Had ik al gedaan, maar bedankt voor de tip!SARK schreef:Doe een strookje huishoudfolie (kleeft genoeg van zichzelf) over elke lamp, als ze beneveld raken dan hoef je alleen het folietje te vervangen. Ik denk dat de kans klein is dat dit gaat gebeuren door de afzuiging maar het kost je niets en is makkelijk te plaatsen/verwijderen.
kleine spuitkabine
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Contacteer:
Re: kleine spuitkabine
- SSassen
- Contacteer:
Goed, poging 1 tot netjes aflakken, en tegelijk coronavirus-proof #WishMeLuck ...
- SSassen
- Contacteer:
Meh, 2K aflak reageert met de acryl verf die eronder zit, of de spuitplamuur die daar weer onder zit, pluspunt is wel dat er geen stofje in de lak zit ...
- SSassen
- Contacteer:
Mja, heb de leverancier even een e-mail gestuurd met foto’s, ben benieuwd of hij op- of aanmerkingen heeft op m’n voorbereiding, al doende leert men tenslotte!
De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op. Ik weet natuurlijk niet precies wat je gebruikt hebt...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
auw. ik denk dat ik de plannen voor mijn wedstrijdluidspreker wat aanpasArno schreef:De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op....
helemaal goed......Arno schreef:De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op. Ik weet natuurlijk niet precies wat je gebruikt hebt...
Dit geldt niet voor de lakken die ik je gisteren heb geadviseerd. Zijn allemaal op waterbasis.Henkjan schreef:auw. ik denk dat ik de plannen voor mijn wedstrijdluidspreker wat aanpasArno schreef:De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op....
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Ah, mooiArno schreef:Dit geldt niet voor de lakken die ik je gisteren heb geadviseerd. Zijn allemaal op waterbasis.Henkjan schreef:auw. ik denk dat ik de plannen voor mijn wedstrijdluidspreker wat aanpasArno schreef:De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op....
Ik begrijp dit niet helemaal,buisvoeten meespuiten???
Met schroeven en all ?
En ja er bestaan zwarte schroeven
Waarom zo?
Met schroeven en all ?
En ja er bestaan zwarte schroeven
Waarom zo?
Haidie,
Even geleden en ook audio een beetje aan de kant moeten schuiven voor andere dingen.
Ik hoop ooit nog eens terug aan te pikken met jullie luisterdagen, hopelijk ook dat iedereen het nog goed stelt ondertussen.
Ter info na veel overnames van jullie bouwsels en proberen ben ik gestrand met een Jean-Michel Le CLéac'h crossover setup die me nog dagelijks veel plezier geeft.
https://www.instagram.com/p/CPFZTOABfar/
Nu een vraag, zijn er nog mensen die ondertussen een spuitcabine gebouwd hebben?
Ik zou er ook eentje gaan bouwen. Ik dacht ook aan een industriële stofzuiger en dan de uitlaat terug naar de cabine.
Maar werkt een stofzuiger afdoende, gaat het filter niet snel verstoppen?
En geen ontploffingen zo ver?
Even geleden en ook audio een beetje aan de kant moeten schuiven voor andere dingen.
Ik hoop ooit nog eens terug aan te pikken met jullie luisterdagen, hopelijk ook dat iedereen het nog goed stelt ondertussen.
Ter info na veel overnames van jullie bouwsels en proberen ben ik gestrand met een Jean-Michel Le CLéac'h crossover setup die me nog dagelijks veel plezier geeft.
https://www.instagram.com/p/CPFZTOABfar/
Nu een vraag, zijn er nog mensen die ondertussen een spuitcabine gebouwd hebben?
Ik zou er ook eentje gaan bouwen. Ik dacht ook aan een industriële stofzuiger en dan de uitlaat terug naar de cabine.
Maar werkt een stofzuiger afdoende, gaat het filter niet snel verstoppen?
En geen ontploffingen zo ver?
Iemand VUKU al geprobeerd?
[attachment=0]vuku-wardrobe-white__0498108_pe629461_s5.jpg[/attachment]
[attachment=0]vuku-wardrobe-white__0498108_pe629461_s5.jpg[/attachment]
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
stofzuiger gaat niet werken, de dampen gaan door t filter heen. en die wil je echt weg hebben.
als het alleen gaat on de verf niet verder te verspreiden, dan kan zo'n kast en dan werken met een vol gelaats masker met actief kool bussen
als het alleen gaat on de verf niet verder te verspreiden, dan kan zo'n kast en dan werken met een vol gelaats masker met actief kool bussen
Een soort couveuse er van maken, met een paar handschoenen en wat extra lengte?
Was de spuitkabine niet meer bedoeld om het stof van het spuit werk te houden?
Dus een schone ruimte waar een overdruk heerst om het stof niet naar binnen te laten komen.
Zo als ik het begrijp is dan het idee om de stofzuiger in blaas stand voor de overdruk te laten zorgen.
Blijft wel een punt of de filters voldoende het stof tegen houden.
De lucht die natuurlijk ook weer uit de kabine moet kan je door een wasemkap filter laten lopen wat voldoende weerstand moet hebben om de overdruk te waarborgen.
Verder kan je de ruimte natuurlijk stof dicht maken met een stevig zijl.
Deze methode is overigens aardig vergelijkbaar met hoe boten gespoten worden die niet in een kabine passen dat wordt gewoon zo ingepakt en onder druk gezet.
Dus een schone ruimte waar een overdruk heerst om het stof niet naar binnen te laten komen.
Zo als ik het begrijp is dan het idee om de stofzuiger in blaas stand voor de overdruk te laten zorgen.
Blijft wel een punt of de filters voldoende het stof tegen houden.
De lucht die natuurlijk ook weer uit de kabine moet kan je door een wasemkap filter laten lopen wat voldoende weerstand moet hebben om de overdruk te waarborgen.
Verder kan je de ruimte natuurlijk stof dicht maken met een stevig zijl.
Deze methode is overigens aardig vergelijkbaar met hoe boten gespoten worden die niet in een kabine passen dat wordt gewoon zo ingepakt en onder druk gezet.
Als je voor een enkele keer zo af en toe speakers bouwt, is dan gewoon naar een professioneel spuiter stappen niet handiger en voordeliger?