One World Concepts schreef:wouter schreef:Formaat is vooral je probleem, liters niet.
Amp omlaag, 1 of 2 woofers bovenin (dan rug aan rug evt)
Bij een kleiner volume gaat wel de vervorming door compressie van de lucht omghoog.
Plus je max vermogen gaan omhoog, hoewel dat meestal nog wel te overzien is.
De Hypex FA253 die ik interessant vind is 36 cm hoog, een AB1 is tussen de 57 en 63 cm hoog
dan houd je nog 24 cm over, effectief blijft er voor de woofer 16 tot 18 cm max over....
ik heb daarom nog eens goed na gedacht, een oplossing voor mij zou kunnen zijn op de "Hypex FA253"
[extern te gebruiken, zoals ik nu de passieve XO van Leon gebruik.
in een appart kastje, zodat hij stofvrij naast de speaker komt te liggen op de grond.
Hiermee krijg ik veel meer mogelijkheden om het maximale te halen uit de beschikbare afmetingen van
570 x 190 x 162mm
Zo ik zie de Hypex dadelijk meer als een soort eindversterker die naast de speaker staat (en ook nog eens een actieve XO is
ik denk dat ik deze weg in ga, want ik zie echt de voordelen van de Hypex Fusion oplossing, maar voor dit project geld
elke cm3, ik heb alle mogelijke ruimte nodig om de luidsprekers in de meest optimale manier in de kast te plaatsen
als ik ook nog eens rekening moet houden met een vrij grote Hypex Fusion, dan beperkt dit echt de mogelijkheden..
daarom XO extern, (actief of passief) blijft er meer ruimte over voor de woofer(s)