buizen mengversterker
Moderator: Beheerdersteam
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Ik zou voor goed fatsoen ook nog iets van een 4.7-10uF op de voeding gooien (zeker met een relaytje eraan)
Of krijgt dit schakelingetje helemaal z'n eigen voeding?
Of krijgt dit schakelingetje helemaal z'n eigen voeding?
Re: buizen mengversterker
Goed kijken,staat er wel in getekend.
Klopt staat niet in het schema.
Klopt staat niet in het schema.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Ik zie allerlei verschillende schema's.democles schreef:Goed kijken,staat er wel in getekend.
Klopt staat niet in het schema.
De laatste heeft enkel klein ontkoppel Ctje
Re: buizen mengversterker
Sorry net klaar met het relais printje,daar staat wel wat op 
Re: buizen mengversterker
Hoeft daar niet hoor. Elco in de voeding en de relais ook daar verbinden.Je zou nog een smoorspoeltje in serie met de plus naar de IC kunnen zetten, zo'n ding dat er als een weerstand uitziet van een paar µH. Maar denk niet dat 't nodig is.democles schreef:Goed kijken,staat er wel in getekend.
Klopt staat niet in het schema.
De plus voor de relais mag ook van een andere voeding komen (hogere spanning bijv.)
Zoals je met elcos aan 't strooien bent, wat overdreven maar kan ook geen kwaad.
Anne
Re: buizen mengversterker
Zou 'm toch eerder tussen de elco en de resetknop zetten, bij het indrukken van een knop komt een ingang van het IC ook aan de +
Anne
Anne
Re: buizen mengversterker
En zo ziet het er dan in het echt uit..........
Keuze printje en relais print.
Keuze printje en relais print.
Re: buizen mengversterker
Wat heb ik nog meer nodig?
Wat dacht je van een symmetrische 12v regelbare voeding, + en min 12v dus.
Maar even de voorraden op de kop wat heb ik nog
Trafo 15v-0-15v check...
LM317 check..
LM337 check...
Een paar koelprofieltjes check...
En wat los spul
Tekeningetje maken.
Morgen maar even fabrieken..........
Wat dacht je van een symmetrische 12v regelbare voeding, + en min 12v dus.
Maar even de voorraden op de kop wat heb ik nog
Trafo 15v-0-15v check...
LM317 check..
LM337 check...
Een paar koelprofieltjes check...
En wat los spul
Tekeningetje maken.
Morgen maar even fabrieken..........
Re: buizen mengversterker
En zo ziet het er dan in het echt uit..........
Getest,dat werkt
En is mooi af te regelen!
Getest,dat werkt
En is mooi af te regelen!
Re: buizen mengversterker
Het meeste werk ging in het etsen zitten.
Aflakken ,föhnen,gaten boren en vast bakken een uurtje of twee.
Op naar het volgende.
De derde voorversterker print in elkaar solderen......
Was al begonnen
Aflakken ,föhnen,gaten boren en vast bakken een uurtje of twee.
Op naar het volgende.
De derde voorversterker print in elkaar solderen......
Was al begonnen
Re: buizen mengversterker
Op de gloeispanning aansluitingen na is dit ook gereed.
Ook maar even twee schuif pots in elkaar gezet.
Genoeg voor vandaag.
Ook maar even twee schuif pots in elkaar gezet.
Genoeg voor vandaag.
Re: buizen mengversterker
Vandaag nog wat af gesoldeerd.
De koptelefoon print miste nog 2x 50R bij de ingangen.
50R is moeilijk te vinden daarom 2x 100R parallel gezet. Het keuze printje miste ook nog een 100nF condensator over het 4028 IC. Gaan we verder met de rode draad,de microfoon versterker met send (FX) en return mogelijkheid...............
Heb nu een 12 volt symetrische voeding voor een evt schakeling.
Dus met opamps lijkt me wel wat,maar even verder zoeken op het net,nogmaals evt. voorstellen zijn zeer welkom
De koptelefoon print miste nog 2x 50R bij de ingangen.
50R is moeilijk te vinden daarom 2x 100R parallel gezet. Het keuze printje miste ook nog een 100nF condensator over het 4028 IC. Gaan we verder met de rode draad,de microfoon versterker met send (FX) en return mogelijkheid...............
Heb nu een 12 volt symetrische voeding voor een evt schakeling.
Dus met opamps lijkt me wel wat,maar even verder zoeken op het net,nogmaals evt. voorstellen zijn zeer welkom
Re: buizen mengversterker
Weet ik nog niet.
Bewaar de leuke dingen voor het laatst..............
Morgen maar even wat er aan knopen.
Ondertussen wel de pootjes er op gesoldeerd en een Raspberry koelprofieltje er op geplakt.
Bewaar de leuke dingen voor het laatst..............
Morgen maar even wat er aan knopen.
Ondertussen wel de pootjes er op gesoldeerd en een Raspberry koelprofieltje er op geplakt.
Re: buizen mengversterker
Proefopstelling gemaakt.
CD speler er aan,prik er op,die doet het
De temperatuur van het chippy blijft iets van 40 graden
Op de voeding koelprofielen meet ik 37 graden,ook goed dus.
Maar even een tijdje laten spelen
CD speler er aan,prik er op,die doet het
Maar even een tijdje laten spelen
Re: buizen mengversterker
Soms gaat het goed en het gaat ook wel eens mis
Na iets van 4 uur spelen.
WAT RUIKT HET HIER VREEMD
Uitgefikt!!!,,,,,terug naar de tekentafel ..............
Gelukkig meet de voeding nog wel goed.
Na iets van 4 uur spelen.
WAT RUIKT HET HIER VREEMD
Uitgefikt!!!,,,,,terug naar de tekentafel ..............
Gelukkig meet de voeding nog wel goed.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Dat is balendemocles schreef:Soms gaat het goed en het gaat ook wel eens mis![]()
Na iets van 4 uur spelen.
WAT RUIKT HET HIER VREEMD![]()
Uitgefikt!!!,,,,,terug naar de tekentafel ..............![]()
Gelukkig meet de voeding nog wel goed.
Ik zit even naar de andere plaatjes te kijken.
Pin 6 t/m 10 is allemaal NC, maar ik zie wel 6 en 5 met elkaar verbonden.
Denk dat het daar niet goed gaat. Idem aan de andere kant. (15 en 16)
zijn daarnaast pin 1 + 20 met elkaar verbonden
en 3 + 18 ?
edit: Het is trouwens ook een nogal driftig beestje.
Kan zo maar zijn dat hij zichzelf kapot heeft geoscilleerd.
Laatst gewijzigd door OWC op zo 23 mei 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: buizen mengversterker
Ah!buis schreef:Neem een eenvoudige LM386, wel zo makkelijk![]()
Anne
Of anders een Class-AB transistor trapje (emmiter volger) die je meeneemt in de loop van een opamp.
Deze chip lijkt trouwens als twee druppels water op de THS6012.
Ik denk dat ik hem sowieso op een non-inverting manier had gebruikt.
Re: buizen mengversterker
Ja 1 en 20 zitten aan elkaar zijn voedingen + en - 12v,wel allemaal ontkoppeld met 100nF.One World Concepts schreef:Dat is balendemocles schreef:Soms gaat het goed en het gaat ook wel eens mis![]()
Na iets van 4 uur spelen.
WAT RUIKT HET HIER VREEMD![]()
Uitgefikt!!!,,,,,terug naar de tekentafel ..............![]()
Gelukkig meet de voeding nog wel goed.
Ik zit even naar de andere plaatjes te kijken.
Pin 6 t/m 10 is allemaal NC, maar ik zie wel 6 en 5 met elkaar verbonden.
Denk dat het daar niet goed gaat. Idem aan de andere kant. (15 en 16)
zijn daarnaast pin 1 + 20 met elkaar verbonden
en 3 + 18 ?
edit: Het is trouwens ook een nogal driftig beestje.
Kan zo maar zijn dat hij zichzelf kapot heeft geoscilleerd.
5 en 6 zou kunnen ,maar bij 6 stond NC,not connected.
Bij andere schema,s zie ik de NC pootjes aan massa zitten.
Waarschijnlijk 4 uur nodig gehad om zich zelf kapot te oscilleren,of hij hield niet van Pink Floyd
Ja jammer,heb nog 1 zo,n chippie liggen,maar ben een beetje huiverig dat die ook weer naar de eeuwige jachtvelden verdwijnt,
Het ding werd ook vrij warm,nog beter koelen wordt moeilijk met een enkellaag print.
Van de andere kant,het chippie zal ik nooit weer gebruiken als het op de plank beland,misschien de print wat aanpassen en nog een poging doen
Of toch maar wat anders.
