ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Ha Peter, klopt, ik twijfel nog tussen deze twee.
block 2.jpg

Hier wil ik het hele front strak maken. Ik kan dan zelf, a la McIntosh, de LS terminals en de cinch terminal plaatsen. Wordt wel een klus met 2K epoxy, Ome Ali levert ze niet met een gladde frontpanel, helaas.
blocks.jpg

Of toch maar de schoenendozen. Minder werk maar niet echt wat ik in gedachten had.

Bob
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door OpaBert »

Het is mij opgevallen dat er behoorlijk stijging van vervoers kosten zijn
Wat ik voorheen gratis kon laten versturen dat nu wat kost soms buiten proporties
1 mtr teflon draad verzilverd 28Awg 0.84€ per meter nu 0,50€ shipping
Op 2 mter een euro verzendkosten Dus dat laat ik maar voor wat het is Bob
En gebruik ik wel wat anders , siliconen isolatie is erg goed maar wel heel soepel
Ik wilde maar zeggen dat ik verwacht dat het nog duurder zal gaan worden
Je kan nog steeds niet voor 50 cent iets inpakken en de wereld rond sturen
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door peterl »

Klopt de vervoerskosten gaan wat omhoog en dat geld vooral voor zware artikelen als versterker chassis, 50 tot 100 euro verzendkosten is niks, maar dat is hetzelfde vanuit Amerika.
Ik vind de bovenste wel het mooiste, ik neem aan dat je daar er 2 voor nodig hebt?
want dan heb ik nog een mooie gezien met een golf over het front.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door peterl »

Spoc schreef:
Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kon ze niet terugvinden, het waren 2 SE kasten met een golf en die kon je tegen elkaar plaatsen en de ene kan dan een ander type zijn zonder volume of aan/schak, was op zeker op ALI.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Kappa7 »

Spoc schreef:
Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Maar als je dan toch bij aluminium op maat materiaal besteld dan haal je daar toch ook de rest?
Dan bouw je hem zelf gewoon zo als je hem zelf wil.
Tis hier tenslotte zelfbouwaudio toch.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Barry2001 »

Misschien een idee (@Spoc weet ff niet of ik dit nou al eerder gepost had aan jou) maar heb eens een behuizing gemaakt van alu staf met daar platen omheen, houten zijkanten. Kost niet veel, erg stevig, en je bent volledig vrij in opbouw en grootte.
2015-04-05 17.46.44.jpg
2015-04-07 11.44.07.jpg
2015-03-07 13.28.49.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Kappa7 »

Kan ook maar voor het hout aan de zijkant kan je ook bvb koelprofiel gebruiken of een Alu strip en alles met hoeklijn vast zetten.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Kappa7 schreef:
Spoc schreef:
Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Maar als je dan toch bij aluminium op maat materiaal besteld dan haal je daar toch ook de rest?
Dan bouw je hem zelf gewoon zo als je hem zelf wil.
Tis hier tenslotte zelfbouwaudio toch.
Dat was mijn eerste gedachte, ik ben niet vies van een beetje boren, slijpen en vijlen. Maar als ik alle losse platen, hoekprofielen en zetwerk bij elkaar optelde was ik net zo duur uit als bij de chinees. Das nie goe nie.

Maar als ik Barry zijn oplossing zo zie, dan zou ik daar ook wellicht wat mee kunnen. Ik ga weer eens even wat materiaalkosten bij elkaar optellen.
Mijn nadeel was dat ik eigenlijk weer zo'n McIntosh MC75-look wilde maken. Net als mijn vorige EL84 ampje.

Keuzes, keuzes... :lol:

Greetz, Bob
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door OpaBert »

peterl schreef:
Spoc schreef:
Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kon ze niet terugvinden, het waren 2 SE kasten met een golf en die kon je tegen elkaar plaatsen en de ene kan dan een ander type zijn zonder volume of aan/schak, was op zeker op ALI.
Ben meer dan een uur aan het zoeken geweest Maar ik kan nergens ook maar iets vinden met een golfje
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door peterl »

Ik ben ook een uur aan het zoeken geweest en zijn spoorloos verdwenen, jammer, ik zag ze echt als mooi koppelbaar systeem, vond nog wel dit.

Alhoewel ik die met het schuine front ook mooi vind Bob.
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... web201603_

https://nl.aliexpress.com/item/32996538 ... web201603_

https://nl.aliexpress.com/item/10050025 ... 707dWdtAL0
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Deze heeft een golfje, maar die vallen toch ietwat buiten budget. Ik denk dat het toch 2k epoxy wordt.....
HTB1MtfFV5LaK1RjSZFxq6ymPFXaZ.jpg
Ach, anders gewoon een recht toe recht aan chassis.... :^o
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door peterl »

Dat was hem, waar vond je die?
er is nog een variant van.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Ook op Ali, SENGTERBELLE HIFI Audio World Store, de andere uitvoering heeft nog een volumeknop en een ingangselector.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door peterl »

heb je er nog een linkje van Bob, kan hem niet vinden op de website.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Dezelfde doosjes maar dan bij zijn chinese "noaber". :wink:
https://nl.aliexpress.com/item/33018074 ... 237623ryFR
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door peterl »

Spoc schreef:
Dezelfde doosjes maar dan bij zijn chinese "noaber". :wink:
https://nl.aliexpress.com/item/33018074 ... 237623ryFR
Ja dat zijn ze, kon me niet meer herinneren dat ze zo duur waren, maar zijn wel apart zo, maar dat zijn die met die schuine kant ook.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door OpaBert »

Het is wel een aardige investering maar alle aluminium bij aluminium op maat ben je ook een 70-80 € kwijt en een stuk of 3-4 spuitbussen zit je er een 40€ onder
Maar je kan dat thuis niet evenaren
Alleen ik ben bang dat er nog een import heffing op komt
Misschien even 2 frontjes laten maken door Freeskees
Die maakt dat wel na hoor met zn cnc machine
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door peterl »

OpaBert schreef:
Het is wel een aardige investering maar alle aluminium bij aluminium op maat ben je ook een 70-80 € kwijt en een stuk of 3-4 spuitbussen zit je er een 40€ onder
Maar je kan dat thuis niet evenaren
Alleen ik ben bang dat er nog een import heffing op komt
Misschien even 2 frontjes laten maken door Freeskees
Die maakt dat wel na hoor met zn cnc machine
Of door opa Bert laten frezen, veel goedkoper natuurlijk :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Ik spring ff in het diepe. Bestellen en dan afwerken met een Tube Town gegraveerd acryl frontje. Gaat lukken!
Denk dat ik de bovenplaat en het front paneel glanzend metallic grijs maak, met satijnzwarte trafokappen on top. Beetje een look-a-like MC75.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Barry2001 »

Uiterlijk in de stijl van de OTL versterkers van.. hoe heet de man ook weer.

Edit: Roland, RN Acoustics.
http://www.rnacoustics.nl/
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Aha, een kloontje van de Atma-Sphere. Die spreken nog altijd tot de verbeelding vind ik. Mooie kastjes. Dat is een goede tip Barry, de website van Murgia Metaal (ook voor 1 stuks maatwerk). :goedzo:

Groet, Bob
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Barry2001 »

Ja Atma-Sphere, klopt, dat was het voorbeeld. Goede tip van Murgia Metaal, kunnen ook poedercoaten zie ik (bij de buren). Heb ff een bookmarkje gezet, tnx :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door democles »

Spoc schreef:
Ik spring ff in het diepe. Bestellen en dan afwerken met een Tube Town gegraveerd acryl frontje. Gaat lukken!
Denk dat ik de bovenplaat en het front paneel glanzend metallic grijs maak, met satijnzwarte trafokappen on top. Beetje een look-a-like MC75.
Let goed op dat de trafo kappen in de breedte gaan passen op het chassis,dat is je minimale breedte!!
Zal iets van 30cm zijn schat ik zo met die trafo,s van toroidy.
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis

Bericht door Spoc »

Hi Peet,

Het wordt wel even strak passen. Maar als alle maten kloppen dan gaat het net lukken.
chassis ST88A.jpg
Alle printjes zijn af, als de chassis-tjes binnen zijn kan het puzzelen beginnen. :mrgreen:
Plaats reactie