De ketel doet ook de warmwater voorziening Henkjan, maar deze is apart geregeld en staat op 68 graden dacht ik.Henkjan schreef:doet de ketel ook t warm water voor de douche? in dat geval de temperatuur niet te laag zetten ivm legionella
EL84 PP UL (schema DHTROB)
Moderator: Beheerdersteam
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Dat ligt er mooi in. is dat op 10cm of 15cm?
Met 10cm kan je het als hoofd verwarming gebruiken met 15cm heb je nog wel een radiator nodig.
Met 10cm kan je het als hoofd verwarming gebruiken met 15cm heb je nog wel een radiator nodig.
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
is allemaal op 10cm gedaan, alle radiatoren zijn ook verwijderd.
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Lukt gelukkig beter dan het wegwerken van mijn oscillaties.
Ik ga proberen de ingangsdraadjes en de speakeruitgangsdraadjes goed ver uit elkaar te leggen. Heb eindelijk gisteren ook mijn Ali chassis-tjes voor mijn KT88's monoblokjes binnen gekregen. Wel even wat euro's moeten doneren aan de Staat. Kunnen we ook die draad weer oppakken.
En voor de afleiding ook maar zo'n EL84 AudioNote kopie pcb gekocht (zelfde als Bert heeft opgebouwd), leuk spul.
Maar weer eens de soldeerbout opstoken.....
Groets, Bob
Ik ga proberen de ingangsdraadjes en de speakeruitgangsdraadjes goed ver uit elkaar te leggen. Heb eindelijk gisteren ook mijn Ali chassis-tjes voor mijn KT88's monoblokjes binnen gekregen. Wel even wat euro's moeten doneren aan de Staat. Kunnen we ook die draad weer oppakken.
En voor de afleiding ook maar zo'n EL84 AudioNote kopie pcb gekocht (zelfde als Bert heeft opgebouwd), leuk spul.
Maar weer eens de soldeerbout opstoken.....
Groets, Bob
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Gaaf Man, sorry dat ik je topic bevuild hebSpoc schreef:Lukt gelukkig beter dan het wegwerken van mijn oscillaties.![]()
Ik ga proberen de ingangsdraadjes en de speakeruitgangsdraadjes goed ver uit elkaar te leggen. Heb eindelijk gisteren ook mijn Ali chassis-tjes voor mijn KT88's monoblokjes binnen gekregen. Wel even wat euro's moeten doneren aan de Staat. Kunnen we ook die draad weer oppakken.
En voor de afleiding ook maar zo'n EL84 AudioNote kopie pcb gekocht (zelfde als Bert heeft opgebouwd), leuk spul.![]()
Maar weer eens de soldeerbout opstoken.....
Groets, Bob
Kan je eindelijk weer verder, ik wacht nog op wat onderdelen van Reichelt en dan kan ik de laatste KT120 afbouwen. Daarna begin ik na de vakantie met een KT170 met een nieuwe ontwikkelde ringkern-uitgangstrafo.
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Jaaaa, maar hier kan nog een 5 tot 7 W extra uit komen met de KT170 en dan wil ik de beste ringkerntrafo gebruiken die het hogere stroomgebruik aankan.Spoc schreef:Die laatste KT150 is toch al prima-deluxe?
Je wil steeds meer, beter en duurder he.
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Met veel interesse volg ik deze topic. Ik heb alles in huis voor deze versterker behalve de trafo's .
Die worden gewikkeld bij AE in Schagen 8 weken levertijd .... maar .. is er iemand die toevallig ook deze set trafo's gebruikt en de maten vd transformatoren heeft? AE had ze niet paraat maar het zou fijn zijn als ik de bovenplaat al kan maken.
Ik denk niet dat iemand dat heeft maar je weet maar nooit !
Fijn wekend allemaal
Leo
Die worden gewikkeld bij AE in Schagen 8 weken levertijd .... maar .. is er iemand die toevallig ook deze set trafo's gebruikt en de maten vd transformatoren heeft? AE had ze niet paraat maar het zou fijn zijn als ik de bovenplaat al kan maken.
Ik denk niet dat iemand dat heeft maar je weet maar nooit !
Fijn wekend allemaal
Leo
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Ja ze hadden ze niet paraat vond ik ook vreemd maar ze hebben het heel druk misschien daaromdouwebakker schreef:Raar dat ze de maten niet kunnen geven. Vreemd bedrijf hoor!
Ik zal geduld moeten hebben.
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Na 3 maanden vol geduld gewacht te hebben zijn vrijdag eindelijk mijn transformatoren bezorgd.
De 8K trafo's zien er goed uit, maar helaas de hoofd trafo is 2x 270v 100 Ma en 1 x 2a 6,3 volt daar kom ik dus ruim aan te kort.
Ik snap niet wat er fout is gegaan ik heb de set besteld voor de versterker van DHT Rob.
Maar ik baal wel 3 maanden wachten en nog niet kunnen bouwen
Dus maandag kijken hoe AE dat op kan lossen.
wordt vervolgd!
De 8K trafo's zien er goed uit, maar helaas de hoofd trafo is 2x 270v 100 Ma en 1 x 2a 6,3 volt daar kom ik dus ruim aan te kort.
Ik snap niet wat er fout is gegaan ik heb de set besteld voor de versterker van DHT Rob.
Maar ik baal wel 3 maanden wachten en nog niet kunnen bouwen
Dus maandag kijken hoe AE dat op kan lossen.
wordt vervolgd!
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Dat is dan zeker balen, is het niet mogelijk met die 2x270V, ik had voor mijn el84 ook 2x270V. dan wel 2x 120mA. of ging het ook om de stroom?
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Hallo Peter , nee gaat om de gloeistroom, daar kom ik 5 amp tekort voor 8 buizen.
Dus balen
Dus balen
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Hoi Don , volgende keer gewoon zelf specificaties opgeven DTRob heeft meer dan 1 EL84 Versterker gemaaktdonleo schreef: ↑za 30 okt 2021, 22:52Na 3 maanden vol geduld gewacht te hebben zijn vrijdag eindelijk mijn transformatoren bezorgd.
De 8K trafo's zien er goed uit, maar helaas de hoofd trafo is 2x 270v 100 Ma en 1 x 2a 6,3 volt daar kom ik dus ruim aan te kort.
Ik snap niet wat er fout is gegaan ik heb de set besteld voor de versterker van DHT Rob.
Maar ik baal wel 3 maanden wachten en nog niet kunnen bouwen
Dus maandag kijken hoe AE dat op kan lossen.
wordt vervolgd!
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het hier
En dan komt er een antwoord waar je wat aan hebt en vraag dan ook meteen hoe je het moet berekenen
En geef dan aan of het 2 monoblokken zijn of 1 stereo versterker
Nu heb je een trafo welke je op de plank stommiteiten kan zetten
Mijn plank werd tekort dus ben opnieuw begonnen
Zonder stommiteiten leer je niet
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Je kan er een ringkern trafo 6,3 Volt 5-6 Amp 50 VA zit je zeker goed bij kopen
Dat is goedkoper dan een nieuwe bij AE laten maken 30€ schat ik voor zo,n ringkern trafo
Volgende keer , Beter eerst hier vragen wat je nodig hebt en dat bestellen bij AE
En geef op dat je niet je fikke wil branden aan de trafo , men is tegenwoordig zuinig op koper
En de isolatie kan 175 graden Dus een trafo onder volledige belasting mag dan volgens AE 115 graden worden!
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
[/quote]
Hoi Don , volgende keer gewoon zelf specificaties opgeven DTRob heeft meer dan 1 EL84 Versterker gemaakt
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het hier
En dan komt er een antwoord waar je wat aan hebt en vraag dan ook meteen hoe je het moet berekenen
En geef dan aan of het 2 monoblokken zijn of 1 stereo versterker
Nu heb je een trafo welke je op de plank stommiteiten kan zetten
Mijn plank werd tekort dus ben opnieuw begonnen
Zonder stommiteiten leer je niet
[/quote]
Ik hoop dat ik het zo goed doe met Quote
Het punt is Opa Bert dat ik bang ben tijdens de bouw al veel te veel moet vragen
Ik had besteld de set voor de PP el84 ultra linear, ze wisten wat ik nog had en ik kreeg de prijs door.
Ik heb wel de goede uitgangstrafos gekregen en dan is het toch vreemd dat je een powertrafo levert met slechts 2 a 6.3v
Daar kan je geen 4 el84 op draaien laat staan met de ecc erbij dus die trafo is praktisch onbruikbaar, voor wat voor project ook.
Ja een kleine voorversterker maar dan is hij weer erg stevig
Ik dacht ik ga voor kwaliteit met AE.
Afwachten wat ze morgen zeggen, een extra trafo voor gloei ga ik niet redden qua ruimte dus dan bestel ik er maar een bij Jan in Duitsland denk ik de TR300 of 400. Maar misschien lossen ze het netjes op we wachten af.
Bedankt voor het antwoorden!
Don
Hoi Don , volgende keer gewoon zelf specificaties opgeven DTRob heeft meer dan 1 EL84 Versterker gemaakt
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het hier
En dan komt er een antwoord waar je wat aan hebt en vraag dan ook meteen hoe je het moet berekenen
En geef dan aan of het 2 monoblokken zijn of 1 stereo versterker
Nu heb je een trafo welke je op de plank stommiteiten kan zetten
Mijn plank werd tekort dus ben opnieuw begonnen
Zonder stommiteiten leer je niet
[/quote]
Ik hoop dat ik het zo goed doe met Quote
Het punt is Opa Bert dat ik bang ben tijdens de bouw al veel te veel moet vragen
Ik had besteld de set voor de PP el84 ultra linear, ze wisten wat ik nog had en ik kreeg de prijs door.
Ik heb wel de goede uitgangstrafos gekregen en dan is het toch vreemd dat je een powertrafo levert met slechts 2 a 6.3v
Daar kan je geen 4 el84 op draaien laat staan met de ecc erbij dus die trafo is praktisch onbruikbaar, voor wat voor project ook.
Ja een kleine voorversterker maar dan is hij weer erg stevig
Ik dacht ik ga voor kwaliteit met AE.
Afwachten wat ze morgen zeggen, een extra trafo voor gloei ga ik niet redden qua ruimte dus dan bestel ik er maar een bij Jan in Duitsland denk ik de TR300 of 400. Maar misschien lossen ze het netjes op we wachten af.
Bedankt voor het antwoorden!
Don
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Hoi Don , volgende keer gewoon zelf specificaties opgeven DTRob heeft meer dan 1 EL84 Versterker gemaakt
Als je het zelf niet aandurft, dan vraag je het hier
En dan komt er een antwoord waar je wat aan hebt en vraag dan ook meteen hoe je het moet berekenen
En geef dan aan of het 2 monoblokken zijn of 1 stereo versterker
Nu heb je een trafo welke je op de plank stommiteiten kan zetten
Mijn plank werd tekort dus ben opnieuw begonnen
Zonder stommiteiten leer je niet
[/quote]
Ik hoop dat ik het zo goed doe met Quote
Het punt is Opa Bert dat ik bang ben tijdens de bouw al veel te veel moet vragen
Ik had besteld de set voor de PP el84 ultra linear, ze wisten wat ik nog had en ik kreeg de prijs door.
Ik heb wel de goede uitgangstrafos gekregen en dan is het toch vreemd dat je een powertrafo levert met slechts 2 a 6.3v
Daar kan je geen 4 el84 op draaien laat staan met de ecc erbij dus die trafo is praktisch onbruikbaar, voor wat voor project ook.
Ja een kleine voorversterker maar dan is hij weer erg stevig
Ik dacht ik ga voor kwaliteit met AE.
Afwachten wat ze morgen zeggen, een extra trafo voor gloei ga ik niet redden qua ruimte dus dan bestel ik er maar een bij Jan in Duitsland denk ik de TR300 of 400. Maar misschien lossen ze het netjes op we wachten af.
Bedankt voor het antwoorden!
Don
[/quote]
Hoi Don Leo
Ik geloof dat je niet te veel kan vragen , en mocht je dat toch doen ! Dan merk je het wel
Ja ik ben het wel een beetje eens met je v.w.b die rare Voedingstrafo , ik zou voorstellen dat je de geleverde trafo terug stuur
En opgeven wat je nodig hebt
Dus 270 volt 250 mA o.i.d. En de gloeistroom optellen van je buizen die er in zitten
Staat er gewoon in 200 ma 2 x 1 winding van 3A en een 1 van 2Amp
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Ja Dat was de transformator die ik dacht besteld te hebben
, wordt vervolgd
Don
Don
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
Vandaag contact gehad met AE en ze gaan de goede maken, kosten komen we wel uit werd er gezegd dus het komt helemaal goed!
Re: EL84 PP UL (schema DHTROB)
En nu maar hopen dat deze geen 3 maanden op zich laat wachten...
Komt vast goed!
Groet, Bob
Komt vast goed!
Groet, Bob
