig hebt incl PCB-files, BOM etc. Je kan ook de PCB's bij hem bestellen (die echt niet gek geprijsd zijn denk ik).Xanadu1234 schreef: ↑di 01 mar 2022, 21:31Moet alleen dan begrijpen wat ik nodig heb om die relais met weerstanden te maken. Zag even niet snel een schema.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Forza schreef: ↑wo 02 mar 2022, 7:36Zie deze link: https://www.amb.org/audio/delta1/index. ... atic.shtml. Links staat een index, daar staat alle info die je nodig hebt incl PCB-files, BOM etc. Je kan ook de PCB's bij hem bestellen (die echt niet gek geprijsd zijn denk ik).Xanadu1234 schreef: ↑di 01 mar 2022, 21:31Moet alleen dan begrijpen wat ik nodig heb om die relais met weerstanden te maken. Zag even niet snel een schema.
Ja oké alleen dit is een code die ik niet zomaar kan schrijven daar moet ik echt voor gaan zitten zeg maar.
Als je een voorbeeld heb gaat het misschien wat makkelijker. Om een motor te laten draaien met een l293d is ook nog best moeilijk moet ik ook even zoeken.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Anne
Moet alleen even begrijpen wanneer welk relais gebruik dient te worden. Want je wil natuurlijk dat ook in DB op het scherm zien of in volume van 0 tot 100. Alleen ik moet eerst even kijken of het lukt om een ALPS motor te stoppen en te starten zeg maar met de volume knop. Moet nog even uitzoeken welke code.
Als dat lukt zou ik even kunnen kijken naar dit want je moet iets doen denk ik met meerdere relais tegelijkertijd aan en uit.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Bij de relais is het een optelsom, voor bijv 10dB verzwakking relais 8dB en 2dB inschakelen.
Daarom gaat de verzwakking per relais steeds een stap 2x meer, is er de mogelijkheid om in stapjes van 0,5dB te verzwakken.
Maar als je met een motor bezig bent, voor een potmeter, komt er geen relais aan te pas.
Is 't een of het ander.
Anne
Daarom gaat de verzwakking per relais steeds een stap 2x meer, is er de mogelijkheid om in stapjes van 0,5dB te verzwakken.
Maar als je met een motor bezig bent, voor een potmeter, komt er geen relais aan te pas.
Is 't een of het ander.
Anne
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
AnneAh!buis schreef: ↑do 03 mar 2022, 20:27Bij de relais is het een optelsom, voor bijv 10dB verzwakking relais 8dB en 2dB inschakelen.
Daarom gaat de verzwakking per relais steeds een stap 2x meer, is er de mogelijkheid om in stapjes van 0,5dB te verzwakken.
Maar als je met een motor bezig bent, voor een potmeter, komt er geen relais aan te pas.
Is 't een of het ander.
Anne
Dit is natuurlijk ook mogelijk ben aan het kijken wat beter te maken is. Het moet ook betrouwbaar zijn. Krijg het wel voor elkaar om de motor de goede kant op te krijgen alleen ook de rest van de knoppen op de afstandsbediening gaan nu ook de motor laten bewegen. Dus ik moet nog even kijken wat er aan de hand is.
Meerdere relais tegelijkertijd laten bij komen en afschakelen moet kunnen met een Rotery encoder. Alleen ik moet eerst even kijken of ik dit kan maken.
Maar bedankt voor de uitleg van de relais. Kan dan makkelijk tot 64 db schakelen.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Nee hoor,tot 64+32+16+8+4+2+1+½ dBXanadu1234 schreef: ↑za 05 mar 2022, 15:39Maar bedankt voor de uitleg van de relais. Kan dan makkelijk tot 64 db schakelen.
Anne
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Die halve dB is in de praktijk echt onzin. Neemt alleen maar extra plaats in op het display 
