Na een luistersessie bij Leon, wat 3D tekenwerk en wat gepraat met Lii Audio heb ik besloten om de Liionidas OB Lite te gaan bouwen
Hij wordt niet 100% zoals Leon hem heeft staan, die blijft qua afwerking toch meer in de prototype fase. Ik wil dus een meer afgewerkte versie!
Rendertje: (klikken voor het gifje)
Het hout is al gezaagt en heb net alle boutgaten geboord. Boutgaten nog verzinken, driver gaten frezen en alle randen afronden. De eerste opzet wordt geheel MDF met vurenhouten struts. Later zal de boven baffle worden vervangen voor amerikaans notenhout.
Boutjes en spul om alles in elkaar te zetten
de FR drivers, gekozen voor de Fast-8 van Lii Audio. Goedkope drivers die toch erg lekker klinken
En de crossover onderdelen besteld bij Rumoh, zeg wel dat er op sommige onderdelen wat levertijd zat. Ach we kunnen voorlopig verder
Wel meteen een vraag! Is het mogelijk om drivers te meten zodat alle T/S parameters bekend worden? Lii Audio levert die niet allemaal aan namelijk en heeft die ook niet zeggen ze.
Ik zou graag wat gaan expirimenteren met Meten en Simuleren als ze straks klaar zijn