Liionidas Active ombouw

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door richard »

Walt schreef:
Dat is nou net de ellende met die C-coil, deze zijn erg lastig met normale middelen te meten.
Volgens mij kun je gewoon de spanningsval bij een bepaalde frequentie in zijn werkingsgebied meten, dan weet je wat dat ding doet. Volgens mij heb je daar helemaal geen moeilijke meetapparatuur voor nodig. Tenzij je een spoel in de 48 kHz wil gaan meten.

Zelf hen ik een simpel metertje om capaciteit en inductie te meten, ik heb niet het idee dat dat ding gek doet mij verschillende spoelen. Als je een dikke bout bij een spoel houdt zie je de waarde veranderen, moor ook niet echt spectaculair.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

De laser snijder heeft zijn werkt al gedaan.
20200626_210014.jpg
Nu even wachten op de printer voor de houdertje van alle componenten.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
De laser snijder heeft zijn werkt al gedaan.

20200626_210014.jpg

Nu even wachten op de printer voor de houdertje van alle componenten.
Is dat hardBoard ? HardBats :wink:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

OpaBert schreef:
Is dat hardBoard ? HardBats :wink:
Heb je weer de lolbroek aan Bert? :lol:
Dit is gepolijst mdf, oftewel, het heeft met een stapeltje andere mdf platen weken lang achter in de kofferbak op en neer geschoven :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
OpaBert schreef:
Is dat hardBoard ? HardBats :wink:
Heb je weer de lolbroek aan Bert? :lol:
Dit is gepolijst mdf, oftewel, het heeft met een stapeltje andere mdf platen weken lang achter in de kofferbak op en neer geschoven :lol:
Als je iets doet moet je het meteen goed doen :lol:
leonidas
In memoriam †
Berichten: 854
Lid geworden op: ma 07 okt 2013, 20:25

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door leonidas »

Hoi Bas,

Complimenten ! Je bent er echt iets moois van aan het maken.
Ik hoop dat mijn opmerking geen roet in het eten gooit.

De weerstanden kunnen goed warm worden (zeker als je wat harder speelt).
Ik monteer ze meestal zwevend zodat ze de warmte goed kwijt kunnen.

Ook complimenten aan OpaBert : iedere jonge bouwer heeft onvoorwaardelijke fans nodig !!
Dit is heel motiverend.

Jij hebt in ieder geval 2 fans : OpaBert en mij :)

mvgr. Leon.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Dankje Leon, ik doe mn best :dank:

Goede tip van de weerstanden, ik kan ze eventueel nog wat hoger monteren als er warmte problemen zijn.

Ben zeer blij met de fanclub :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door ray5150 »

Wat je ook wel kunt is de weerstanden met keramische afstandsbusjes monteren.
Misschien heeft Bert er een paar liggen ? worden ook wel gebruikt in de HF techniek, dacht ik.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door jeroen_d »

hardbats schreef:
Dankje Leon, ik doe mn best :dank:

Goede tip van de weerstanden, ik kan ze eventueel nog wat hoger monteren als er warmte problemen zijn.

Ben zeer blij met de fanclub :lol:
Als ze zo warm worden dan zou mijn aanpak zijn een hoger wattage of anders een aantal met hogere waarde parallel zetten.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

ray5150 schreef:
Wat je ook wel kunt is de weerstanden met keramische afstandsbusjes monteren.
Misschien heeft Bert er een paar liggen ? worden ook wel gebruikt in de HF techniek, dacht ik.
Ja dat moet ik wel hebben liggen Anders van die 6 kant messing met m3 er in soldeerlipje eraan en picobello
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Crossovers in elkaar gezet.
20200628_184419.jpg
Nu komen natuurlijk alle bedrading niet bij elkaar uit. Wat is de beste manier om dit aan elkaar te knopen? Massief koperdraad? En nog een bepaald kwaliteit?
20200628_183409.jpg
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door FR_Aad »

Blank vertind aardedraad?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Walt »

Kun je dit niet beter opnieuw maken zodanig dat de componenten wel goed uitkomen?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Walt schreef:
Kun je dit niet beter opnieuw maken zodanig dat de componenten wel goed uitkomen?
Dan staan de componenten zo dicht op elkaar dat het er weer niet uit ziet :roll: dan knoop ik het liever aan elkaar met extra draad.
FR_Aad schreef:
Blank vertind aardedraad?
Welke dikte dan?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door ray5150 »

Ik gebruik daar meestal gestripte brandmelderkabel voor. is 2 of 4 x 0.8 of 1.0 mm massief koperdraad.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

Opabert heeft draad zat HardBats
Binnenkort toch samen wat doen Als je wilt tenminste die spoel zou willen meten ?
En de boutjes waar de buisvoeten AnnaBill mee gemonteerd zitten vervangen door type met verzonken kop
Mag jij ook doen Het is niet zo moeilijk
Boutjes lever ik wel Moet morgen naar ettenleur tussen 10-15:30
kan draad en boutjes afgeven
Het lijkt me ook leuk het crossover filter te meten
Er is een filmpje op YouTube waar ze dat doen met dezelfde Scoop /Generator /spectrum analyzer
Daar heb ik jou bij nodig Een app erop zetten moet dan iets met internet lan dingen doen :shock: :?
Dat is meer jouw afdeling O:)
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door erik1977 »

Het is wel een erg luxe plankje geworden zo!
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

erik1977 schreef:
Het is wel een erg luxe plankje geworden zo!
Dat is stap 2 van zelfbouw audio toch?
Stap 1, laat het goed klinken
Stap 2, laat het er duurder uit zien dan dat het is

:lol:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Marp »

Is dat niet stap 1 voor massaproductie? De zelfbouwer kan zich juist daarvan onderscheiden door het duurder te maken dan het er uitziet. :lol:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hannesie »

Plankje zwart maakt het ook duurder, wel mat zwart natuurlijk, of met wat carbon of zo. :lol:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Leeuwarden »

Ingieten, dan is het geheim! En dat is pas echt duur...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Olaf Analogue »

hardbats schreef:
Nu komen natuurlijk alle bedrading niet bij elkaar uit. Wat is de beste manier om dit aan elkaar te knopen? Massief koperdraad? En nog een bepaald kwaliteit?
Ik gebruik daar altijd gestript VD draad voor , dat kun je in diverse gewenste diktes krijgen, dat is mooi massief koper.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door hardbats »

Marp schreef:
Is dat niet stap 1 voor massaproductie? De zelfbouwer kan zich juist daarvan onderscheiden door het duurder te maken dan het er uitziet. :lol:
Ow dan is dit verkeerd gegaan :roll:
hannesie schreef:
Plankje zwart maakt het ook duurder, wel mat zwart natuurlijk, of met wat carbon of zo. :lol:
Laat ik hem dan maar van carbon maken...
Leeuwarden schreef:
Ingieten, dan is het geheim! En dat is pas echt duur...
En daarna ingieten :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door OpaBert »

Dan ook verzilverde zuurstofarm koperdraad gebruiken :lol:
Idioterie :| maar ik heb wel zo iets liggen
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Liionidas Hardbats OB

Bericht door Douwe84 »

hardbats schreef:
Crossovers in elkaar gezet.

20200628_184419.jpg

Nu komen natuurlijk alle bedrading niet bij elkaar uit. Wat is de beste manier om dit aan elkaar te knopen? Massief koperdraad? En nog een bepaald kwaliteit?

20200628_183409.jpg
gaaf die componenten zo!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”