Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Super strak, mooi!
Had je toevallig nog 'viezigheid' op het MDF? Denk aan stickers, wax vanuit de persmallen? Zo ja, hoe heb je dat eraf gehaald? Je kunt met alleen een laklaag dat soort zaken niet verschuilen....
Had je toevallig nog 'viezigheid' op het MDF? Denk aan stickers, wax vanuit de persmallen? Zo ja, hoe heb je dat eraf gehaald? Je kunt met alleen een laklaag dat soort zaken niet verschuilen....
Tnx mannen 
Thomox,
Het bestelde MDF zag er perfect uit en toen ik aan het lakken toe kwam heb ik alles eerst nog schoongemaakt met MDF reiniger (doekjes), normaal doe je dat met Thinner maar dat bocht wil ik hier niet in huis hebben, die doekjes zijn gedrenkt in een soort sopje en best wel aan de natte kant, na de eerste laklaag viel mij al op dat het MDF wat vlekkerig was geworden, zag zelfs hier en daar vinger afdrukken op het kopse MDF, dus duidelijk veroorzaakt door die MDF reiniger
met een 2e laklaag werd het ook niet minder dus na droging de boel lichtjes opgeschuurd en de 2 laatste lagen opgezet met (watergedragen) zwarte Wijzonol Matlak, het resultaat daarvan zie je in de laatste foto's
Wil je dus MDF blank aflakken gebruik dan Thinner als reiniger en niet deze doekjes.
Thomox,
Het bestelde MDF zag er perfect uit en toen ik aan het lakken toe kwam heb ik alles eerst nog schoongemaakt met MDF reiniger (doekjes), normaal doe je dat met Thinner maar dat bocht wil ik hier niet in huis hebben, die doekjes zijn gedrenkt in een soort sopje en best wel aan de natte kant, na de eerste laklaag viel mij al op dat het MDF wat vlekkerig was geworden, zag zelfs hier en daar vinger afdrukken op het kopse MDF, dus duidelijk veroorzaakt door die MDF reiniger
Wil je dus MDF blank aflakken gebruik dan Thinner als reiniger en niet deze doekjes.
Eerste RVS strippen zitten er op, wel eerst het MDF geprimerd met Bostik P primer en het RVS met Bostik M primer, gebruikte contruction kit is de Bostik Simson MSR.
Wat is/doet dat extra dunne strookje materiaal aan de lange zijdes naast het RVS?
Ik bedoel de lange zijde, naast de baffle lijkt een dunne strook zwart mdf te zitten met daarnaast het RVS? Of is dat optisch bedrog…
Nounou. Dit model mag er zijn! Ik vind overigens de uitvoeringen van de C1 op dit forum allemaal erg fraai. Maar ja, dit is toch wel overtreffende trap. Doet de AT woofers eer aan!
Het is ook bizar hoe stijf de baffle nu is, geen beweging in te krijgen
Nog 1 met de front grille waar zwart speakerdoek overheen komt.
Nog 1 met de front grille waar zwart speakerdoek overheen komt.
Hoe ga je het trouwens aanpakken met de filters, komen de componenten direct hardwired in het compartiment, of maak je een losse filterplank die uitneembaar blijft?
Mid/hoog filter zit al op een printplaat en het laag heeft ook (nog) een eigen printplaat, maar met die nieuwe wax coil wordt het wel een uitdaging, had precies naast de mid/hoog print moeten passen met zijn 145mm diameter, alleen blijkt die coil in het eggie 150mm te zijn