DSP vanuit de Aries G1? Je bedoelt de heel beperkte mogelijkheid van de in de LDS geïntegreerde Parametrische Equalizer??
Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Klopt, maar het gaat wel wat verder als dat je nu doet vermoeden.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Daar zouden ze bij Auralic best eens wat meer aandacht aan mogen besteden. Ze stoppen de mogelijkheid wel in de software maar geven er geen uitleg/handleiding bij…
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Klopt, duurde ook ff voordat ik deze opties gevonden had, maar ben er wel erg blij mee dat het kan 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Baas van Auralic had het er al tijden over. Het is ook gewoon gemeld toen de firmware en app geupgrade uitkwamen…
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Buiten die high-pass op 20hz zijn de andere 2 ingevoerde filters door Jeroen berekend toen hij hier was.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Van Tony Gee 2 lengtes Duelund DGS16GA demo speaker kabel opgestuurd gekregen, deze trekt als het ware het midden wat op waardoor het net wat levendiger wordt, klinkt erg lekker!!
Plan is nu om bi-wire speaker kabels te maken met de Duelund DGS12GA op het laag en de Duelund DGS16GA op het mid/hoog, allen netjes verpakt in een zwarte sleeving.
Plan is nu om bi-wire speaker kabels te maken met de Duelund DGS12GA op het laag en de Duelund DGS16GA op het mid/hoog, allen netjes verpakt in een zwarte sleeving.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kabels, kabels, ik heb er al een hoop geld in gestoken, inmiddels Siltech LS-90, Furutech FS Alpha en Daudio airtube reference speakerkabel om uit te kiezen, speel nu met de laatste op het midhoog wegens de mooie open klank. Maar de andere kabels zijn ook gewoon erg goed, een smaak en match ding vooral naar mijn mening. En soms iets nieuws proberen is ook gewoon leuk!
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik streef niet de maximale resolutie na maar eerder de maximale muzikaliteit, hier scoren naar mijn mening de Duelund kabels erg goed in, warme aanrader!!
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik weet niet of resolutie en open geluid precies hetzelfde zijn, maar ik snap wat je bedoelt met het zoeken maar muzikaliteit.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Een set waar je uren naar kan luisteren zonder dat er ook maar enige luistermoeheid optreedt is wat mij betreft het streven waar ik naar streef(de) 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kon ik maar uren luisteren! Ben al blij met 1,5 uur per week tegenwoordig 
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Er komt een Hattor Audio, The Big preamp aan in de XLR / AMRG Trans uitvoering, ben benieuwd wat dat gaat brengen tov de Audio-GD Vacuum preamp.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Kan iemand mij uitleggen hoe dat nu zit met een voorversterker en eindversterker die met elkaar een match moeten hebben qua impedantie?
Volgens Arek van Hattor Audio zit dat wel goed met zijn passive The Big preamp zonder een optionele NewClassD opamp en mijn Purifi eindversterker, ik wil dat ook best wel geloven en weet ook al dat ik na een test hier met de DAC rechtstreeks op de Purifi amp (volume via de streamer) ruim voldoende uitsturing heb, maar wat nu als er in de toekomst een andere eindversterker komt, hoe groot is de kans dat ik zo’n opamp toch eens nodig ga hebben
http://www.hattor.com/dualmono_preamp_the_big.html
De Purifi zou een input impedantie van RCA: 47kΩ / XLR: 94kΩ / Bypass: 2.2kΩ / 4.4 kΩ moeten hebben, in mijn geval gebruik ik de XLR input.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14393.html
Geen idee of dat er nog toe doet qua impedantie, maar in mijn Purifi zitten de SPARKOS LABS SS3602 Dual Discrete OPA‘s
Volgens Arek van Hattor Audio zit dat wel goed met zijn passive The Big preamp zonder een optionele NewClassD opamp en mijn Purifi eindversterker, ik wil dat ook best wel geloven en weet ook al dat ik na een test hier met de DAC rechtstreeks op de Purifi amp (volume via de streamer) ruim voldoende uitsturing heb, maar wat nu als er in de toekomst een andere eindversterker komt, hoe groot is de kans dat ik zo’n opamp toch eens nodig ga hebben
http://www.hattor.com/dualmono_preamp_the_big.html
De Purifi zou een input impedantie van RCA: 47kΩ / XLR: 94kΩ / Bypass: 2.2kΩ / 4.4 kΩ moeten hebben, in mijn geval gebruik ik de XLR input.
https://www.audiophonics.fr/en/power-am ... 14393.html
Geen idee of dat er nog toe doet qua impedantie, maar in mijn Purifi zitten de SPARKOS LABS SS3602 Dual Discrete OPA‘s
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
De ingang impedantie is vast en afhankelijk van wat er in je apparaat hebt zitten.
De uitgangs impedantie is variabel en afhankelijk van de stand van de volume regelaar.
Gain van de Purifi is vrij doorsnee en zal je bij andere versterkers ook wel tegen komen.
Dus niks aan de hand kan prima werken.
Rob
De uitgangs impedantie is variabel en afhankelijk van de stand van de volume regelaar.
Gain van de Purifi is vrij doorsnee en zal je bij andere versterkers ook wel tegen komen.
Dus niks aan de hand kan prima werken.
Rob
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Goed om te horen Rob, maar voor de zekerheid toch maar de NewClassD opamp
erbij genomen zodat hij in elke situatie bruikbaar is.
erbij genomen zodat hij in elke situatie bruikbaar is.
Rob Dingen schreef: ↑vr 04 feb 2022, 21:14De ingang impedantie is vast en afhankelijk van wat er in je apparaat hebt zitten.
De uitgangs impedantie is variabel en afhankelijk van de stand van de volume regelaar.
Gain van de Purifi is vrij doorsnee en zal je bij andere versterkers ook wel tegen komen.
Dus niks aan de hand kan prima werken.
Rob
-
Rob Dingen
- Berichten: 618
- Lid geworden op: wo 15 sep 2004, 16:51
- Locatie: Gerwen
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Prima maar dan is het dus geen passieve preamp meer.
Maar een buffer achter de potmeter heeft toch mijn voorkeur.
Rob
Maar een buffer achter de potmeter heeft toch mijn voorkeur.
Rob
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1kit "net even anders"
+ 1.000.000.000Rob Dingen schreef: ↑za 05 feb 2022, 11:58Maar een buffer achter de potmeter heeft toch mijn voorkeur.
Rob
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Die buffer (3,6 en 9db) is volledig uitschakelbaar, dus de preamp is zowel 100% passief alsook actief inzetbaar, dit alles via de remote dus een vergelijk is zo gemaakt.
Als test heb ik hier op voorhand ook de DAC rechtstreeks op de Purifi gehad (volume via de Auralic Aries G1 streamer), wat ik toen hoorde is de oorzaak dat er nu een passieve preamp komt
Als de Hattor preamp binnen is wil ik wel een meet and greet organiseren zodat jullie het zelf kunnen ervaren
Als test heb ik hier op voorhand ook de DAC rechtstreeks op de Purifi gehad (volume via de Auralic Aries G1 streamer), wat ik toen hoorde is de oorzaak dat er nu een passieve preamp komt
Als de Hattor preamp binnen is wil ik wel een meet and greet organiseren zodat jullie het zelf kunnen ervaren
Rob Dingen schreef: ↑za 05 feb 2022, 11:58Prima maar dan is het dus geen passieve preamp meer.
Maar een buffer achter de potmeter heeft toch mijn voorkeur.
Rob
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Daudio C1kit "net even anders"
mijn PS Audio preamp heeft ook een knopje om m in passive te zetten. heeft minder dan een minuut zo gestaan, t verschil was schokkend groot. minder is niet altijd meer
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Het is de combinatie die maakt dat het werkt of juist niet.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Tis eigenlijk of je eindversterker met de wisselende impedantie om kan gaan die je krijgt als je er een volume pot tussen zet.
Normaal wordt dat door de buffer of voortrap opgevangen.
Daarnaast krijg je een behoorlijk lange kabel tussen je bron en eindversterker waar ook nog eens een verzwakker tussen zit.
Verder moet je bron dat allemaal kunnen aansturen, niet elke bron kan dat goed.
Normaal wordt dat door de buffer of voortrap opgevangen.
Daarnaast krijg je een behoorlijk lange kabel tussen je bron en eindversterker waar ook nog eens een verzwakker tussen zit.
Verder moet je bron dat allemaal kunnen aansturen, niet elke bron kan dat goed.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik lig nu op het strand maar zal er vanavond even induiken wat betreft de impedanties van mijn apparatuur, weet wel dat de Hattor preamp 0 tot 100k is in passieve mode.
