Voeding doet het wel, heb er n gloeilamp op laten branden.
Bordjes weet ik niet, want geen voeding
Hmm, ik zie dat ze maar 32 V mogen krijgen
Geen paniek, mag wel meer spanning
Ook al 's de voeding zonder de massa (middelste aansluiting) op de + en - te zetten ? Krijgt de voeding de helft van de capaciteit van tussen 0 en + te slikken.
Als dat gaat kun je ook meten hoever uit 't midden die 0-aansluiting komt.
Anne
Geen paniek, mag wel meer spanning
Ook al 's de voeding zonder de massa (middelste aansluiting) op de + en - te zetten ? Krijgt de voeding de helft van de capaciteit van tussen 0 en + te slikken.
Als dat gaat kun je ook meten hoever uit 't midden die 0-aansluiting komt.
Ok, dan heb ik ze ieg niet daarmee kapot gemaakt
Zonder “0” ook geprobeerd, zelfde resultaat...
Ook even een 15v/6W voedinkje geprobeerd. Als ik deze aansluit tussen 0 en + dan zakt de spanning in tot 5v. Tussen - en 0 zelfs tot 2V. Lijkt erop dat die bordjes gruwelijk veel stroom trekken, niet?
Lijkt niet op te schieten zo. Zou toch eens een dubbele + en - voeding met een trafo en gelijkrichter knutselen. Al was het om te bezien of je versterkerprintjes nog heel zijn.
Zorg wel dat ze gelijk inschakelen.
Een klein verschil in in en uitschakel tijd vinden de TDA's echt niet fijn.
Hier onder even een idee van wat de gevolgen kunnen zijn dan.
Zorg wel dat ze gelijk inschakelen.
Een klein verschil in in en uitschakel tijd vinden de TDA's echt niet fijn.
Hier onder even een idee van wat de gevolgen kunnen zijn dan.
P1070405 (Large).JPG
mss een relais aan de secundaire kant van die smps zetten dan?
Ja en als je beide SMPS'en tegelijk inschakelt op hetzelfde moment loop je weer de kans dat groepsautomaat tript. Dan moet er ook weer een softstart in........
MarcelVdG: waarschijnlijk zijn tekeningetjes duidelijker
Maar zoals gezegd lijkt de voeding het gewoon te doen
Ik had begrepen dat de voeding het doet met een gloeilamp als belasting, doet ze het ook met een forse elco eraan?
3e plaatje?
Wil je nou beweren dat ie wel opstart met de twee elcos in serie eraan en niet als er ook nog de twee 1k weerstanden erover staan ?
En de + en - van de SMPS aan de + en - aan de TDA zonder het midden aan te sluiten moet gewoon kunnen.Wil niet zeggen dat de versterker dan goed werkt.
Anne
Het tekeningetje is van een duidelijker verbinding voorzien ondertussen, dus met elcos gaat goed maar zodra de TDA eraan zit niet. Zal er wel iets mis zijn met die versterker.
Laatst gewijzigd door Ah!buis op ma 12 jul 2021, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zorg wel dat ze gelijk inschakelen.
Een klein verschil in in en uitschakel tijd vinden de TDA's echt niet fijn.
Hier onder even een idee van wat de gevolgen kunnen zijn dan.
Ehm, deze situatie heb ik dus gecreëerd elke keer toen ik de voeding tussen 0 en + heb aangesloten
Net 2 SMPS 24V/100W voedinkjes besteld. And now we wait.
Over het jezelf nodeloos moeilijk maken gesproken. voor hetzelfde geld had je met een beetje zoeken een knappe transformator kunnen vinden.
Gebruikt is er vast wel wat te vinden voor een paar tientjes of zo.
Om te voorkomen dat de TDA7293's in latch-up kunnen raken (uit elkaar barsten) wanneer je voedingen niet tegelijk opstarten kun je twee dikke Schottkydiodes toevoegen, eentje met de kathode aan de plus en de anode aan de nul en eentje met de kathode aan de nul en de anode aan de min.
Net 2 SMPS 24V/100W voedinkjes besteld. And now we wait.
Over het jezelf nodeloos moeilijk maken gesproken. voor hetzelfde geld had je met een beetje zoeken een knappe transformator kunnen vinden.
Gebruikt is er vast wel wat te vinden voor een paar tientjes of zo.
Is dat niet per definitie wat we hier allemaal doen? Je kunt immers ook gewoon een versterker bestellen bij de Hifi Klubben…
Overigens zijn de voedinkjes 6,- per stuk.
Laatst gewijzigd door nooooob op ma 12 jul 2021, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Om te voorkomen dat de TDA7293's in latch-up kunnen raken (uit elkaar barsten) wanneer je voedingen niet tegelijk opstarten kun je twee dikke Schottkydiodes toevoegen, eentje met de kathode aan de plus en de anode aan de nul en eentje met de kathode aan de nul en de anode aan de min.
Kleine update:
24V voedinkjes zijn binnen. Nooooob still not happy. Ook deze vliegen in de beveiliging. Lijkt er toch op dat er iets mis is met de TDA bordjes