ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Moderator: Beheerdersteam
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ha Peter, klopt, ik twijfel nog tussen deze twee.
Hier wil ik het hele front strak maken. Ik kan dan zelf, a la McIntosh, de LS terminals en de cinch terminal plaatsen. Wordt wel een klus met 2K epoxy, Ome Ali levert ze niet met een gladde frontpanel, helaas.
Of toch maar de schoenendozen. Minder werk maar niet echt wat ik in gedachten had.
Bob
Hier wil ik het hele front strak maken. Ik kan dan zelf, a la McIntosh, de LS terminals en de cinch terminal plaatsen. Wordt wel een klus met 2K epoxy, Ome Ali levert ze niet met een gladde frontpanel, helaas.
Of toch maar de schoenendozen. Minder werk maar niet echt wat ik in gedachten had.
Bob
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Het is mij opgevallen dat er behoorlijk stijging van vervoers kosten zijn
Wat ik voorheen gratis kon laten versturen dat nu wat kost soms buiten proporties
1 mtr teflon draad verzilverd 28Awg 0.84€ per meter nu 0,50€ shipping
Op 2 mter een euro verzendkosten Dus dat laat ik maar voor wat het is Bob
En gebruik ik wel wat anders , siliconen isolatie is erg goed maar wel heel soepel
Ik wilde maar zeggen dat ik verwacht dat het nog duurder zal gaan worden
Je kan nog steeds niet voor 50 cent iets inpakken en de wereld rond sturen
Wat ik voorheen gratis kon laten versturen dat nu wat kost soms buiten proporties
1 mtr teflon draad verzilverd 28Awg 0.84€ per meter nu 0,50€ shipping
Op 2 mter een euro verzendkosten Dus dat laat ik maar voor wat het is Bob
En gebruik ik wel wat anders , siliconen isolatie is erg goed maar wel heel soepel
Ik wilde maar zeggen dat ik verwacht dat het nog duurder zal gaan worden
Je kan nog steeds niet voor 50 cent iets inpakken en de wereld rond sturen
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Klopt de vervoerskosten gaan wat omhoog en dat geld vooral voor zware artikelen als versterker chassis, 50 tot 100 euro verzendkosten is niks, maar dat is hetzelfde vanuit Amerika.
Ik vind de bovenste wel het mooiste, ik neem aan dat je daar er 2 voor nodig hebt?
want dan heb ik nog een mooie gezien met een golf over het front.
Ik vind de bovenste wel het mooiste, ik neem aan dat je daar er 2 voor nodig hebt?
want dan heb ik nog een mooie gezien met een golf over het front.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ik ben al aan het zoeken geweest maar kon ze niet terugvinden, het waren 2 SE kasten met een golf en die kon je tegen elkaar plaatsen en de ene kan dan een ander type zijn zonder volume of aan/schak, was op zeker op ALI.Spoc schreef:Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Maar als je dan toch bij aluminium op maat materiaal besteld dan haal je daar toch ook de rest?Spoc schreef:Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Dan bouw je hem zelf gewoon zo als je hem zelf wil.
Tis hier tenslotte zelfbouwaudio toch.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Misschien een idee (@Spoc weet ff niet of ik dit nou al eerder gepost had aan jou) maar heb eens een behuizing gemaakt van alu staf met daar platen omheen, houten zijkanten. Kost niet veel, erg stevig, en je bent volledig vrij in opbouw en grootte.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Kan ook maar voor het hout aan de zijkant kan je ook bvb koelprofiel gebruiken of een Alu strip en alles met hoeklijn vast zetten.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Dat was mijn eerste gedachte, ik ben niet vies van een beetje boren, slijpen en vijlen. Maar als ik alle losse platen, hoekprofielen en zetwerk bij elkaar optelde was ik net zo duur uit als bij de chinees. Das nie goe nie.Kappa7 schreef:Maar als je dan toch bij aluminium op maat materiaal besteld dan haal je daar toch ook de rest?Spoc schreef:Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Dan bouw je hem zelf gewoon zo als je hem zelf wil.
Tis hier tenslotte zelfbouwaudio toch.
Maar als ik Barry zijn oplossing zo zie, dan zou ik daar ook wellicht wat mee kunnen. Ik ga weer eens even wat materiaalkosten bij elkaar optellen.
Mijn nadeel was dat ik eigenlijk weer zo'n McIntosh MC75-look wilde maken. Net als mijn vorige EL84 ampje.
Keuzes, keuzes...
Greetz, Bob
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ben meer dan een uur aan het zoeken geweest Maar ik kan nergens ook maar iets vinden met een golfjepeterl schreef:Ik ben al aan het zoeken geweest maar kon ze niet terugvinden, het waren 2 SE kasten met een golf en die kon je tegen elkaar plaatsen en de ene kan dan een ander type zijn zonder volume of aan/schak, was op zeker op ALI.Spoc schreef:Voor de bovenste worden het er inderdaad 2. De vervoerskosten zijn dan net zo hoog als de kasten zelf (€60,-), kasten zijn €33,-.
Als ik een hoekprofiel van 1,5mm laat zetten bij Aluminium op maat dan zou ik die over het front panel kunnen lijmen. Dan is het ook strak. Ergens vind ik dat wel zonde, en er komt weer 26 euries bij voor het alu ex verzendkosten.
Heb je een linkje naar dat chassis met dat golfje over het front?
Groet, Bob
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ik ben ook een uur aan het zoeken geweest en zijn spoorloos verdwenen, jammer, ik zag ze echt als mooi koppelbaar systeem, vond nog wel dit.
Alhoewel ik die met het schuine front ook mooi vind Bob.
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... web201603_
https://nl.aliexpress.com/item/32996538 ... web201603_
https://nl.aliexpress.com/item/10050025 ... 707dWdtAL0
Alhoewel ik die met het schuine front ook mooi vind Bob.
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... web201603_
https://nl.aliexpress.com/item/32996538 ... web201603_
https://nl.aliexpress.com/item/10050025 ... 707dWdtAL0
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Deze heeft een golfje, maar die vallen toch ietwat buiten budget. Ik denk dat het toch 2k epoxy wordt.....
Ach, anders gewoon een recht toe recht aan chassis....
Ach, anders gewoon een recht toe recht aan chassis....
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Dat was hem, waar vond je die?
er is nog een variant van.
er is nog een variant van.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ook op Ali, SENGTERBELLE HIFI Audio World Store, de andere uitvoering heeft nog een volumeknop en een ingangselector.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
heb je er nog een linkje van Bob, kan hem niet vinden op de website.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Dezelfde doosjes maar dan bij zijn chinese "noaber".
https://nl.aliexpress.com/item/33018074 ... 237623ryFR
https://nl.aliexpress.com/item/33018074 ... 237623ryFR
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ja dat zijn ze, kon me niet meer herinneren dat ze zo duur waren, maar zijn wel apart zo, maar dat zijn die met die schuine kant ook.Spoc schreef:Dezelfde doosjes maar dan bij zijn chinese "noaber".![]()
https://nl.aliexpress.com/item/33018074 ... 237623ryFR
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Het is wel een aardige investering maar alle aluminium bij aluminium op maat ben je ook een 70-80 € kwijt en een stuk of 3-4 spuitbussen zit je er een 40€ onder
Maar je kan dat thuis niet evenaren
Alleen ik ben bang dat er nog een import heffing op komt
Misschien even 2 frontjes laten maken door Freeskees
Die maakt dat wel na hoor met zn cnc machine
Maar je kan dat thuis niet evenaren
Alleen ik ben bang dat er nog een import heffing op komt
Misschien even 2 frontjes laten maken door Freeskees
Die maakt dat wel na hoor met zn cnc machine
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Of door opa Bert laten frezen, veel goedkoper natuurlijkOpaBert schreef:Het is wel een aardige investering maar alle aluminium bij aluminium op maat ben je ook een 70-80 € kwijt en een stuk of 3-4 spuitbussen zit je er een 40€ onder
Maar je kan dat thuis niet evenaren
Alleen ik ben bang dat er nog een import heffing op komt
Misschien even 2 frontjes laten maken door Freeskees
Die maakt dat wel na hoor met zn cnc machine
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ik spring ff in het diepe. Bestellen en dan afwerken met een Tube Town gegraveerd acryl frontje. Gaat lukken!
Denk dat ik de bovenplaat en het front paneel glanzend metallic grijs maak, met satijnzwarte trafokappen on top. Beetje een look-a-like MC75.
Denk dat ik de bovenplaat en het front paneel glanzend metallic grijs maak, met satijnzwarte trafokappen on top. Beetje een look-a-like MC75.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Uiterlijk in de stijl van de OTL versterkers van.. hoe heet de man ook weer.
Edit: Roland, RN Acoustics.
http://www.rnacoustics.nl/
Edit: Roland, RN Acoustics.
http://www.rnacoustics.nl/
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Aha, een kloontje van de Atma-Sphere. Die spreken nog altijd tot de verbeelding vind ik. Mooie kastjes. Dat is een goede tip Barry, de website van Murgia Metaal (ook voor 1 stuks maatwerk).
Groet, Bob
Groet, Bob
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Ja Atma-Sphere, klopt, dat was het voorbeeld. Goede tip van Murgia Metaal, kunnen ook poedercoaten zie ik (bij de buren). Heb ff een bookmarkje gezet, tnx 
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Let goed op dat de trafo kappen in de breedte gaan passen op het chassis,dat is je minimale breedte!!Spoc schreef:Ik spring ff in het diepe. Bestellen en dan afwerken met een Tube Town gegraveerd acryl frontje. Gaat lukken!
Denk dat ik de bovenplaat en het front paneel glanzend metallic grijs maak, met satijnzwarte trafokappen on top. Beetje een look-a-like MC75.
Zal iets van 30cm zijn schat ik zo met die trafo,s van toroidy.
Re: ST88A Super Triode versterker door Ah!buis
Hi Peet,
Het wordt wel even strak passen. Maar als alle maten kloppen dan gaat het net lukken.
Alle printjes zijn af, als de chassis-tjes binnen zijn kan het puzzelen beginnen.
Het wordt wel even strak passen. Maar als alle maten kloppen dan gaat het net lukken.
Alle printjes zijn af, als de chassis-tjes binnen zijn kan het puzzelen beginnen.
