kleine spuitkabine

De echte doe het zelvert maakt zijn eigen gereedschap!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

SARK schreef:
Doe een strookje huishoudfolie (kleeft genoeg van zichzelf) over elke lamp, als ze beneveld raken dan hoef je alleen het folietje te vervangen. Ik denk dat de kans klein is dat dit gaat gebeuren door de afzuiging maar het kost je niets en is makkelijk te plaatsen/verwijderen.
Had ik al gedaan, maar bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Goed, poging 1 tot netjes aflakken, en tegelijk coronavirus-proof #WishMeLuck ... :mrgreen:
D5D04416-E7FE-4E6E-BFAE-575DB1B5AF91.jpeg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

One down (two coats) and another one to go! :rock: :yeah: :mrgreen: :sure: :goedzo: ...
49D0F2D3-5D38-4910-BD79-19880A1A4211.jpeg
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Baffles nog even schuren zodat die ook klaar zijn voor de aflak ...
AFA17805-DA68-4F4A-966C-37CD553DF163.jpeg
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Ivo »

Ha, met dat pak kun je zo als boef in the Blacklist. :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: kleine spuitkabine

Bericht door ds23man »

Werkt de afzuiging zoals verwacht?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Meh, 2K aflak reageert met de acryl verf die eronder zit, of de spuitplamuur die daar weer onder zit, pluspunt is wel dat er geen stofje in de lak zit ... 8-[
75EF5C42-0000-452F-A970-B4321AF568F4.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Henkjan »

2k kak dus
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Mja, heb de leverancier even een e-mail gestuurd met foto’s, ben benieuwd of hij op- of aanmerkingen heeft op m’n voorbereiding, al doende leert men tenslotte!
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Arno »

De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op. Ik weet natuurlijk niet precies wat je gebruikt hebt...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Geen idee, weet wel dat het zo niet opschiet :? ...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Henkjan »

Arno schreef:
De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op....
auw. ik denk dat ik de plannen voor mijn wedstrijdluidspreker wat aanpas
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: kleine spuitkabine

Bericht door dre »

Arno schreef:
De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op. Ik weet natuurlijk niet precies wat je gebruikt hebt...
helemaal goed...... 8-[
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Arno »

Henkjan schreef:
Arno schreef:
De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op....
auw. ik denk dat ik de plannen voor mijn wedstrijdluidspreker wat aanpas
Dit geldt niet voor de lakken die ik je gisteren heb geadviseerd. Zijn allemaal op waterbasis.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Henkjan »

Arno schreef:
Henkjan schreef:
Arno schreef:
De oplosmiddelen in de gemiddelde 2k lak zijn toch veel te straf voor over acryl? Het vreet gewoon de onderlaag op....
auw. ik denk dat ik de plannen voor mijn wedstrijdluidspreker wat aanpas
Dit geldt niet voor de lakken die ik je gisteren heb geadviseerd. Zijn allemaal op waterbasis.
Ah, mooi
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Toch handig zo’n spuitcabine :mrgreen: ...
C3375DC0-6BDB-4C4A-B97F-C21E00E898A3.jpeg
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: kleine spuitkabine

Bericht door democles »

Ik begrijp dit niet helemaal,buisvoeten meespuiten???

Met schroeven en all ?


En ja er bestaan zwarte schroeven :lol:

Waarom zo?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door SSassen »

Contacten zijn afgeplakt uiteraard!
0E15AC97-1147-460D-BF99-871CA59403E9.jpeg
0F1DB589-6F1B-459F-AFBE-DD7D91A0109F.jpeg
E11F5959-C15F-4D7D-99AE-0E5A33B19AF4.jpeg
Gebruikersavatar
m_cruiser
Berichten: 265
Lid geworden op: wo 23 apr 2014, 7:31
Locatie: Zuiderkempen Belgie ;-)

Re: kleine spuitkabine

Bericht door m_cruiser »

Haidie,
Even geleden en ook audio een beetje aan de kant moeten schuiven voor andere dingen.
Ik hoop ooit nog eens terug aan te pikken met jullie luisterdagen, hopelijk ook dat iedereen het nog goed stelt ondertussen.
Ter info na veel overnames van jullie bouwsels en proberen ben ik gestrand met een Jean-Michel Le CLéac'h crossover setup die me nog dagelijks veel plezier geeft.
https://www.instagram.com/p/CPFZTOABfar/

Nu een vraag, zijn er nog mensen die ondertussen een spuitcabine gebouwd hebben?
Ik zou er ook eentje gaan bouwen. Ik dacht ook aan een industriële stofzuiger en dan de uitlaat terug naar de cabine.
Maar werkt een stofzuiger afdoende, gaat het filter niet snel verstoppen?
En geen ontploffingen zo ver?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: kleine spuitkabine

Bericht door beijert »

Iemand VUKU al geprobeerd?

[attachment=0]vuku-wardrobe-white__0498108_pe629461_s5.jpg[/attachment]
Bijlagen
vuku-wardrobe-white__0498108_pe629461_s5.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Henkjan »

stofzuiger gaat niet werken, de dampen gaan door t filter heen. en die wil je echt weg hebben.

als het alleen gaat on de verf niet verder te verspreiden, dan kan zo'n kast en dan werken met een vol gelaats masker met actief kool bussen
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door hannesie »

Een soort couveuse er van maken, met een paar handschoenen en wat extra lengte?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Kappa7 »

Was de spuitkabine niet meer bedoeld om het stof van het spuit werk te houden?
Dus een schone ruimte waar een overdruk heerst om het stof niet naar binnen te laten komen.
Zo als ik het begrijp is dan het idee om de stofzuiger in blaas stand voor de overdruk te laten zorgen.
Blijft wel een punt of de filters voldoende het stof tegen houden.
De lucht die natuurlijk ook weer uit de kabine moet kan je door een wasemkap filter laten lopen wat voldoende weerstand moet hebben om de overdruk te waarborgen.
Verder kan je de ruimte natuurlijk stof dicht maken met een stevig zijl.
Deze methode is overigens aardig vergelijkbaar met hoe boten gespoten worden die niet in een kabine passen dat wordt gewoon zo ingepakt en onder druk gezet.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: kleine spuitkabine

Bericht door beijert »

Dan maken ze er een (net-niet) cleanroom van?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: kleine spuitkabine

Bericht door Pjotr »

Als je voor een enkele keer zo af en toe speakers bouwt, is dan gewoon naar een professioneel spuiter stappen niet handiger en voordeliger?
Plaats reactie