Daudio C1 kloon # laatst

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

Beste ZBA-ers,

Eindelijk mijn eerste topic hier!

Na een hoop getwijfel en vertraging heb ik besloten het moeilijke gedeelte van de baffles door Speaks freeswerk in Dalfsen te laten verrichten.

Met de rest van het zaagwerk ben ik nu eindelijk begonnen, heb toch tijd genoeg nu en over het weer kan ik ook niet klagen.

Ik had direct na de aankoop van het pakket bij de groupsbuy al een pakket hout laten zagen bij opmaatzagen.nl. Het idee is om de zijkanten en de baffles uit te voeren in populieren multiplex. De binnenste baffleplaat wordt zwart MDF. Voor de afwerking zat ik te denken aan hardwaxolie.

Ter illustratie de zijkanten:

Ben benieuwd of het me allemaal gaat lukken zoals ik om gedachten heb... 't is wel weer een tijdje geleden.

Groet,
Annejan
Bijlagen
Hobbywerk op z'n best.
Hobbywerk op z'n best.
Klaar.
Klaar.
Laatst gewijzigd door annejanjager op vr 22 mei 2020, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door Barry2001 »

Beter laat dan nooit is het toch? Succes!
Dynky
Ook commercieel actief
Berichten: 363
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 23:16
Locatie: Antwerpen

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door Dynky »

't is hier wel verdacht stil geworden...zijn ze intussen gebouwd?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door ray5150 »

Even rekenen, 11 berichten in 8 jaar = 1.375. ik denk dat hij al aan zijn quotum voor dit jaar zit. :mrgreen:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door dre »

Gaat ie lekker ray! :lol:
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

:roll:
Ja erg hè!
Ben wel verder intussen, had ook nog ander projectje wat niet opschiet, pech had.

Komt goed hoop ik, het is voor mijn eigen plezier uiteindelijk.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door satefan »

annejanjager schreef:
Komt goed hoop ik, het is voor mijn eigen plezier uiteindelijk.
Nee hoor, het gaat erom dat je ons vermaakt met het bouwverslag en mooie foto's. Meer niet :rofl:
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

Hallo ZBA-ers,

Even een update van afgelopen maanden, Ik heb toch weer wat tidj weten te vinden om wat te frezen, zagen lijmen etc.
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

Vorig jaar al met een copieerfrees gaten gemaakt in de zwarte MDF achterplaat van Baffle
MDF gateen gefreesd met copieerfrees1
MDF gateen gefreesd met copieerfrees1
MDF gateen gefreesd met copieerfrees2
MDF gateen gefreesd met copieerfrees2
MDF gateen gefreesd met copieerfrees3
MDF gateen gefreesd met copieerfrees3
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

Afschuining aan achterkant middentoner
Afschuining aan achterkant middentoner
Na 2020 komt 2021...
Onlangs dus sleuven gefreesd in MDF plaat voor bedrading, tevens afschuining in bij mid aan achterkant gemaakt. Ook Lippen voor Mundorf voldoende ruimte gegeven.
Bijlagen
gat bevestigingslippen mundorf vergroot
gat bevestigingslippen mundorf vergroot
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

De boel in lijmklemmen:
Voor achter in klemmen
Voor achter in klemmen
Resultaat:
resultaat lijmen
resultaat lijmen
resultaat lijmen met bedrading
resultaat lijmen met bedrading
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

In de klemmen:
Baffle plus zijkanten plus filterbakje in Klemmen1
Baffle plus zijkanten plus filterbakje in Klemmen1
Baffle plus zijkanten plus filterbakje in Klemmen2
Baffle plus zijkanten plus filterbakje in Klemmen2
Baffle plus zijkanten plus filterbakje in Klemmen3
Baffle plus zijkanten plus filterbakje in Klemmen3
En het resultaat:
resultaat
resultaat
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door Kappa7 »

Dat ziet er al goed uit zo :goedzo: :goedzo:
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

Vandaag het achterover hellen erin gemaakt, en bovenkant strak afgezaagd.

Ik vind de C1 toch wel wat wankel staan, dus ik had twee stukken 40 mm Multiplex besteld om als voet te dienen, Denk dat het er wel strak uit ziet. Nu komt het afwerken van de diverse randjes en de 2x 45 graden verbinding tussen de voorbaffle en de zijkant die toch een kleine opening heeft.
Afwerken wil ik gaan doet met hardwax olie. De proefstukjes die ik ermee gedaan heb vond ik er goed uitzien.
Schuin en met voet
Schuin en met voet
Overigens, tot nu toe had ik niet zoveel haast om dat ik geen ruimte had om ze neer te zetten... Daar zit ook schot in, dus ik heb er goede hoop op dat ik ze over enige tijd (lees dit jaar nog) spelend heb...
Groet,
Annejan
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door wouter »

Prachtig! Ik heb ze kort gehad, en sinds ik ze gehoord heb ik de hele hobby weer opnieuw opgebloeid. Prachtig vond ik het, toen ik ze optimaal kon en mocht opstellen. Na een maand was het uit met de pret, en dit soort moois moet spelen ipv opgeslagen worden. Dus helaas verkocht, maar enorm genoten van de C1 met AT. Hoop dat jij ze ook goed kunt opstellen, en kunt genieten dit jaar. Succes!
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door jeroen_d »

Het ziet er mooi uit, netjes gedaan!


Hij staat best stevig hoor maar dan moeten wel de woofers erin zitten. Op zich niks mis mee natuurlijk die voeten.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door CoenvanDongen »

Netjes! Ik geniet er nog steeds iedere dag van!
Gebruikersavatar
annejanjager
Berichten: 19
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 12:52
Locatie: Ede

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door annejanjager »

IMG_20210711_210826.jpg
IMG_20210711_210852.jpg
Afwerking gereed, proef passen speakers.
Overigens, het gewicht van de units doet wonderen voor de stabiliteit van de luidsprekers, Jeroen heeft hier gelijk... (Natuurlijk)
Ik heb nu een mix van M5 bevestiging (behalve voor de tweeter) gebruikt, ik zoek nog naar ideale, mooie zwarte bouten.
Nu nog wat soldeer werk en de voetplaat nog afwerken en monteren.
Groet,
Annejan
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door Shadow »

Prachtig!
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door holco »

Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door Leeuwarden »

holco schreef:
Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
Even contact opnemen met jeroen_d.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door holco »

Ik doel meer op de zelfbouw versie.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door Zweitse »

holco schreef:
Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
DIY pakket met de AT unit was tijdens de groupbuy volgens mij zo rond de €1300.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1706
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door holco »

Ben mij al een beetje aan het inlezen, prijs klinkt iig goed maar ik neem aan dat die er nu anders uitziet?
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Daudio C1 kloon # laatst

Bericht door Zweitse »

Leeuwarden schreef:
holco schreef:
Ik vind dit wel een van de mooiste DAudio modellen, wat kost zo'n speaker unit zet bij elkaar, kan dat ook volledig met 2x een Fusionamp FA253 aangestuurd worden?
Even contact opnemen met jeroen_d.
Inderdaad gewoon even contact opnemen met Jeroen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”