Daudio C1 kloon # laatst
Moderator: Beheerdersteam
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
Daudio C1 kloon # laatst
Beste ZBA-ers,
Eindelijk mijn eerste topic hier!
Na een hoop getwijfel en vertraging heb ik besloten het moeilijke gedeelte van de baffles door Speaks freeswerk in Dalfsen te laten verrichten.
Met de rest van het zaagwerk ben ik nu eindelijk begonnen, heb toch tijd genoeg nu en over het weer kan ik ook niet klagen.
Ik had direct na de aankoop van het pakket bij de groupsbuy al een pakket hout laten zagen bij opmaatzagen.nl. Het idee is om de zijkanten en de baffles uit te voeren in populieren multiplex. De binnenste baffleplaat wordt zwart MDF. Voor de afwerking zat ik te denken aan hardwaxolie.
Ter illustratie de zijkanten:
Ben benieuwd of het me allemaal gaat lukken zoals ik om gedachten heb... 't is wel weer een tijdje geleden.
Groet,
Annejan
Eindelijk mijn eerste topic hier!
Na een hoop getwijfel en vertraging heb ik besloten het moeilijke gedeelte van de baffles door Speaks freeswerk in Dalfsen te laten verrichten.
Met de rest van het zaagwerk ben ik nu eindelijk begonnen, heb toch tijd genoeg nu en over het weer kan ik ook niet klagen.
Ik had direct na de aankoop van het pakket bij de groupsbuy al een pakket hout laten zagen bij opmaatzagen.nl. Het idee is om de zijkanten en de baffles uit te voeren in populieren multiplex. De binnenste baffleplaat wordt zwart MDF. Voor de afwerking zat ik te denken aan hardwaxolie.
Ter illustratie de zijkanten:
Ben benieuwd of het me allemaal gaat lukken zoals ik om gedachten heb... 't is wel weer een tijdje geleden.
Groet,
Annejan
Laatst gewijzigd door annejanjager op vr 22 mei 2020, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dynky
- Ook commercieel actief
- Berichten: 363
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
- Locatie: Antwerpen
Re: Daudio C1 kloon # laatst
't is hier wel verdacht stil geworden...zijn ze intussen gebouwd?
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Even rekenen, 11 berichten in 8 jaar = 1.375. ik denk dat hij al aan zijn quotum voor dit jaar zit. 
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Ja erg hè!
Ben wel verder intussen, had ook nog ander projectje wat niet opschiet, pech had.
Komt goed hoop ik, het is voor mijn eigen plezier uiteindelijk.
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Nee hoor, het gaat erom dat je ons vermaakt met het bouwverslag en mooie foto's. Meer nietannejanjager schreef:Komt goed hoop ik, het is voor mijn eigen plezier uiteindelijk.
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Hallo ZBA-ers,
Even een update van afgelopen maanden, Ik heb toch weer wat tidj weten te vinden om wat te frezen, zagen lijmen etc.
Even een update van afgelopen maanden, Ik heb toch weer wat tidj weten te vinden om wat te frezen, zagen lijmen etc.
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Vorig jaar al met een copieerfrees gaten gemaakt in de zwarte MDF achterplaat van Baffle
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Na 2020 komt 2021...
Onlangs dus sleuven gefreesd in MDF plaat voor bedrading, tevens afschuining in bij mid aan achterkant gemaakt. Ook Lippen voor Mundorf voldoende ruimte gegeven.
Onlangs dus sleuven gefreesd in MDF plaat voor bedrading, tevens afschuining in bij mid aan achterkant gemaakt. Ook Lippen voor Mundorf voldoende ruimte gegeven.
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Vandaag het achterover hellen erin gemaakt, en bovenkant strak afgezaagd.
Ik vind de C1 toch wel wat wankel staan, dus ik had twee stukken 40 mm Multiplex besteld om als voet te dienen, Denk dat het er wel strak uit ziet. Nu komt het afwerken van de diverse randjes en de 2x 45 graden verbinding tussen de voorbaffle en de zijkant die toch een kleine opening heeft.
Afwerken wil ik gaan doet met hardwax olie. De proefstukjes die ik ermee gedaan heb vond ik er goed uitzien.
Overigens, tot nu toe had ik niet zoveel haast om dat ik geen ruimte had om ze neer te zetten... Daar zit ook schot in, dus ik heb er goede hoop op dat ik ze over enige tijd (lees dit jaar nog) spelend heb...
Groet,
Annejan
Ik vind de C1 toch wel wat wankel staan, dus ik had twee stukken 40 mm Multiplex besteld om als voet te dienen, Denk dat het er wel strak uit ziet. Nu komt het afwerken van de diverse randjes en de 2x 45 graden verbinding tussen de voorbaffle en de zijkant die toch een kleine opening heeft.
Afwerken wil ik gaan doet met hardwax olie. De proefstukjes die ik ermee gedaan heb vond ik er goed uitzien.
Overigens, tot nu toe had ik niet zoveel haast om dat ik geen ruimte had om ze neer te zetten... Daar zit ook schot in, dus ik heb er goede hoop op dat ik ze over enige tijd (lees dit jaar nog) spelend heb...
Groet,
Annejan
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Prachtig! Ik heb ze kort gehad, en sinds ik ze gehoord heb ik de hele hobby weer opnieuw opgebloeid. Prachtig vond ik het, toen ik ze optimaal kon en mocht opstellen. Na een maand was het uit met de pret, en dit soort moois moet spelen ipv opgeslagen worden. Dus helaas verkocht, maar enorm genoten van de C1 met AT. Hoop dat jij ze ook goed kunt opstellen, en kunt genieten dit jaar. Succes!
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Het ziet er mooi uit, netjes gedaan!
Hij staat best stevig hoor maar dan moeten wel de woofers erin zitten. Op zich niks mis mee natuurlijk die voeten.
Hij staat best stevig hoor maar dan moeten wel de woofers erin zitten. Op zich niks mis mee natuurlijk die voeten.
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- annejanjager
- Berichten: 19
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
- Locatie: Ede
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Afwerking gereed, proef passen speakers.
Overigens, het gewicht van de units doet wonderen voor de stabiliteit van de luidsprekers, Jeroen heeft hier gelijk... (Natuurlijk)
Ik heb nu een mix van M5 bevestiging (behalve voor de tweeter) gebruikt, ik zoek nog naar ideale, mooie zwarte bouten.
Nu nog wat soldeer werk en de voetplaat nog afwerken en monteren.
Groet,
Annejan
Overigens, het gewicht van de units doet wonderen voor de stabiliteit van de luidsprekers, Jeroen heeft hier gelijk... (Natuurlijk)
Ik heb nu een mix van M5 bevestiging (behalve voor de tweeter) gebruikt, ik zoek nog naar ideale, mooie zwarte bouten.
Nu nog wat soldeer werk en de voetplaat nog afwerken en monteren.
Groet,
Annejan
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Even contact opnemen met jeroen_d.holco schreef:Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
Re: Daudio C1 kloon # laatst
DIY pakket met de AT unit was tijdens de groupbuy volgens mij zo rond de €1300.holco schreef:Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Ben mij al een beetje aan het inlezen, prijs klinkt iig goed maar ik neem aan dat die er nu anders uitziet?
Re: Daudio C1 kloon # laatst
Inderdaad gewoon even contact opnemen met Jeroen en kijken wat de mogelijkheden zijn.Leeuwarden schreef:Even contact opnemen met jeroen_d.holco schreef:Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
