Ik heb even in de houtvoorraad gekeken, maar ik had niet genoeg. Gekeken op de site om een afspraak te maken om bij Gamma te "mogen" winkelen en ik kon donderdag al terecht. Nou, hou maar.
Gelukkig kon ik in het onderhandse circuit nog een leuk plaatje 9mm berken scoren voor "wijnig"
Wat hebben we in de kast liggen dat nog een beetje courant is (lees: heden ten dage nog te koop is). Ik blijk nogal eens te werken met spul dat niet meer te koop is. Ik kwam uit het MI tijdperk nog een paartje Mission CP-104 tegen en ik heb nog een paartje kleine tweetertjes van SB Acoustics, de SB26STCN-C000-4. Vergis je niet in de afmeting, de flens van de woofer is maar 105 mm: Wat kan zo'n woofertje nou: Mooi. Ik heb gelijk de CAD programmatuur gestart en het volgende ontwerp rolde er uit: Na wat zaag en frees werk had ik een stapel leuke plankjes: De eerste plankjes heb ik al gelijmd, vanavond kan ik nog wel een lijmactie uitvoeren: Uiteraard gaat niet alles gesmeerd. Bij een zaagsnede had ik de plank niet goed vastgezet en zakte de boel door de workmate naar beneden toen de zaag door de plank was en zaagde ik in de liniaal (die was ook eigenlijk te lang voor het klusje). Ik denk dat ik een nieuwe lange liniaal bestel met wat koppelstukken en van deze 2 kortere stukken maak. Gaat dat goed met een afkortzaag en wat voor blad heb ik daarvoor nodig?