ik ben een tijdje uit beeld geweest, maar destijds hebben jullie mij heel goed geholpen met advies, en heeft erik1977 mij de ZBA versterker van Pjotr uitgeleend om uit te proberen.
Helaas was deze niet sterk genoeg voor mijn schijnbaar nogal lastig aan te sturen CX871 speakers (4 ohm, zelfbouw).
Ik heb afgelopen week in een verstandverbijstering de NAD C298 eindversterker aangeschaft die bij 4 ohm 2x340 watts zou met leveren. Nou, ik weet het niet hoor, maar die 2x340 watts waren ver te zoeken. Bij een zachte opname van bijvoorbeeld master blasting van Stevie Wonder kon ik hem makkelijk op100% zetten. Dus.....die NAD C298 als de sodemieter weer terug op de post gedaan. (kost €2000,-) Geen vertrouwen meer in NAD.
https://joepslooten.nl/portfolio/extreme-speakerzuilen/
Ik heb nu 2 monoblocks van Hypex op het oog, de NC500 OEM met de 1200VA voeding. Dit zijn demo's die op MP worden aangeboden voor €1250 voor de complete set met behuizing etc etc. Geven schijnbaar 700 watt bij 4 ohm.
Heb ik hier een goede deal aan?? En het belangrijkste: kan ik met deze set mijn speakers tot het randje omhoog schroeven?
Alvast dank voor het meedenken, waardeer ik zeer.