Bandbreedte is MHz-en, Ft en de beta van de BC547C zijn hier hoog genoeg. Een 6922/E88CC/6DJ8 heeft als ingangstrap te weinig gain, die gain is hier ook nog eens de helft omdat de beide kathodes direct aan elkaar zitten. Netto is de openlus versterking ruim 40dB tot pakweg 80kHz met de 12AX7, met een 6922/E88CC/6DJ8 is dat zo’n 10dB minder, dat zie je uiteraard gelijk terug in je THD.
Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik weet niet naar welke datasheets je gekeken hebt maar uit de datasheets van Frank: https://tubedata.altanatubes.com.br/search/ en http://www.dougstubes.com/12ax7lps-sovtek.pdf haal je geen relevante verschillen. Voor mij doet het ook weinig ter zake welke ecc83 er wordt gebruikt, neem er een waar jij blij van wordt.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat is dan in je simulatie programma, dat zijn geen gemeten waarden neem ik aan.SSassen schreef: ↑zo 14 nov 2021, 18:39Bandbreedte is MHz-en, Ft en de beta van de BC547C zijn hier hoog genoeg. Een 6922/E88CC/6DJ8 heeft als ingangstrap te weinig gain, die gain is hier ook nog eens de helft omdat de beide kathodes direct aan elkaar zitten. Netto is de openlus versterking ruim 40dB tot pakweg 80kHz met de 12AX7, met een 6922/E88CC/6DJ8 is dat zo’n 10dB minder, dat zie je uiteraard gelijk terug in je THD.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Nee, dat volgt uit de Ft en beta van de transistor, dat zijn fysieke eigenschappen, maar als je een betere suggestie hebt voor een stroombron annex stroombalansregelaar dan hoor, feitelijk lees, ik het graag. Dat zou overigens wel je eerste constructieve bijdrage zijn in dit topic, dus ik ben zeer benieuwd!tubes3all schreef: ↑zo 14 nov 2021, 19:16Dat is dan in je simulatie programma, dat zijn geen gemeten waarden neem ik aan.SSassen schreef: ↑zo 14 nov 2021, 18:39Bandbreedte is MHz-en, Ft en de beta van de BC547C zijn hier hoog genoeg. Een 6922/E88CC/6DJ8 heeft als ingangstrap te weinig gain, die gain is hier ook nog eens de helft omdat de beide kathodes direct aan elkaar zitten. Netto is de openlus versterking ruim 40dB tot pakweg 80kHz met de 12AX7, met een 6922/E88CC/6DJ8 is dat zo’n 10dB minder, dat zie je uiteraard gelijk terug in je THD.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
De trafo’s zijn afkomstig van een kennis die ze van de genoemde VAA versterker af heeft gehaald. Ik zal wel eens een fotootje plaatsen, maar meer info dan ik al heb genoemd over de parameters heb ik helaas niet. Ze zijn in elk geval voorzien van mooie zwarte “end-bells”.
Die kennis had trafo’s van AE Europe besteld, maar hoorde achteraf geen verschil
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Bedankt Robert, maar ik ben inmiddels al voorzien, dank in ieder geval voor het aanbod, wellicht dat je er iemand anders een plezier mee kan doen?RobertD schreef: ↑di 16 nov 2021, 17:13De trafo’s zijn afkomstig van een kennis die ze van de genoemde VAA versterker af heeft gehaald. Ik zal wel eens een fotootje plaatsen, maar meer info dan ik al heb genoemd over de parameters heb ik helaas niet. Ze zijn in elk geval voorzien van mooie zwarte “end-bells”.
Die kennis had trafo’s van AE Europe besteld, maar hoorde achteraf geen verschil![]()
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Onderdelen besteld, morgen even langs de bouwmarkt voor wat verse messing spijkertjes en dan kan ik zo zoetjes aan eens beginnen met het opbouwen van een prototype!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik heb de printjes van OpaBert hiervoor in huisdouwebakker schreef: ↑di 16 nov 2021, 22:01
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zo, volgende optimalisatie is ook weer gelukt, er zit nu wel een buis extra in, maar dat mag de pret niet drukken.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Je blijft er zo lekker mee bezig Sander, wanneer wordt hij op de plank gebouwd?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zeker, Zou mooi zijn als de simulatie waardes ook in de praktijk zo uit pakken.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zo kun je tenminste ook lekker volgens het schema bouwen, niets op zijn kop enzo. Als de plank maar goed droog is, dan kun je het lekker zo laten 
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Lijkt mij ook al een goede basis om een pcb layout te testen. Maar, err, hoe doe je dat met multi-layer? Met multiplex?
