Nu alleen nog even wachten op het doosje van modushop.
Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Moderator: Beheerdersteam
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Spulletjes binnen
Nu alleen nog even wachten op het doosje van modushop.
Nu alleen nog even wachten op het doosje van modushop.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Sluit ik me bij aan net weer een zak gele folie condensatoren binnen gekregen
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
En het doosje voor heel het spul
Nu even plannen hoe we het in gaan bouwen en dan een tekening maken voor het voor en achterpaneel
Nu even plannen hoe we het in gaan bouwen en dan een tekening maken voor het voor en achterpaneel
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Mooi doosje voor dat spul.
Heeft het wel voldoende koel oppervlakte?
Heeft het wel voldoende koel oppervlakte?
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Toen ik het op een plankje had werd het ook maar amper warm naar een paar uur spelen. En ik zie heel veel purifi versterkers in zulke behuizingen zitten.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Iedere bodem van 2-3mm alu waar ze op geschroefd worden is goed, staat hier 18u per dag aan, geen probleem.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Als het niet beter klinkt is het in ieder geval kleurrijker geworden
Wel 2 condensators aan de onderkant moeten plaatsen ivm ruimte, hoop dat het geen problemen oplevert.
Wel 2 condensators aan de onderkant moeten plaatsen ivm ruimte, hoop dat het geen problemen oplevert.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Nu heb je hele goede ceramische C's vervangen voor film C's?
Die zijn HF een stuk minder en juist daarom zaten die ceramische er in. Niet meer te volgen die twiekers. Had je niet gewoon iets met een likje roze verf kunnen doen?
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Zeg dat dan wanneer ik vraag of de componenten die ik in gedachten heb goed zijn ipv achteraf
Ik begreep dat die keramische condensators juist niet goed waren...
Wat moet ik dan doen of hebben om het te verbeteren? Dan wil ik dan wel graag weten.
Ik begreep dat die keramische condensators juist niet goed waren...
Wat moet ik dan doen of hebben om het te verbeteren? Dan wil ik dan wel graag weten.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ja zeg, niet alles is hier bij te houden en bovendien als je wilt geloven is daar toch geen kruid tegen gewassen. Hooguit buskruit
Lekker laten zitten, zal hier geen drol uitmaken.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Die keramische C tjes op die plek zitten daar wel goed.
Ik had het over de 10 en 11 en 13 en 14.
Die zitten in de signaal weg.
Was overigens leuk om je te ontmoeten vandaag, of gister eigenlijk.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Maar 10 en 11 zijn toch keramische condensators? Dacht dat als ik die 2 toch al moest vervangen dat ik ze beter allemaal kon doen?
Dus alleen 10 en 11 vervangen voor de Wima's en de rest keramische laten?
Dus alleen 10 en 11 vervangen voor de Wima's en de rest keramische laten?
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Ik zou ze er in laten zitten
Print wordt er ook niet beter van En zo slecht zijn die FKP1 niet voor HF nou ook weer niet
Ik spreek uit persoonlijke ervaring met die fkp ctjes
Print wordt er ook niet beter van En zo slecht zijn die FKP1 niet voor HF nou ook weer niet
Ik spreek uit persoonlijke ervaring met die fkp ctjes
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Jammer dat ik nu pas zie dat er een low-cost IC voetje is gebruikt.
Die willen soms op de lange termijn nog wel eens wat contact problemen krijgen.
Beter was het geweest om er een als deze in te solderen.
https://www.eoo-bv.nl/ic-voet-precisie/ ... cisie.html
Maar bij een dubbelzijdige PCB kan het wel heel lastig zijn om de oude te verwijderen.
Voor je het weet trek je een soldeerpad en een doormetalisering mee.
Die willen soms op de lange termijn nog wel eens wat contact problemen krijgen.
Beter was het geweest om er een als deze in te solderen.
https://www.eoo-bv.nl/ic-voet-precisie/ ... cisie.html
Maar bij een dubbelzijdige PCB kan het wel heel lastig zijn om de oude te verwijderen.
Voor je het weet trek je een soldeerpad en een doormetalisering mee.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Niks mis met die voetjes. Punt is dat je ze maar 1x moet gebruiken, dan gaat het prima. Na meerdere keren in en uithalen van het IC worden ze lam i.d.d.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Niks, zowel de smps als de versterkermodules zijn voldoende gekoeld als ze op de bodem geschroefd zitten.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Beide zijn toch voorzien van een eigen koelprofiel? Ik heb de smps juist niet op de bodem geplaatst i.v.m. de airflow in de kast, versterkermodules zitten daarintegen wel op de bodemplaat gemonteerd.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Hier zie je toch dat de voeding bij vol vermogen 120 Watt aan warmte moet kunnen afvoeren.
Ik vraag me af of daarvoor en koppeling aan de onderzijde voldoende is.
Zelf zou ik daar toch wel een koelprofiel zien aan de buitenzijde van de behuizing die de warmte gelijk naar buiten afvoert.
Zelf zou ik daar toch wel een koelprofiel zien aan de buitenzijde van de behuizing die de warmte gelijk naar buiten afvoert.
Re: Purifi met Microsim buffer (OPA1656)
Volgens mij kun je de SMPS niet van een profiel voorzien of ergens op schroeven? Die staat op een paar spacers en heeft op de PCB een paar koelelementen.
Zorgen voor voldoende convectie is belangrijk uiteraard. Ik heb de NC122MP (andere versterker/voeding natuurlijk) in een cilinder-vormige kunststsof behuizing zitten, wel op een 4mm ALU plaatje. De kast heeft convectie-sleuven boven en onder. Hiermee wordt de warmte efficient afgevoerd.
Satefan
Zorgen voor voldoende convectie is belangrijk uiteraard. Ik heb de NC122MP (andere versterker/voeding natuurlijk) in een cilinder-vormige kunststsof behuizing zitten, wel op een 4mm ALU plaatje. De kast heeft convectie-sleuven boven en onder. Hiermee wordt de warmte efficient afgevoerd.
Satefan
