Betere voeding voor Raspberry Pi
Moderator: Beheerdersteam
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Dat is 'gewoon' een HAT module, dus dat zou moeten kunnen. Ik heb ook de Hifiberry, dus ik kan het je binnenkort vertellen 
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Ben ook op zoek naar een betere voeding voor mijn Pi.
Ga deze maar proberen:
https://www.diyaudio.com/forums/power-s ... ost5761291
Co
Ga deze maar proberen:
https://www.diyaudio.com/forums/power-s ... ost5761291
Co
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Die L-Pad werkt goed als gloeivoeding voor mijn 6V6. (500mA)
Had ook 1 ontworpen voor hogere Ampères.
2 of 3 rode ledjes er in en je hebt een prima 5v
Had ook 1 ontworpen voor hogere Ampères.
2 of 3 rode ledjes er in en je hebt een prima 5v
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Interessant concept! Wat ik begrijp is dat die dioden een stabiele referentiespanning geven, en de 2 transistoren zich daarop levellen?
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Ander idee: twee LDO's achter elkaar?
Ik zat te kijken naar (ultra) low noise LDO's. Voor de HiFi DAC is het niet moeilijk: die verbruikt < 50 mA, en met de LP2985 heb je een max ripple van 30 uV, max 150 mA.
Daarna wordt het lastig: er zijn nauwelijks low noise versies die > 1A op 5V kunnen leveren. De enige versies die ik kan vinden zijn de TPS7A89 (5V, 2A), maar die zijn nergens te krijgen (alleen bij Mouser, maar dat kost een kapitaal om hier te krijgen).
Dus ben benieuwd of je met een "gewone" 2e LDO voor de Pi en de rest de ripple/noise laag kunt houden. En of het überhaupt voor het voeden van de Pi nog veel uit maakt.
Ik zat te kijken naar (ultra) low noise LDO's. Voor de HiFi DAC is het niet moeilijk: die verbruikt < 50 mA, en met de LP2985 heb je een max ripple van 30 uV, max 150 mA.
Daarna wordt het lastig: er zijn nauwelijks low noise versies die > 1A op 5V kunnen leveren. De enige versies die ik kan vinden zijn de TPS7A89 (5V, 2A), maar die zijn nergens te krijgen (alleen bij Mouser, maar dat kost een kapitaal om hier te krijgen).
Dus ben benieuwd of je met een "gewone" 2e LDO voor de Pi en de rest de ripple/noise laag kunt houden. En of het überhaupt voor het voeden van de Pi nog veel uit maakt.
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
1,5A ook genoeg?Zwartoog schreef:Ander idee: twee LDO's achter elkaar?
Ik zat te kijken naar (ultra) low noise LDO's. Voor de HiFi DAC is het niet moeilijk: die verbruikt < 50 mA, en met de LP2985 heb je een max ripple van 30 uV, max 150 mA.
Daarna wordt het lastig: er zijn nauwelijks low noise versies die > 1A op 5V kunnen leveren. De enige versies die ik kan vinden zijn de TPS7A89 (5V, 2A), maar die zijn nergens te krijgen (alleen bij Mouser, maar dat kost een kapitaal om hier te krijgen).
Dus ben benieuwd of je met een "gewone" 2e LDO voor de Pi en de rest de ripple/noise laag kunt houden. En of het überhaupt voor het voeden van de Pi nog veel uit maakt.
https://www.ldovr.com/product-p/lt3045-1a5.htm
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
En anders hier eens kijken voor een 3A versie.
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... ost5227003
https://www.diyaudio.com/forums/vendor- ... ost5227003
- Zwartoog
- Berichten: 343
- Lid geworden op: za 19 okt 2019, 16:37
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Leuke bordjes, maar toch iets meer dan dat ik er aan uit wil geven 
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Het bordje is binnen. Je plaatst het boven op de RPi en dan daar de Hifiberry bordje op. Vandaar de naam 'Mezzanine'. Even bij de Handyman een voeding gekocht, zo'n universele. Kan max 3A leveren, dus kan ook nog wat aan de USB poorten hangen. Het staat nu te spelen, straks even 'met aandacht' luisteren. M'n dochter bepaald op dit moment de playlist. 
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Deze leeftijdscategorie?
[youtube]https://youtu.be/UD2wqDgZrBQ[/youtube]
Dat belemmert hier nogal de muziekkeuze...
[youtube]https://youtu.be/UD2wqDgZrBQ[/youtube]
Dat belemmert hier nogal de muziekkeuze...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Realiseer mij nu dat ik mijn Pi voeding nog moet nameten
... Heb ‘m in een vloek en een zucht in elkaar gezet en zonder blikken of blozen aangesloten ...
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Heb ik ook eens gehad met een voedingsprintje van barry. Toen de pi begon te roken, heb ik hem maar teruggedraaid van 12 naar 5 volt. De pi doet het nog steeds.SSassen schreef:Realiseer mij nu dat ik mijn Pi voeding nog moet nameten... Heb ‘m in een vloek en een zucht in elkaar gezet en zonder blikken of blozen aangesloten ...
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Nee, zo bedoelde ik het niet. Voltage klopt, maar ik moest nog de eigen ruis bijdrage en de uitgangsweerstand nameten en vergelijken met de simulatie.
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Sander, jij, een raspberry pi? Is dat niet te low-spec voor jou? Niet onaardig bedoeld.
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Ik begrijp overigens dat de onboard regulators van de Pi niet heel bijzonder zijn en wellicht roet (en ruis) in het eten kunnen gooien. Vandaar dat het Mezzanine bordje ontwikkeld is. Deze bypassed klaarblijkelijk de onboard regulators.\SSassen schreef:Nee, zo bedoelde ik het niet. Voltage klopt, maar ik moest nog de eigen ruis bijdrage en de uitgangsweerstand nameten en vergelijken met de simulatie.
Satefan
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
Ik bedoel de regulators van de RPi zelf. Niet van het DAC board, die krijgt de spanning zoals normaliter via de GPIO pinnen. Als die op het DAC board ook drama zijn dan schiet je er nog niet veel mee op.ds23man schreef:En hoe zou dan dat in de spdif terecht komen?
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
satefan schreef:Ik bedoel de regulators van de RPi zelf. Niet van het DAC board, die krijgt de spanning zoals normaliter via de GPIO pinnen (en nu dus via het Mezzanine board die tussen de RPi en de DAC zit middels de GPIO pinnen). Als die op het DAC board ook drama zijn dan schiet je er nog niet veel mee op.ds23man schreef:En hoe zou dan dat in de spdif terecht komen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Betere voeding voor Raspberry Pi
je hebt de 0.5A versie van de C module?satefan schreef:Het bordje is binnen. Je plaatst het boven op de RPi en dan daar de Hifiberry bordje op. Vandaar de naam 'Mezzanine'.....
