EL84 PP UL (schema DHTROB)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door peterl »

Henkjan schreef:
doet de ketel ook t warm water voor de douche? in dat geval de temperatuur niet te laag zetten ivm legionella
De ketel doet ook de warmwater voorziening Henkjan, maar deze is apart geregeld en staat op 68 graden dacht ik.
Bijlagen
pomp.jpg
vloer.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door Kappa7 »

Dat ligt er mooi in. is dat op 10cm of 15cm?
Met 10cm kan je het als hoofd verwarming gebruiken met 15cm heb je nog wel een radiator nodig.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door peterl »

is allemaal op 10cm gedaan, alle radiatoren zijn ook verwijderd.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door Kappa7 »

Mooi en comfortabel
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door Spoc »

Lukt gelukkig beter dan het wegwerken van mijn oscillaties. :mrgreen:
Ik ga proberen de ingangsdraadjes en de speakeruitgangsdraadjes goed ver uit elkaar te leggen. Heb eindelijk gisteren ook mijn Ali chassis-tjes voor mijn KT88's monoblokjes binnen gekregen. Wel even wat euro's moeten doneren aan de Staat. Kunnen we ook die draad weer oppakken.

En voor de afleiding ook maar zo'n EL84 AudioNote kopie pcb gekocht (zelfde als Bert heeft opgebouwd), leuk spul. :)

Maar weer eens de soldeerbout opstoken.....
Groets, Bob
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door peterl »

Spoc schreef:
Lukt gelukkig beter dan het wegwerken van mijn oscillaties. :mrgreen:
Ik ga proberen de ingangsdraadjes en de speakeruitgangsdraadjes goed ver uit elkaar te leggen. Heb eindelijk gisteren ook mijn Ali chassis-tjes voor mijn KT88's monoblokjes binnen gekregen. Wel even wat euro's moeten doneren aan de Staat. Kunnen we ook die draad weer oppakken.

En voor de afleiding ook maar zo'n EL84 AudioNote kopie pcb gekocht (zelfde als Bert heeft opgebouwd), leuk spul. :)

Maar weer eens de soldeerbout opstoken.....
Groets, Bob
Gaaf Man, sorry dat ik je topic bevuild heb :oops: :lol:
Kan je eindelijk weer verder, ik wacht nog op wat onderdelen van Reichelt en dan kan ik de laatste KT120 afbouwen. Daarna begin ik na de vakantie met een KT170 met een nieuwe ontwikkelde ringkern-uitgangstrafo.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door Spoc »

Die laatste KT150 is toch al prima-deluxe?
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door peterl »

Spoc schreef:
Die laatste KT150 is toch al prima-deluxe?
Jaaaa, maar hier kan nog een 5 tot 7 W extra uit komen met de KT170 en dan wil ik de beste ringkerntrafo gebruiken die het hogere stroomgebruik aankan.
Je wil steeds meer, beter en duurder he. :hide:
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door Spoc »

:rofl: Dat herken ik, altijd mooier, beter, duurder, A-merk (ik ben een echte Indo). Gelukkig stap ik daar nu een beetje van af.
donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door donleo »

Met veel interesse volg ik deze topic. Ik heb alles in huis voor deze versterker behalve de trafo's .
Die worden gewikkeld bij AE in Schagen 8 weken levertijd .... maar .. is er iemand die toevallig ook deze set trafo's gebruikt en de maten vd transformatoren heeft? AE had ze niet paraat maar het zou fijn zijn als ik de bovenplaat al kan maken.
Ik denk niet dat iemand dat heeft maar je weet maar nooit !
Fijn wekend allemaal
Leo
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door douwebakker »

Raar dat ze de maten niet kunnen geven. Vreemd bedrijf hoor!
donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door donleo »

douwebakker schreef:
Raar dat ze de maten niet kunnen geven. Vreemd bedrijf hoor!
Ja ze hadden ze niet paraat vond ik ook vreemd maar ze hebben het heel druk misschien daarom :-).
Ik zal geduld moeten hebben.
donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door donleo »

Na 3 maanden vol geduld gewacht te hebben zijn vrijdag eindelijk mijn transformatoren bezorgd.
De 8K trafo's zien er goed uit, maar helaas de hoofd trafo is 2x 270v 100 Ma en 1 x 2a 6,3 volt daar kom ik dus ruim aan te kort.
Ik snap niet wat er fout is gegaan ik heb de set besteld voor de versterker van DHT Rob.
Maar ik baal wel 3 maanden wachten en nog niet kunnen bouwen :-(
Dus maandag kijken hoe AE dat op kan lossen.
wordt vervolgd!
Bijlagen
IMG_20211030_224530 (002).jpg
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door peterl »

Dat is dan zeker balen, is het niet mogelijk met die 2x270V, ik had voor mijn el84 ook 2x270V. dan wel 2x 120mA. of ging het ook om de stroom?
donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door donleo »

Hallo Peter , nee gaat om de gloeistroom, daar kom ik 5 amp tekort voor 8 buizen.
Dus balen :-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door OpaBert »

donleo schreef: za 30 okt 2021, 22:52
Na 3 maanden vol geduld gewacht te hebben zijn vrijdag eindelijk mijn transformatoren bezorgd.
De 8K trafo's zien er goed uit, maar helaas de hoofd trafo is 2x 270v 100 Ma en 1 x 2a 6,3 volt daar kom ik dus ruim aan te kort.
Ik snap niet wat er fout is gegaan ik heb de set besteld voor de versterker van DHT Rob.
Maar ik baal wel 3 maanden wachten en nog niet kunnen bouwen :-(
Dus maandag kijken hoe AE dat op kan lossen.
wordt vervolgd!
Hoi Don , volgende keer gewoon zelf specificaties opgeven DTRob heeft meer dan 1 EL84 Versterker gemaakt
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het hier O:)
En dan komt er een antwoord waar je wat aan hebt en vraag dan ook meteen hoe je het moet berekenen
En geef dan aan of het 2 monoblokken zijn of 1 stereo versterker
Nu heb je een trafo welke je op de plank stommiteiten kan zetten :lol:
Mijn plank werd tekort dus ben opnieuw begonnen
Zonder stommiteiten leer je niet :D
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door OpaBert »

donleo schreef: zo 31 okt 2021, 14:30
Hallo Peter , nee gaat om de gloeistroom, daar kom ik 5 amp tekort voor 8 buizen.
Dus balen :-)
Je kan er een ringkern trafo 6,3 Volt 5-6 Amp 50 VA zit je zeker goed bij kopen
Dat is goedkoper dan een nieuwe bij AE laten maken 30€ schat ik voor zo,n ringkern trafo

Volgende keer , Beter eerst hier vragen wat je nodig hebt en dat bestellen bij AE
En geef op dat je niet je fikke wil branden aan de trafo , men is tegenwoordig zuinig op koper
En de isolatie kan 175 graden Dus een trafo onder volledige belasting mag dan volgens AE 115 graden worden!
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door democles »

donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door donleo »

[/quote]

Hoi Don , volgende keer gewoon zelf specificaties opgeven DTRob heeft meer dan 1 EL84 Versterker gemaakt
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het hier O:)
En dan komt er een antwoord waar je wat aan hebt en vraag dan ook meteen hoe je het moet berekenen
En geef dan aan of het 2 monoblokken zijn of 1 stereo versterker
Nu heb je een trafo welke je op de plank stommiteiten kan zetten :lol:
Mijn plank werd tekort dus ben opnieuw begonnen
Zonder stommiteiten leer je niet :D
[/quote]
Ik hoop dat ik het zo goed doe met Quote :-)
Het punt is Opa Bert dat ik bang ben tijdens de bouw al veel te veel moet vragen :-)
Ik had besteld de set voor de PP el84 ultra linear, ze wisten wat ik nog had en ik kreeg de prijs door.
Ik heb wel de goede uitgangstrafos gekregen en dan is het toch vreemd dat je een powertrafo levert met slechts 2 a 6.3v
Daar kan je geen 4 el84 op draaien laat staan met de ecc erbij dus die trafo is praktisch onbruikbaar, voor wat voor project ook.
Ja een kleine voorversterker maar dan is hij weer erg stevig :-)
Ik dacht ik ga voor kwaliteit met AE.
Afwachten wat ze morgen zeggen, een extra trafo voor gloei ga ik niet redden qua ruimte dus dan bestel ik er maar een bij Jan in Duitsland denk ik de TR300 of 400. Maar misschien lossen ze het netjes op we wachten af.
Bedankt voor het antwoorden!
Don
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door OpaBert »

donleo schreef: zo 31 okt 2021, 21:09
Hoi Don , volgende keer gewoon zelf specificaties opgeven DTRob heeft meer dan 1 EL84 Versterker gemaakt
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het hier O:)
En dan komt er een antwoord waar je wat aan hebt en vraag dan ook meteen hoe je het moet berekenen
En geef dan aan of het 2 monoblokken zijn of 1 stereo versterker
Nu heb je een trafo welke je op de plank stommiteiten kan zetten :lol:
Mijn plank werd tekort dus ben opnieuw begonnen
Zonder stommiteiten leer je niet :D
[/quote]
Ik hoop dat ik het zo goed doe met Quote :-)
Het punt is Opa Bert dat ik bang ben tijdens de bouw al veel te veel moet vragen :-)
Ik had besteld de set voor de PP el84 ultra linear, ze wisten wat ik nog had en ik kreeg de prijs door.
Ik heb wel de goede uitgangstrafos gekregen en dan is het toch vreemd dat je een powertrafo levert met slechts 2 a 6.3v
Daar kan je geen 4 el84 op draaien laat staan met de ecc erbij dus die trafo is praktisch onbruikbaar, voor wat voor project ook.
Ja een kleine voorversterker maar dan is hij weer erg stevig :-)
Ik dacht ik ga voor kwaliteit met AE.
Afwachten wat ze morgen zeggen, een extra trafo voor gloei ga ik niet redden qua ruimte dus dan bestel ik er maar een bij Jan in Duitsland denk ik de TR300 of 400. Maar misschien lossen ze het netjes op we wachten af.
Bedankt voor het antwoorden!
Don
[/quote]
Hoi Don Leo
Ik geloof dat je niet te veel kan vragen , en mocht je dat toch doen ! Dan merk je het wel :D
Ja ik ben het wel een beetje eens met je v.w.b die rare Voedingstrafo , ik zou voorstellen dat je de geleverde trafo terug stuur
En opgeven wat je nodig hebt
Dus 270 volt 250 mA o.i.d. En de gloeistroom optellen van je buizen die er in zitten
Staat er gewoon in 200 ma 2 x 1 winding van 3A en een 1 van 2Amp
Bijlagen
B9EC713E-5B21-46A0-B7EE-5F8F910D18BE.gif
donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door donleo »

Ja Dat was de transformator die ik dacht besteld te hebben :-) , wordt vervolgd
Don
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door OpaBert »

Zal wel goed komen Leo Zal alleen tijd kosten
donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door donleo »

Vandaag contact gehad met AE en ze gaan de goede maken, kosten komen we wel uit werd er gezegd dus het komt helemaal goed!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door OpaBert »

donleo schreef: ma 01 nov 2021, 15:16
Vandaag contact gehad met AE en ze gaan de goede maken, kosten komen we wel uit werd er gezegd dus het komt helemaal goed!
:goedzo:
Twijfelde er niet aan :bakkie:
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)

Bericht door Spoc »

En nu maar hopen dat deze geen 3 maanden op zich laat wachten...
Komt vast goed!
Groet, Bob
Plaats reactie