Duidelijk meer definitie op het laag nu met ook meer controle, de Jantzen bekabeling is ook positief merkbaar wat zich vertaald in een nog losser / ruimtelijker plaatje en verfijnder, de baffle's hebben daar denk ook wat mee te maken, die geven vrijwel geen krimp meer
Dat is ook wel zo, maar de wetenschap dat de woofers niet hun volle uitslag kunnen maken omdat het front ze mechanisch begrenst is killing voor mijn gemoedsrust
Uiteraard speelt de center enkel mee met de 9.1 Auro 3D setup, maar ik heb de C1’s met de oude baffles al eens als phantom center ingesteld gehad en dat werkte best goed, dus het zou zo maar kunnen dat de center eruit gaat.
Zou zo maar kunnen dat er nieuwe dikkere fronten gaan komen met uiteraard weer de nieten
Maar eerst maar eens kijken hoe het fijn tunen en de oplossing van Jeroen uitpakt.
Mooi geworden zo.
Mag je trots op zijn.
Wat misschien een overweging is om spacers te gebruiken tussen je speaker en je frontje.
Dat ziet er namelijk best wel mooi uit als daar wat ruimte tussen zit.
Of een rooster?
Maakt toch eigenlijk niet veel uit wat er voor zit, als je er voor gaat zitten moet die rommel er toch vanaf.
Wel jammer dat het relatief dunne randje RVS uit de baffel steekt als het front eraf is.
Bij een rooster zie je ook mooi de drivers er meer doorheen als je niet speelt.
Ook een stuk robuuster.
Dus mooi kozijntje maken en rooster erin.
Dan op elk gewenste afstand van de baffel positioneren.
Zie voor inspiratie/voorbeeld onderstaande foto.
Leuke speaker btw die Vivace, wil ik ook nog wel eens hebben .
Bedankt voor de input jongens maar ik merk duidelijk dat het laag nog aan het veranderen is dus we kijken het eerst nog minimaal 2 weken aan voordat ik überhaupt aan een oplossing ga denken.
Alle componenten hebben inspeeltijd, maar ik vind dat effect verreweg het duidelijkst bij drivers. En die drivers van jou hadden al weer een tijdje niets gedaan dus dat die nu nog steeds flink aan het inspelen zijn verbaast me niet. Je hoort ook puur de driver, geen rem van kast en ook geen kastklank. Dus alles wat daarin verandert is hoorbaar. En dat duurt maandenlang hoewel de eerste dagen/weken natuurlijk beter waarneembaar zijn.
Eigenlijk zijn er maar 3 componenten die wezenlijk onderhevig zijn aan variaties van hun eigenschappen in de tijd (de luisteraar zelf reken daar voor het gemak maar even niet bij). Dat zijn speakers en elco's, buizen verlopen door slijtage, eerst snel en daarna langzaam. En het blijft ook variëren. Laat je ze een tijdje niets doen dan duurt het weer een tijdje spelen voordat het weer stabiliseert. Met speakers vaak genoeg meegemaakt dat ze na goed inspelen een dag later weer terug bij af waren meettechnisch.