Daudio C1kit "net even anders"

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Vrolijke noot »

holco schreef: vr 07 jan 2022, 18:43
Maar alle gekheid op een stokje, die C1's zijn echt echt echt heel erg goed :goeie:
Hallo Holco

Even een vraagje
Hoe is bij jouw de podium?
Bij mij is dat ik de stem(men)wel in de midden krijg maar de rest blijft nog rond de speakers hangen
Nu weet ik dat ik een hele moeilijke woonkamer heb en dat ik nog winst kan boeken met de gebruikte apparatuur
Maar ik heb ook weer geen slecht spullen staan

Aangezien jouw speakers ook niet in een gebruikelijke opstelling staan vraag ik mij af of jij last hebt van plaatsingsproblemen ?
Ik kan natuurlijk Jeroen vragen om hier te kijken of er wat van te maken is maar dat wil ik als laatste optie houden :mrgreen:

Gr Arjan
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Hoi Arjan,

Bij mij vallen de speakers volledig weg, ze projecteren als het ware de opname ruimte met alles wat zich daar afspeelt in mijn woonkamer.

Ben je zeker dat er geen foutje in je crossovers zijn geslopen? Je zou ook eens een fase check kunnen doen, staan er bv zat op Spotify.

Gr, Mario
Vrolijke noot schreef: vr 07 jan 2022, 19:04

Hallo Holco

Even een vraagje
Hoe is bij jouw de podium?
Bij mij is dat ik de stem(men)wel in de midden krijg maar de rest blijft nog rond de speakers hangen
Nu weet ik dat ik een hele moeilijke woonkamer heb en dat ik nog winst kan boeken met de gebruikte apparatuur
Maar ik heb ook weer geen slecht spullen staan

Aangezien jouw speakers ook niet in een gebruikelijke opstelling staan vraag ik mij af of jij last hebt van plaatsingsproblemen ?
Ik kan natuurlijk Jeroen vragen om hier te kijken of er wat van te maken is maar dat wil ik als laatste optie houden :mrgreen:

Gr Arjan
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Vrolijke noot »

de filters zijn door Jeroen gesoldeerd en gecontroleerd
Ik heb alleen de filters ertussen gehangen
maar ik heb net voor de zekerheid de fase check gedaan en dat is goed

ga morgen weer eens met de plaatsing spelen 8-[
Dank je
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Hoi Arjan,

De C1's zullen iig niet snel de begrenzende factor zijn, mag ik vragen waar je hele audio keten uit bestaat?

Gr, Mario
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Vrolijke noot »

Momenteel een hele simpele opzet
Cambridge CXN v2 streamer die ook als voorversterker dienst doet
Monoblokken van NuForce reverence9 V3 LE

Het is de bedoeling om met een Lyngdorf TDAI3400 te gaan spelen zodra al het andere verkocht is

Ik gok dat de speakers dichter bij elkaar moeten maar dat brengt weer andere problemen met zich mee
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Walt »

Heb je een foto ergens van de totaal opstelling?
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Lijkt mij geen verkeerde setup :think:

Waarom de overgang naar de Lyngdorf TDAI3400?
Vrolijke noot schreef: za 08 jan 2022, 13:17
Momenteel een hele simpele opzet
Cambridge CXN v2 streamer die ook als voorversterker dienst doet
Monoblokken van NuForce reverence9 V3 LE

Het is de bedoeling om met een Lyngdorf TDAI3400 te gaan spelen zodra al het andere verkocht is

Ik gok dat de speakers dichter bij elkaar moeten maar dat brengt weer andere problemen met zich mee
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door dre »

Omdat de Lyngdorf echt heel fraai is.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Maar wel de DSP kant op :think:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Walt »

Die NuForce blokjes zijn ook niet zo extreem bijzonder toch? Beetje een tegenhanger van UcD, inmiddels toch oude techniek.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Kappa7 »

Lijkt me eerder dat het een akoestiek ding is.
Natuurlijk zullen andere versterkers andere dingen doen maar als de akoestiek roet in het eten blijft gooien kan je versterkers wisselen wat je wil maar niet veel verder komen.
De Lyngdorf kan dan wel weer helpen om bepaalde probleem gebieden vlak te strijken maar problemen in de afbeelding komen vaak van speaker plaatsing en ongewenste reflecties.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Hoeft niet, een verkeerd kabeltje kan ook al roet in het eten gooien.
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Vrolijke noot »

Mijn probleem is akoestisch
Zal morgen foto en uitleg geven wat ik vandaag geprobeerd heb

Dit is niet de reden waarom ik een andere versterker wil
Al heeft het ook wel weer te maken met de roomperfect

Bij de NuForce blokken zit de aan/uitschakelaar aan de achterzijde waardoor de iedere keer op de knieën achterin de meubel de schakelaars moet bedienen wat ik erg vervelend vind omdat de set laag bij de grond staat in een lage meubel
De NuForce is idd wat ouder en daarom wat gedateerd
De Lyngdorf zal (denk ik :hide: ) qua streamer en audioverwerking beter zijn
De Lyngdorf is een alles in 1 wat toch wel mijn voorkeur heeft
Ik heb op 37 en 75 hz een staande golf waar ik roomperfect op los wil laten
Dit zijn zo even een paar redenen

Tijdens de laatste luistersessie bij Jeroen heeft hij de Lyngdorf even aangesloten op de C1
En dat vond ik mooier klinken dan de Purify versteker :hide:
(laat ik dit beter formuleren ik vond de klank beter bij mij passen :mrgreen: )
Kappa7 schreef: za 08 jan 2022, 22:34
Lijkt me eerder dat het een akoestiek ding is.
Natuurlijk zullen andere versterkers andere dingen doen maar als de akoestiek roet in het eten blijft gooien kan je versterkers wisselen wat je wil maar niet veel verder komen.
De Lyngdorf kan dan wel weer helpen om bepaalde probleem gebieden vlak te strijken maar problemen in de afbeelding komen vaak van speaker plaatsing en ongewenste reflecties.
Nou dat vroeg ik mij idd af
Je moet meerdere metingen doen voor roomperfect maar hoe gaat hij met slechte akoestiek om
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door dre »

holco schreef: za 08 jan 2022, 22:14
Maar wel de DSP kant op :think:
Ik heb de Lyngdorf ook in de set gehad:ik vonde kwaliteit iets minder als ik nu heb,maar de manier waarop de subs ingemeten waren was super! 8)
Ik begrijp wel waarom hij voor de 3400 gaat. :goedzo:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Kappa7 »

Vrolijke noot schreef: zo 09 jan 2022, 0:50
Kappa7 schreef: za 08 jan 2022, 22:34
Lijkt me eerder dat het een akoestiek ding is.
Natuurlijk zullen andere versterkers andere dingen doen maar als de akoestiek roet in het eten blijft gooien kan je versterkers wisselen wat je wil maar niet veel verder komen.
De Lyngdorf kan dan wel weer helpen om bepaalde probleem gebieden vlak te strijken maar problemen in de afbeelding komen vaak van speaker plaatsing en ongewenste reflecties.
Nou dat vroeg ik mij idd af
Je moet meerdere metingen doen voor roomperfect maar hoe gaat hij met slechte akoestiek om
Een paar jaar geleden zat ik bij Lyngdorf op de X-Fi en daar viel me op dat op een bepaalde plek de afbeelding veel meer naar rechts trok.
Dit was een reflectie op een van de ramen die daar zaten. kon niet worden recht getrokken.
De metingen hebben voornamelijk effect in het laag waar je een staande golf minder kunt aanspreken maar reflectie problemen zal je niet veel mee kunnen aanpakken.
Je reflectie blijft immers breedbandig bestaan.
Wordt het looptijd verschil tussen direct geluid en reflectie hoger dan 1ms dan nemen wij dat waar als een vervorming en wordt de afbeelding verstoord. wordt het tijd verschil langer dan 40ms dan gaan we de geluiden waarnemen als 2 afzonderlijke bronnen. Ik zou niet weten hoe je dat kunt compenseren in een DSP.
Komt een bepaalde reflectie smalbandig voor dan is dat wel te onderdrukken natuurlijk.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Walt »

Hallo Vrolijke noot, als je de Lyngdorf bij Jeroen aanschaft, is er misschien iets te regelen dat Jeroen bij jou komt luisteren om te kijken waarom het geluid nog niet voldoende loskomt van de speakers.

Gr. Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: zo 09 jan 2022, 10:39
Hallo Vrolijke noot, als je de Lyngdorf bij Jeroen aanschaft, is er misschien iets te regelen dat Jeroen bij jou komt luisteren om te kijken waarom het geluid nog niet voldoende loskomt van de speakers.

Gr. Walter

Einde Loekie :lagge:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Shadow »

Vrolijke noot schreef: zo 09 jan 2022, 0:50

Tijdens de laatste luistersessie bij Jeroen heeft hij de Lyngdorf even aangesloten op de C1
En dat vond ik mooier klinken dan de Purify versteker :hide:
(laat ik dit beter formuleren ik vond de klank beter bij mij passen :mrgreen: )
Dat is goed geformuleerd want de Purify (en Ncore en Composite van Pjotr) klinken in mijn ervaring niet, als in geen eigen toevoeging aan het geluid.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door rikpost »

Ik kan de winst mbt dsp onderschrijven ik heb hier ook staande golven (wie niet )
Als ik geen dsp zou hebben zou ik het complete laag er uit moeten draaien ,als dat al op je versterker zit overigens .

Dat mensen met alle geweld geen dsp willen is wat mij betreft een raadsel .
Een goed ingeregeld aktief luidspreker systeem met een goede kwaliteit componenten klinkt gewoon super.

Maar hier geld ook weer net als bij passief filteren je kunt het wel of niet goed voor elkaar hebben .

En dan is het ook nog een kwestie van smaak natuurlijk
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Kappa7 »

rikpost schreef: zo 09 jan 2022, 12:03
ensen met alle geweld geen dsp willen is wat mij betreft een raadsel .
Ach als je een volledig analoge setup hebt met voornamelijk analoge bronnen dan snap ik dat prima.
De streamer doos hier doet alleen dienst voor muziek tijdens het werk op de achtergrond.
Voor echt muziek draaien zet ik liever een plaat op.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Leeuwarden »

Hoera! Ik ben een raadsel! :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Pjotr »

rikpost schreef: zo 09 jan 2022, 12:03
Ik kan de winst mbt dsp onderschrijven ik heb hier ook staande golven (wie niet )
Als ik geen dsp zou hebben zou ik het complete laag er uit moeten draaien ,als dat al op je versterker zit overigens .

Dat mensen met alle geweld geen dsp willen is wat mij betreft een raadsel .
Een goed ingeregeld aktief luidspreker systeem met een goede kwaliteit componenten klinkt gewoon super.

Maar hier geld ook weer net als bij passief filteren je kunt het wel of niet goed voor elkaar hebben .

En dan is het ook nog een kwestie van smaak natuurlijk

Jawel maar dan heb je het ook echt over de laagweergave. Ben ik met je eens als het ook echt goed gedaan wordt en dat is op zich vakwerk. Krijg echter de indruk dat het probleem hier meer is het niet goed los komen van het geluid van de speakers. En dat is echt meer een akoestiek- dan wel plaatsingsding.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1713
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door holco »

Hier wordt ook DSP toegepast maar dan vanuit de Auralic Aries G1 streamer waar het signaal uiteraard al digitaal is, geen extra ad/da omzettingen dus die mijn inziens toch hoorbaar wat doen.
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door Vrolijke noot »

ik zal straks even een eigen draadje openen om hier de boel niet teveel te kapen
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Daudio C1kit "net even anders"

Bericht door rikpost »

Ja ik had inmiddels ook al beter moeten weten :hide:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”