Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Ben begonnen met het ontwerpen van de relais voor de XLR en de RCA. Zodat ik deze aan de voorzijde met een keuze knop kan bedienen. Met dank aan Barry.
Zien jullie nog iets raars?
Kast is ook binnen zal de komende dagen even de kast in elkaar zetten
Zien jullie nog iets raars?
Kast is ook binnen zal de komende dagen even de kast in elkaar zetten
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Je zou GND in een plane kunnen leggen. En de 100nF condensatoren, kunnen wel dichter bij de spanningsregelaar en ULN. Dat is bij de elco minder belangrijk, bij de 100nF wel. En dan met de spanning eerst naar de C, dan naar het te ontkoppelen object.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Barry
Ik snap even niet hoe ik nog dichter bij kan zeg maar.
Het laatste gedeelte van je verhaal snap ik ook niet haha over de C.
Een GND plane moet ik even uitzoeken.
Maar volgens de foto oké ?
Ik snap even niet hoe ik nog dichter bij kan zeg maar.
Het laatste gedeelte van je verhaal snap ik ook niet haha over de C.
Een GND plane moet ik even uitzoeken.
Maar volgens de foto oké ?
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Barry
Ground plane is gelukt weet alleen niet of dit goed is.
Hoe controleer ik zoiets ?
Ground plane is gelukt weet alleen niet of dit goed is.
Hoe controleer ik zoiets ?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Nee, de bedoeling van een plane is dat je de gnd sporen vervangt voor dit plane. Je moet dan het plane de netnaam gnd geven. Sprint layout is dit toch? Ken het verder niet, maar misschien kun je dat in de properties van het plane doen. Het plane is nu nergens verbonden zo te zien.
Met die condensator (100nF) bedoel ik dit:
Heb het er bij 1 ingetekend, de rest ook zo. Bij de ULN gaat het al wel goed, maar zeker bij de regulator mogen ze wel dichter bij. Strak erop
Zal ik dit anders afsplitsen in een apart topic? Heeft niet meer zoveel met de Composiet versterker te maken.
Met die condensator (100nF) bedoel ik dit:
Heb het er bij 1 ingetekend, de rest ook zo. Bij de ULN gaat het al wel goed, maar zeker bij de regulator mogen ze wel dichter bij. Strak erop
Zal ik dit anders afsplitsen in een apart topic? Heeft niet meer zoveel met de Composiet versterker te maken.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Barry2001 helemaal gelijk het een andere topic gestart over de ground plane aanleggen pcb board.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Iedereen
Boardje zijn binnen en de kast.
De rest is ook onderweg.
Boardje zijn binnen en de kast.
De rest is ook onderweg.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Iedereen
Ik zit even te kijken naar het boardje om een volumeregelaar aan te sluiten maar ik ben een beetjes los.
Normaal gebruik je deze zie link. Alleen dat kan nu toch niet of begrijp ik het nu verkeerd ? Normaal zou een een 4 aansluit versie moeten hebben toch?
https://www.audiophonics.fr/en/potentio ... -3506.html
Ik zit even te kijken naar het boardje om een volumeregelaar aan te sluiten maar ik ben een beetjes los.
Normaal gebruik je deze zie link. Alleen dat kan nu toch niet of begrijp ik het nu verkeerd ? Normaal zou een een 4 aansluit versie moeten hebben toch?
https://www.audiophonics.fr/en/potentio ... -3506.html
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik zou graag een display willen maken in de front als ik de keuze schakelaar bedien aan de voorzijde. Wil eindelijk zelf wel een printje ontwerpen met een display die laat zien welke poort er is geselecteerd. Op dat display zou ik dan graag 1 tm4 willen zien is dat te maken ?
Weet iemand hoe dat kan ?
Weet iemand hoe dat kan ?
Re: Composiet versterker MK1-V2
https://www.audiophonics.fr/en/selector ... 14351.htmlXanadu1234 schreef: ↑wo 12 jan 2022, 11:20Ik zou graag een display willen maken in de front als ik de keuze schakelaar bedien aan de voorzijde. Wil eindelijk zelf wel een printje ontwerpen met een display die laat zien welke poort er is geselecteerd. Op dat display zou ik dan graag 1 tm4 willen zien is dat te maken ?
Weet iemand hoe dat kan ?
Re: Composiet versterker MK1-V2
Zoiets heeft Barry2001 al eens gemaakt, maar dan met een Nixie buisje. zie zijn avatar.Xanadu1234 schreef: ↑wo 12 jan 2022, 11:20Ik zou graag een display willen maken in de front als ik de keuze schakelaar bedien aan de voorzijde. Wil eindelijk zelf wel een printje ontwerpen met een display die laat zien welke poort er is geselecteerd. Op dat display zou ik dan graag 1 tm4 willen zien is dat te maken ?
Weet iemand hoe dat kan ?
Weet alleen niet meer welk topic dat was.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mooie printen ook.Xanadu1234 schreef: ↑di 11 jan 2022, 20:34Iedereen
Boardje zijn binnen en de kast.
De rest is ook onderweg.
Is het ook gelukt met het bestellen van alle onderdelen ?
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Mis nog twee onderdelen het lm3886 en daar de klusjes voor. Heb nu via een andere de lm3886 besteld. De klompjes komen in maart.
Hopelijk reageert Barry misschien nog wat er mogelijk is.
Die van audiophonics is complex ik heb straks al een pcb om de ingang te schakelen.
Hopelijk reageert Barry misschien nog wat er mogelijk is.
Die van audiophonics is complex ik heb straks al een pcb om de ingang te schakelen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Die nixie zat in GU50PP, zie onderschrift. Maar in jou geval, je gaat toch met een standenschakelaar 12V op de ingang van de ULN zetten? de ingang die aktief moet worden. Daar kun je dus ook van alles op mee laten liften, zoals een ledje met voorschakelweerstand.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik had de indruk dat Xanadu een 7-segment LED display bedoelde, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Tidee is hetzelfde. Je hebt 12V ter beschikking op je actieve kanaal, daar kun je van alles mee aansturen: ledjes, nixie, een display, of je kunt er een raket mee laten opstijgen. Als voorbeeld he 
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Barry en anderen
Haha jullie denken echt dat ik een alles weet van electronica haha. Een raket wegsturen lukt me wel alleen een schema maken om een nixie te maken is voor mij echt een raadsel.
Wil gewoon net zoals een tentlabs module een simpel display die 1tm 5 aan kan geven zodra ik kat kanaal kies.
Maar hebben jullie een linkje ?
Kan ik eens kijken wat ik kan maken
Haha jullie denken echt dat ik een alles weet van electronica haha. Een raket wegsturen lukt me wel alleen een schema maken om een nixie te maken is voor mij echt een raadsel.
Wil gewoon net zoals een tentlabs module een simpel display die 1tm 5 aan kan geven zodra ik kat kanaal kies.
Maar hebben jullie een linkje ?
Kan ik eens kijken wat ik kan maken
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Er moet toch iets te maken zijn met en displaytje en een IC met een schakeling. En die 12v heb ik dat klopt Barry.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Heb dit gevonden
https://circuitdigest.com/electronic-ci ... -ic-cd4511
Dat is best te doen alleen dan mis ik nog wat omdat sommige twee tegelijkertijd ingedrukt dient te worden.
https://circuitdigest.com/electronic-ci ... -ic-cd4511
Dat is best te doen alleen dan mis ik nog wat omdat sommige twee tegelijkertijd ingedrukt dient te worden.
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Je kunt ipv de schakelaars in je voorbeeld een CD40147 IC zetten.
Dan verbind je de uitgang van je schakelaar met ingangen 1-5 van de 40147. Die maakt er dan de BCD code van die de 4511 nodig heeft.
Dan verbind je de uitgang van je schakelaar met ingangen 1-5 van de 40147. Die maakt er dan de BCD code van die de 4511 nodig heeft.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Wdd
Ga even kijken hoe en wat ik dat kan aansluiten.
Peter
Ga even kijken hoe en wat ik dat kan aansluiten.
Peter
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Je zou hier ook een CD4532 kunnen gebruiken (8 naar 3) wat er is maar van 1 tot 5 nodig.
Maar kan eenvoudiger met een een stel diodes (21).
Anne
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Wdd heeft u iets van een schema ?
Zodat ik kan kijken wat ik moet doen.
Heb nu dit maar ik loop even vast
Zodat ik kan kijken wat ik moet doen.
Heb nu dit maar ik loop even vast
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Ingangsselectie tbv Composiet versterker MK1-V2
Het relais bord het ik nu zo gedaan.
Bedankt voor de hulp Barry
Bedankt voor de hulp Barry
