Volgens mij kun je gewoon de spanningsval bij een bepaalde frequentie in zijn werkingsgebied meten, dan weet je wat dat ding doet. Volgens mij heb je daar helemaal geen moeilijke meetapparatuur voor nodig. Tenzij je een spoel in de 48 kHz wil gaan meten.Walt schreef:Dat is nou net de ellende met die C-coil, deze zijn erg lastig met normale middelen te meten.
Zelf hen ik een simpel metertje om capaciteit en inductie te meten, ik heb niet het idee dat dat ding gek doet mij verschillende spoelen. Als je een dikke bout bij een spoel houdt zie je de waarde veranderen, moor ook niet echt spectaculair.
