Ruikt toch niet veel anders dan stoffige oude jaren '70 PTT 19-racks?
Composiet versterker MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Composiet versterker MK1-V2
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
ook daar heeft Barry wat voor ontworpen in zijn CA amp, mooi compact ookXanadu1234 schreef: ↑wo 05 jan 2022, 11:04Zou best in de toekomst een platenspeler erop aan sluiten.
Alleen platen heb ik wel maar een Pickup nog niet. Maar zou graag iets willen voorbereiden erin. Is dit simple ?
Kunnen jullie mij hierbij helpen. Zijn daar boardje voor ?
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ja sorry ben ook al wat ouder zeg maar. Mijn vader had altijd een platenspeler staat. Ik vind het nog steeds wat hebben.
Die site van
Phonoclone moet ik even bestuderen.
Bedankt weer allemaal voor de hulp.
Die site van
Phonoclone moet ik even bestuderen.
Bedankt weer allemaal voor de hulp.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Als je een eenvoudiger phono preamp zoekt moet je hier eens kijken.
https://www.sound-au.com/project06.htm
PS: Deze zijn op hetzelfde niveau als die van phonoclone. ik was in de war met de Phonodude, die is aanzienlijk moeilijker.
https://www.sound-au.com/project06.htm
PS: Deze zijn op hetzelfde niveau als die van phonoclone. ik was in de war met de Phonodude, die is aanzienlijk moeilijker.
Laatst gewijzigd door John P op wo 05 jan 2022, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Composiet versterker MK1-V2
Phonoclone levert uitstekende kitjes. Ik heb er ooit twee gebouwd en overweeg een derde voor in mijn pre. Op diyaudio wordt er veel over geschreven…Xanadu1234 schreef: ↑wo 05 jan 2022, 12:47Ja sorry ben ook al wat ouder zeg maar. Mijn vader had altijd een platenspeler staat. Ik vind het nog steeds wat hebben.
Die site van
Phonoclone moet ik even bestuderen.
Bedankt weer allemaal voor de hulp.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Leeuwarden
Bedankt ga er eens in verdiepen want dit zit er weer netjes uit. Moet even kijken waar ik ruimte heb. Zag ook dat de tentlabs module een phone in heeft. Moet even snappen hoe en wat goed is. Eerst even de boardjes van Potjr en de trafo en de kast en dan is even kijken wat ik aan ruimte over hou.
Bedankt ga er eens in verdiepen want dit zit er weer netjes uit. Moet even kijken waar ik ruimte heb. Zag ook dat de tentlabs module een phone in heeft. Moet even snappen hoe en wat goed is. Eerst even de boardjes van Potjr en de trafo en de kast en dan is even kijken wat ik aan ruimte over hou.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Composiet versterker MK1-V2
Het ingangsselectieverhaal van Xanadu1234 is hiernaartoe afgesplitst.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Is het mogelijk om zowel de RCA als XLR aan te sluiten met een switch om 3 aan 1 te hangen voor RCA? En dan alleen of RCA of XLR te gebruiken, dus niet beide aansluiten en daartussen schakelen? Om zo een eindbak te maken met beide ingangen, maar met maar 1 daarvan aangesloten en in gebruik. Mijn huidige receiver heeft RCA uitgangen, maar een toekomstige Pre-processor heeft vrijwel zeker XLR en daar wil ik dan op voorbereid zijn.Pjotr schreef: ↑za 01 jan 2022, 13:25Aan de openingspost heb ik een aansluitschema toegevoegd op veler verzoek!
download/file.php?id=181133
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik zou gewoon XLR gebruiken en niet ingewikkeld doen. RCA kun je dan ongebalanceerd aansluiten door pin3 met pin1 in de plug aan de kabel te verbinden. Of je kunt het semi-gebalanceerd doen door een gebalanceerde kabel te gebruiken en de ader die aan pin3 zit te verbinden met die welke aan pin1 (Gnd) zit in de RCA plug bij het sturend apparaat. Pin2 van de XLR is in beide gevallen dan de signaaldraad.
Pin1 van de XLR is ook zgn voorlopend, die maakt eerder contact dan de rest. Dat voorkomt ook brom bij in en uit nemen met een geselecteerde ingang. Is sowieso te prefereren boven RCA.
Pin1 van de XLR is ook zgn voorlopend, die maakt eerder contact dan de rest. Dat voorkomt ook brom bij in en uit nemen met een geselecteerde ingang. Is sowieso te prefereren boven RCA.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Of voorlopig een setje van die Neutrik XLR-RCA verloop stekkertjes gebruiken.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Als je een CA_V2 kunt klussen kun je ook wel een XLR kabel klussen

-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Iedereen
Ik zit even te kijken naar het boardje om een volumeregelaar aan te sluiten maar ik ben een beetjes los.
Normaal gebruik je deze zie link. Alleen dat kan nu toch niet of begrijp ik het nu verkeerd ? Normaal zou een een 4 aansluit versie moeten hebben toch?
https://www.audiophonics.fr/en/potentio ... -3506.html
Ik zit even te kijken naar het boardje om een volumeregelaar aan te sluiten maar ik ben een beetjes los.
Normaal gebruik je deze zie link. Alleen dat kan nu toch niet of begrijp ik het nu verkeerd ? Normaal zou een een 4 aansluit versie moeten hebben toch?
https://www.audiophonics.fr/en/potentio ... -3506.html
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Oké pjotr bedankt zie nu dat ik 1 aansluiting per mono boardje nodig heb.
Het komt omdat ik in mijn hoofd zat dat de ingang xlr is dus dacht dan ook dat ik twee draden moest onderbreken.
Het komt omdat ik in mijn hoofd zat dat de ingang xlr is dus dacht dan ook dat ik twee draden moest onderbreken.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Is met opzet zo gedaan. De buffer op de print converteert het gebalanceerd signaal al en daar kun je zo een potmeter op aansluiten . Wat je in jouw geval dan nog nodig hebt is niet meer een ingangsselector. Die moet je uiteraard dan wel gebalanceerd maken per mono bordje. Zie in het andere draadje dat je daar al een eind mee op weg bent.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Pjotr
Bedankt komt goed ga de komende weken beginnen met het solderen van de boardjes.
Moet er even voor gaan zitten zeg maar.
De ingang selecter ga ik binnen kort even testen.
Ben benieuwd of het lukt om de display hiermee aan de praat te krijgen.
Vond de testlabs module toch wel aan de dure kant om XLR te maken.
En dit is veel leuker.
Peter
Bedankt komt goed ga de komende weken beginnen met het solderen van de boardjes.
Moet er even voor gaan zitten zeg maar.
De ingang selecter ga ik binnen kort even testen.
Ben benieuwd of het lukt om de display hiermee aan de praat te krijgen.
Vond de testlabs module toch wel aan de dure kant om XLR te maken.
En dit is veel leuker.
Peter
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
De trafo is binnen ik vind hem zelf wel erg mooi.zie
Foto 1
Ben ook bezig met iemand uit Duitsland wat betreft de ingangsselectie zie link
https://dindiki.com/?step_remote
Foto 1
Ben ook bezig met iemand uit Duitsland wat betreft de ingangsselectie zie link
https://dindiki.com/?step_remote
Re: Composiet versterker MK1-V2
Wel aan de prijs zeg en niet gebalanceerd
Wel made in Germany?
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Pjotr
Ik heb je advies opgevolgd en het een printje gemaakt om XLR RCA te schakelen. Dan kan ik mijn DAC direct door zetten naar de versterker. En dan met een mooie drukknop aan de voorkant.
Dus de rest ga ik RCA doen. Dus dan is de keuze een stuk makkelijker. Het enige is even wachten op die firma in Duitsland wanneer ze het gaan verkopen. Hij heeft aangegeven eind februari het klaar te hebben.
Ja of het het Duitsland komt denk ik niet nee haha.
Wil net zoals de foto het proberen te maken. Ben aan h het zoeken naar de juiste knoppen voor de voorkant. 1 voor het volume en de andere voor de keuze.
Ik heb je advies opgevolgd en het een printje gemaakt om XLR RCA te schakelen. Dan kan ik mijn DAC direct door zetten naar de versterker. En dan met een mooie drukknop aan de voorkant.
Dus de rest ga ik RCA doen. Dus dan is de keuze een stuk makkelijker. Het enige is even wachten op die firma in Duitsland wanneer ze het gaan verkopen. Hij heeft aangegeven eind februari het klaar te hebben.
Ja of het het Duitsland komt denk ik niet nee haha.
Wil net zoals de foto het proberen te maken. Ben aan h het zoeken naar de juiste knoppen voor de voorkant. 1 voor het volume en de andere voor de keuze.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Ik zoek alleen zoon mooi glaasje met zoon zilveren randje.
Ik zou iemand moeten vinden die reparatie doet van marantz en die glaasjes kan leveren.
Ik zou iemand moeten vinden die reparatie doet van marantz en die glaasjes kan leveren.
Re: Composiet versterker MK1-V2
Probeer een een glaasje van een oude oliedruk meter of zo iets.
Mogelijk kan je op de sloop nog wel iets vinden wat het juiste formaat heeft.
Anders is dit misschien een optie?
https://www.raystar-optronics.com/graph ... r-lcd.html
Zit gelijk je LCD paneel al in.
Mogelijk kan je op de sloop nog wel iets vinden wat het juiste formaat heeft.
Anders is dit misschien een optie?
https://www.raystar-optronics.com/graph ... r-lcd.html
Zit gelijk je LCD paneel al in.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Composiet versterker MK1-V2
https://www.metertjesenzo.nl/randen-glaasjes-seals
https://nl.aliexpress.com/i/4000032925018.html
Die op aliexpress is niet mooi, maar het was de 1e hit. Er is vast meer betaalbaars te vinden.
Ps: bij het wegklikken zag ik nog een mooie 100mm ring + glas voor VDO. Setjes zullen er ook wel zijn.
https://nl.aliexpress.com/i/4000032925018.html
Die op aliexpress is niet mooi, maar het was de 1e hit. Er is vast meer betaalbaars te vinden.
Ps: bij het wegklikken zag ik nog een mooie 100mm ring + glas voor VDO. Setjes zullen er ook wel zijn.
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
-
Xanadu1234
- Berichten: 146
- Lid geworden op: vr 31 dec 2021, 13:03
Re: Composiet versterker MK1-V2
Test plakje is klaar. Einde van de week gaat de spanning erop. Alleen heb ik een vraag over de trafo normaal staat hoeveel ampere de primair moet zijn. 1 ampere oke ?
Het SMD solderen is erg lastig heb ik gemerkt.
Het SMD solderen is erg lastig heb ik gemerkt.
