opknappen/modificeren wembley model two twelve

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef: wo 05 jan 2022, 12:49
Meen je dat nou Bert? Hier stond in de jaren '60 - '70 best nog veel 807 in de dump. WO2 erfenisje van de Amerikanen. Maar o.k. 5 gulden was toen best veel zakgeld...
Ja precies ik had een krantenwijk en nog een paar oude radio,s De rest sodemieterde mijn vader steeds weg als ik op vakantie was hier in brabant :evil: ik was wat druk aangelegd en mn ma kon er niet tegen , dus mijn moeder moest ook bij tanken als ik weg was :lol:
Maar een 807 heb ik bij een piraat in Dordrecht gezien , Mooi :shock: Dat was mooier als dat ding in piza of dat mecanoding in parijs :lol:
Zakgeld was er niet , maar ik had 95 kranten in Zwijndrecht Hendrikido ambacht Rijsoord en nog een dorpje voorbij rijssoord Dat was het dordtsdagblad
Begon om 5 uur en kwam 9 uur thuis voor 1,gulden en 25ct per maand
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef: wo 05 jan 2022, 13:13
Pjotr schreef: wo 05 jan 2022, 12:49
Meen je dat nou Bert? Hier stond in de jaren '60 - '70 best nog veel 807 in de dump. WO2 erfenisje van de Amerikanen. Maar o.k. 5 gulden was toen best veel zakgeld...
Ja precies ik had een krantenwijk en nog een paar oude radio,s De rest sodemieterde mijn vader steeds weg als ik op vakantie was hier in brabant :evil: ik was wat druk aangelegd en mn ma kon er niet tegen , dus mijn moeder moest ook bij tanken als ik weg was :lol:
Maar een 807 heb ik bij een piraat in Dordrecht gezien , Mooi :shock: Dat was mooier als dat ding in piza of dat mecanoding in parijs :lol:
Zakgeld was er niet , maar ik had 95 kranten in Zwijndrecht Hendrikido ambacht Rijsoord en nog een dorpje voorbij Rijssoord
Edit
Heerjansdam moest ik ook een krant bezorgen :!:
Dat was het dordtsdagblad
Begon om 5 uur en kwam 9 uur thuis voor 1,gulden en 25ct per maand
Anekdote
Met kerst kreeg ik visitekaartjes van de krant Met beste wensen en zo
Die deed je in de brievenbus
En de dag erop aanbellen en vragen om een fooitje
Ik kreeg bij een tuinder 50 Cnt
Maar wel weer het nieuwe jaar ook voor het eten de krant bezorgen :!:
Ohhh zei ik dankjewel, maar ik wil eigenlijk volgende maand stoppen. :D
Ohh geef me die 50 Cnt maar terug en ik kreeg een kwartje
Gebruikersavatar
PA4URK
Berichten: 1568
Lid geworden op: ma 21 apr 2008, 17:32
Locatie: Urk
Contacteer:

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door PA4URK »

Haha, ik heb wat teweeg gebracht in je draadje Bert :lol: De modulatietrafo wordt gewoon een geschikte voedingstrafo die ik nog op het chassis moet plaatsten. Omdat er alleen maar spraak wordt gemoduleerd zijn de eisen niet hoog en moet dat kunnen. Als modulator ga ik de Klein & Hummel uit mijn draadje https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=27130 van januari 2019 inzetten. Het is allemaal experimenteel dus misschien moeten er nog wat aanpassingen worden gedaan. Dat is met de zelfbouwversterkers meestal ook het geval :mrgreen:
Het schema staat hier:
https://www.pa3esy.nl/zelfbouw/Watersno ... r_set.html
De 807 is trouwens een mooie buis voor audio, de verbouwde Relyon SE destijds klonk uitstekend!
Groet Rein
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Pjotr »

Leuk toch! Geweldig die antenne tuner met wijnfles. Gewoon installatiedraad zo te zien.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef: wo 05 jan 2022, 21:43
Leuk toch! Geweldig die antenne tuner met wijnfles. Gewoon installatiedraad zo te zien.
+1
Er is een leuk nummer over Simply the best :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Anne als je zin en tijd hebt
Ik ben als een paar uur bezig geweest nadat ik alle componenten heb vervangen van de toonregeling
Maar het blijft belazert de Lage tonen reageert hij wel goed
De beste Blok ik eruit krijg is er een met een Bolle boven kant ( bolhoed )
Dan probeer ik hem met Bas wat dicht te draaien en met de hoge tonen wat op te draaien dan krijg ik links een stijle Piek en gaat hij zelfs oscileren
Ik heb alle componenten vervangen Behale de potmeters maar die werken
Het lijkt of ik het bij de hogetonen potentiometer moet zoeken maar Waarom ?
Straks nog maar eens proberen
Nu afwassen en me rustig houden anders flikker ik alles in de kliko :evil:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

Best eerst zien of de versterker het zonder de toonregeling wel goed werkt door het signaal binnen te sturen aan de volume potmeter.
De toonregeling (schema 224) is redelijk normaal, enkel de 100p parallel aan de 100k links van de lage tonen regelaar is een toevoeging voor wat meer hoog, mag er ook wel uit.
Hopelijk heb je alle waardes goed, nogal slecht te lezen.
De toonregeling zit er niet in om mooie plaatjes op de scoop te krijgen maar om een, op het gehoor, prettig te werken. Dus niet te moeilijk doen.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: ma 10 jan 2022, 21:17
Best eerst zien of de versterker het zonder de toonregeling wel goed werkt door het signaal binnen te sturen aan de volume potmeter.
De toonregeling (schema 224) is redelijk normaal, enkel de 100p parallel aan de 100k links van de lage tonen regelaar is een toevoeging voor wat meer hoog, mag er ook wel uit.
Hopelijk heb je alle waardes goed, nogal slecht te lezen.
De toonregeling zit er niet in om mooie plaatjes op de scoop te krijgen maar om een, op het gehoor, prettig te werken. Dus niet te moeilijk doen.
Anne
Denk dat ik die Potmeter weer gepakt heb van die met dat front die was rottig morgen nog 2 componenten ertussen Wel een gepiel hoor
Maar ik ben nu eenmaal gewend toonregeling op middenstand moet er een nette blok uit komen bij 1 khz tot nu toe doen alle versterkers dat goed Anne
Is dat erg vervormd dat is ook de doorlaat niet recht
Dat van die 100 of 200 pf over die 100 k kan ik er zo af knippen
En ik heb van alles 20 waarden besteld en er zitten er maar 5 van 4.7 nf bij de rest is allemaal lager tot 3.4 nF toe
De 100 pf die zijn wel goed
Ga daar met de leverancier even in overleg , want 10 % tol ok maar het is zelf ruim 20%
Affijn dingen kosten 5 cen meen ik
Ik laat je morgen weten wat ik er van gebakken heb .
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Anne dit is het kanaal links draad los gemaakt op de loper potmeter volume regelaar en daar een blok golf op gezet met 100 mvP meer signaal 500 mvP wordt het niet beter
Probe zit aan de ls aansluiting
Er is onderin de machine kamer ook wat fout
Of is het een buis ?,
Edit
Bij 50 Hz krijg ik er veel meer uit wel 10 vpp en als ik de sturing verhoog 17 volt
P met sinus gemeten netjes gehouden iets van 6.2 VRMS bij 8 ohm sinus
Bij 10 khz nog maar 2 Vpp
Ik wacht deze keer op jou Anne voor ik weer een handvol componenten eruit sloop en vervang
Bijlagen
ECD7AB3E-7C8C-417E-9A6F-27CB63A15FD3.jpeg
4B3BF001-555B-450E-83E5-6CE49C7AAE22.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

Dat is een rare, schiet door, bedenkt zich en gaat langzaam verder. Alsof de tegenkoppeling maar langzaam reageert. Maar er zit niks vertragends in de lus ?
Kloppen de spanningen wel in de versterker na de vol-regelaar ?
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: di 11 jan 2022, 13:50
Dat is een rare, schiet door, bedenkt zich en gaat langzaam verder. Alsof de tegenkoppeling maar langzaam reageert. Maar er zit niks vertragends in de lus ?
Kloppen de spanningen wel in de versterker na de vol-regelaar ?
Anne
Gemeten preamp 12ax7
Min klem zit op chassis
Op poot 1= 152 Volt op poot 6 =147 volt
Fase draaier 12ax7
Poot 1 = 117 Volt poot 6 = 102 Volt
EL 84
Anode Poot 7 = 298 en de ander 295 Volt Anne
Edit
Of bedoel je andere spanningen Anne
Koffie
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

Daar kan ik niet veel van maken.Als het over de twee versterkers gaat (stereo) zouden er ook twee ongeveer gelijke spanningen moeten zijn.
De hele eindvesterker is om moeilijkheden vragen.Geen stopweerstanden bij stuur- en schermroorsters.
En een gemeenschapelijke kathodeweerstand voor twee eindbuizen, kun je ook niet nazien of beide buizen stroom trekken.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: di 11 jan 2022, 15:45
Daar kan ik niet veel van maken.Als het over de twee versterkers gaat (stereo) zouden er ook twee ongeveer gelijke spanningen moeten zijn.
De hele eindvesterker is om moeilijkheden vragen.Geen stopweerstanden bij stuur- en schermroorsters.
En een gemeenschapelijke kathodeweerstand voor twee eindbuizen, kun je ook niet nazien of beide buizen stroom trekken.
Anne
Ik ben bang dat die akelige schuifschakelaars in de LS lijn de boel ook nog in de war schopt
Er zit er een achterop keuze uit 8 of 16 ohm
Voorop Phase daarmee schakel je de gnd om van een van de ls uitgangen
Voorop ook Hoofdpijn of Luidspreker
Maar ik laat me niet kisten Anne jij toch ook niet :lol:
Je hebt daar een spreuk voor als ik me goed herinner
Ik zal tijdelijk alle Luisdpreker schuifschakelaars deactiveren
Dan is die ellende weg Dat doe ik vanavond
Dan hebben we in ieder geval iets stabiels
Dan de EL84 eindtrap met elk een eigen kathode weerstand

Hoofdpijn of speakers wil ik zeker weer actief hebben
De draaischakelaar met keuze Mono Stereo Links Rechts of Rev aan de ingang had ik al
Onklaar gemaakt die schakelde ook nog verkeerd om
Verder zijn ze slordig geweest met ingang en Kleur afgeschermde kabels
Overal correct en bij de Volumeregeling hebben ze het opeens verwisseld
Toch wel leuk als je een paar foutjes vind in de fabrieksproductie

Morgen post ik wel wat resultaten met grote vraagtekens waarschijnlijk :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Zover ben ik vanavond gekomen Anne
Schakelaars tussen de luidspreker aansluiting weg
Een kant kathode weerstanden met Elco,s erover gezet
Kathode weerstanden zijn 300 ohm 2 Watt beetje hoge weerstand
Bij 220 Volt netspanning 298 Volt DC Anode spanning
Met 230 Volt op de primaire gaat de anode spanning richting 325 Volt kan er altijd iets parallel bij zetten
Verder zat op 1 kathode EL84 de midden aansluiting van een ontbrom potmetertje
Van achterlangs met een schroevendraaier in te stellen Waar zet ik die het best met die aangesloten trek ik dan de kathode spanning niet scheef ?
Bijlagen
E7CC3F73-019E-4F8F-9728-F34BF56DC282.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef: di 11 jan 2022, 20:29
Een kant kathode weerstanden met Elco,s erover gezet
Kathode weerstanden zijn 300 ohm 2 Watt beetje hoge weerstand
Bij 220 Volt netspanning 298 Volt DC Anode spanning
Met 230 Volt op de primaire gaat de anode spanning richting 325 Volt kan er altijd iets parallel bij zetten
Kan geen kwaad, met de kathodespanning eraf en het verlies over de UGT blijft er net 300V over voor de EL84.
Verder zat op 1 kathode EL84 de midden aansluiting van een ontbrom potmetertje
Van achterlangs met een schroevendraaier in te stellen Waar zet ik die het best met die aangesloten trek ik dan de kathode spanning niet scheef ?
Kan geen kwaad, trekt geen stroom.Is enkel een goedkope manier om de gloei op een wat hogere spanning te zetten.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Ok soldeer ik hem weer bij de kathode aansluiting buisvoet
Bedankt voor de hulp weer Anne
Morgen die andere ook doen en roosterstop weerstand erin 10 k las ik op Ver Hist Radio
Wel wat geëmmer over dat het een filter is en de hoge tonen zouden verminderen
Klinkt wel aannemelijk maar als hij gaat oscilleren moet je wel wat daar aan doen of je moet een HF versterker willen voor MG of zo
Op de foto zitten nog 2 x 250K weerstanden met eronder een paar kondensatoren aan het Stuurrooster en twee 0.05 mFd 50 N Farrad ? Er ook maar uit of
Kan geen kwaad laat maar zitten O:)
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

OpaBert schreef: di 11 jan 2022, 21:05
Morgen die andere ook doen en roosterstop weerstand erin 10 k las ik op Ver Hist Radio
Wel wat geëmmer over dat het een filter is en de hoge tonen zouden verminderen
Klinkt wel aannemelijk maar als hij gaat oscilleren moet je wel wat daar aan doen of je moet een HF versterker willen voor MG of zo
Komt niet zo nauw, zet 'r evt 4k7 in.
Op de foto zitten nog 2 x 250K weerstanden met eronder een paar kondensatoren aan het Stuurrooster en twee 0.05 mFd 50 N Farrad ? Er ook maar uit of
Kan geen kwaad laat maar zitten O:)
0,05mFd is idd 50nF (of 47nF). Is wat klein met die 250k lekweerstanden, maar kan opzet zijn omdat de UGT niet goed overweg kan met heel laag.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Nou Anne vanmorgen niet heel veel kunnen doen
Wat bezoek gehad
Ik heb een draadsteun gezet tusssen de 2 el84 buisvoeten
Ik heb de Zekeringhouder vervangen door een korter model Zie de Foto en de bedrading 230 volt getwist
F2968539-01D2-422B-8CAF-A3C7B8358D26.jpeg[/attachment ,[attachment=0]F992B929-F271-4351-B01E-A533E990073C.jpeg


De Oude Condensatoren welke er in zaten heb ik opgemeten en waren beide 56Nf
ik heb ze maar preventief vervangen.

Om het verschil in capaciteit wat te compenseren de 250K gewijzigd in 330K
De onderdelen liggen er zomaar los in hoor moet nog netjes buigen en vast solderen
Bedoeling is tussen de draadsteun knooppunt 47nf330K en buispen komt de 4K7 stop weerstand te plaatsen, dan zijn de onderdelen aan beide zijden gesteund
Bijlagen
Kortere zekeringhouder en draden getwist
Kortere zekeringhouder en draden getwist
Oude Zekering houder
Oude Zekering houder
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Een kant is klaar
Dat was de kant welke al wel funcitoneerde zij het niet goed
LS chassis delen kwamen met de post Dus zet ik er ook maar op
Maar niet vandaag , batterij is leeg , lekt gelukkig niet :lol:
Edit
De stopweerstanden heb ik 10K genomen krijg ik er niet genoeg hoog uit kan ik er wat aan parallel zetten of dat de oorzaak is
Maar eerst maar even met 10K
Dat geld ook voor de 47nF te weinig laag kan ik er 10 of 22 nF over zetten
Bijlagen
259E666E-2D90-43BF-9567-C4B19338E7F5.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: di 11 jan 2022, 13:50
Dat is een rare, schiet door, bedenkt zich en gaat langzaam verder. Alsof de tegenkoppeling maar langzaam reageert. Maar er zit niks vertragends in de lus ?
Kloppen de spanningen wel in de versterker na de vol-regelaar ?
Anne
Anne ik heb een modificatie gevonden in die terugkoppeling
Doordat ik de 8/16 ohm en rev schakelaars heb laten vervallen in de bedrading
Moest ik de draden van de 16 ohm op de ugt naar de terugkoppel weerstand van 7K verbinden echter ik vond in beide draden een 22nF C
Mogelijk dat het die rare vertraging heeft veroorzaakt op scoop plaatje ?
Nog een paar onderdelen en kan ik opnieuw metingen aan de versterker doen
Bijlagen
61BAB720-238A-430F-8FAC-73CCB429C3C9.jpeg
6EE37980-1C4B-423D-8686-0C82E43DAC85.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Nu elke el84 heeft zijn eigen kathode weerstand 300 ohm en een kakelverse elko van 100 uF erover
Stuurrooster heeft een stop weerstand van 10K
De Koppel condensator aan de Fasedraaier naar stuurrooster vervangen door 47nF folie en en de weerstanden naar gnd 330K
Geen van de vervangen componenten was stuk of erg afwijkend
Een kanaal Rechts was stuk die doet het nu ook weer
Waarschijnlijk door dat de schuifschakelaar of impdantie keuze schakelaar er nu er niet meer tussen zitten beiden maakten erg slecht contact
Signaal Blok op de potmeter toegevoegd dus toonregeling en andere rottige draaischakelaars zitten er niet tussen Anne
Er is tussen de twee kanalen best veel verschil in uitgaand vermogen bij 200 mV top
Zal niet aan de kleur liggen :lol: :proost:
Vanmiddag verder
Bijlagen
6614F7D9-82DD-47BF-ABE1-FAA6F579362F.jpeg
A893F63B-9F6D-4820-8700-C66A07970F42.jpeg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door Ah!buis »

Je kunt nu de spanning over de kathodeweerstanden meten om te zien of alle eindbuizen ongeveer eenzelfde stroom trekken.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Hoi Anne
Heb ik gedaan 10.4 10.5 volt Gematchde oude EL84 die ik heb liggen
Op koppel c bij een gemeten probleem kant 166 volt en 104 Volt
Terug gaan kijken verloor ik steeds waar ik zat te kijken en eerst maar buizen het goede nummer gaan geven zodat ik niet steeds L en R door de war haal als ik de versterker omkeer
Dan ben ik steeds kwijt waar ik gebleven ben
Kan nou eenmaal niet iets in mn gedachte omdraaien Maar er zijn ergere dingen :D
Bijlagen
19A4F0BF-AF37-4975-AE6F-862AC4177856.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Anne ik hoop dat je er wijs uit kan
Ik heb aan de V4 via de potmeter 100 mV aangeboden op de 8 ohm uit el84 trafo 3 VRMS te krijgen
Om uit de andere El84 helft hetzelfde signaaluit te krijgen moest ik 500 mV aanbieden
Ik heb dus V4 fasedraaier L en V5 Fasedraaier R
ECC83
1 Plate
2 G1
3 K
4-5 F
6Plate
7 G1
8 K
9 F

Waarom komt er op de Plate van V4 118 en 174Volt op de Plate

En bij bij V5 111 en 168 op de plate
Die weerstanden aan de buis zijn in de schakeling gemeten het zelfde
Buizen ook omgewisseld probleem blijft bij dezelfde Fasedraaier
:-s #-o [-o< [-o<
Helpt niet
Snap het niet
Help me weer eens Anne
:hide:
Bijlagen
EFE7FD39-425B-45C3-B05F-32027BD0A67B.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve

Bericht door OpaBert »

Opeens ging er :idea: aan
De elco over de kathode weerstand
Edit :-" :-" :-" :-" :-" :yeah:
Bijlagen
2A183223-DE81-4E1D-8A24-7949EB10F7C2.jpeg
7905BDBF-AC8D-4039-B3B5-1009725ACEF4.jpeg
Plaats reactie