TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Shadow »

:lagge:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Douwe84 »

SSassen schreef:
Nooby schreef:
Strak werk ja! Die handvaten zijn ook een uitkomst
Oh jazeker! Daarmee heb je veel meer controle en geen lamme vinger meer en ze kosten maar een paar euro, de investering dubbel en dwars waard.
Kan ik me voorstellen ja, direct een besteld :)
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door p_vervoort »

Ik vraag me af wat mogen de speakers kosten ??
Budgetprijs,

PV
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door wouter »

viewtopic.php?f=77&t=26923

Bedoel je wat beschreven staat onder 'voorwaarden?
p_vervoort
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 25 sep 2011, 13:39

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door p_vervoort »

Ja dat bedoelde ik THX..
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Ik ga hier natuurlijk spijt van krijgen, want gegarandeerd zitten er stofjes in de lak na 't rollen, hoe secuur en schoon je ook werkt, het lijkt haast wel niet te voorkomen? :( :( :( :( ...
IMG_1529.jpg
IMG_1530.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door pappaleo »

En altijd een vlieg of mug. Ook in dit jaargetijde. Waar ze vandaan komen is een raadsel.

Tip: laatste laklaag in een licht vochtige badkamer doen. En na het goed drogen poetsen met mequiars.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door pappaleo »

Maar daar moet zeker een week tussen zitten, liefst langer.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

pappaleo schreef:
En altijd een vlieg of mug. Ook in dit jaargetijde. Waar ze vandaan komen is een raadsel.

Tip: laatste laklaag in een licht vochtige badkamer doen. En na het goed drogen poetsen met mequiars.
Dan moet ik ze meenemen naar huis, da's wel een optie. Dan ga ik gewoon poedelnaakt die dingen de laatste laklaag geven nadat ik mijzelf uitvoerig geschrobt en gewassen heb, je wilt immers geen verdwaalde haar in je lak! :rofl: ...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ds23man »

Dan wel eerst even:

https://gezondr.nl/lichaamsontharing-al ... -epileren/

Je zou de eerste zijn met een schaamhaar in je lak! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Leeuwarden »

Geen idee of het werkt...
edje schreef:
Zelf bereik ik het beoogde pianolak afwerking met een heel goedkoop hulpmiddel .Een gewoon nevelpompje (plantenspuit) .Als je alles in de lak(niet op waterbasis)gezet hebt en je beneveld alles lichtjes word alles strakgetrokken .Oorzaak .... De lak bevat vluchtige stoffen die namenlijk lichter zijn dan water .Als je de lak nat maakt krijg je de reactie dat de vluchtige stoffen boven op het water willen komen en bijgevolg de laklaag strakker trekken .
Gewoon proberen ,werkt goed .Alleen niet overdrijven met de nevel .Het water mag er niet aflopen .

Ed
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Mja, dat werkt alleen op een liggend vlak en ik gebruik acryllak, dus dat wordt ‘m niet deze keer.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door hsmeets »

Wat een huidje op die verf.....brrrr.

Heb zelf recent met sikkens rubbol finura + viltroller een strakker resultaat behaald. Ja terpentine basis. In een koelere (meer niet steenkoude) ruimte geverfd, stofdroog pas na een uurtje of 4 a 5 dus ook lang kunnen vloeien....alleen dat verdomde stof.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

hsmeets schreef:
Wat een huidje op die verf.....brrrr.
Mja, deze lak is wat aan de stroperige kant, morgen maar eens kijken hoe het is opgedroogd. Voor de tweede laag ga ik inderdaad een viltroller gebruiken in de hoop dat het oppervlak minder een sinaasappel effect te zien geeft.
hsmeets schreef:
Heb zelf recent met sikkens rubbol finura + viltroller een strakker resultaat behaald. Ja terpentine basis. In een koelere (meer niet steenkoude) ruimte geverfd, stofdroog pas na een uurtje of 4 a 5 dus ook lang kunnen vloeien....alleen dat verdomde stof.
Bedankt voor de tip, dit is een blik Flexa ‘strak in de lak’, ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet :think: ...
grimoire
Berichten: 1089
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 19:34
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door grimoire »

Wat betreft kozijnen voor ik bv 'strak in de lak' echt wel minder mooi uitvloeien dan bv een meer premium lak als Sikkens. Vooral online bestellen, scheelt soms wel de helft met de winkelprijs
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door hsmeets »

Voor die Sikkens moet je wel naar de vakhandel want die staat niet bij de bouwmarkt (gamma/praxis/...) in het schap. En die er van Sikkens staat is ander spul.

Hieronder is 'satin' als glansgraad.
IMG_0392.jpeg
Niet perfect geverfd door mij maar in ieder geval niet zo'n sinasappelhuid.
Laatst gewijzigd door hsmeets op di 07 jan 2020, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door ray5150 »

Het val me een beetje tegen van een tikje autistisch typje als Sander dat ie niet gelijk de CD's in het doosje/mapje terugdoet na het afspelen... [-X
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

ray5150 schreef:
Het val me een beetje tegen van een tikje autistisch typje als Sander dat ie niet gelijk de CD's in het doosje/mapje terugdoet na het afspelen... [-X
Kon het doosje niet vinden! :shock: :mrgreen: ...
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

hsmeets schreef:
Voor die Sikkens moet je wel naar de vakhandel want die staat niet bij de bouwmarkt (gamma/praxis/...) in het schap. En die er van Sikkens staat is ander spul
Weet je wellicht nog welke aflak je hebt gebruikt? Watergedragen? Of op terpentine basis?
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door jvenema »

Misschien is zo’n sinaasappelschil effect in de lak wel goed voor de difractie. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Een beetje spreiden die geluidsgolven.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11060
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door richard »

pappaleo schreef:
Tip: laatste laklaag in een licht vochtige badkamer doen. En na het goed drogen poetsen met mequiars.
Of lakken onder een afdak tijdens of na een regenbui, anders meenemen op zee en daar aflakken.
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Douwe84 »

SSassen schreef:
Ik ga hier natuurlijk spijt van krijgen, want gegarandeerd zitten er stofjes in de lak na 't rollen, hoe secuur en schoon je ook werkt, het lijkt haast wel niet te voorkomen? :( :( :( :( ...
Ik had gisteren het lumineuze idee benden voor m'n berging te lakken. dat heb ik net opnieuw gedaan... :hide:
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door hsmeets »

SSassen schreef:
hsmeets schreef:
Voor die Sikkens moet je wel naar de vakhandel want die staat niet bij de bouwmarkt (gamma/praxis/...) in het schap. En die er van Sikkens staat is ander spul
Weet je wellicht nog welke aflak je hebt gebruikt? Watergedragen? Of op terpentine basis?
Geen aflak. Dit is Rubbol (op kleur gemengd) “raw and undilluted”.
Aaad
Berichten: 861
Lid geworden op: di 15 mar 2011, 21:54

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door Aaad »

SSassen schreef:
ray5150 schreef:
Het val me een beetje tegen van een tikje autistisch typje als Sander dat ie niet gelijk de CD's in het doosje/mapje terugdoet na het afspelen... [-X
Kon het doosje niet vinden! :shock: :mrgreen: ...
Maar dan moet je ze niet opeen warme trafo leggen.

Aad
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: TwentyTwenty - high-end voor een budgetprijs

Bericht door SSassen »

Nog een keer waterproof schuren en dan vandaag (hopelijk) de laatste laklaag opzetten, achteraf had ik gewoon moeten fineren want dan was ik allang al klaar geweest! #ShowRoomFinish #SanderSanding
18E715E8-0AA9-44C0-A108-0CCA40E9B784.jpeg
Plaats reactie

Terug naar “Luidspreker Ontwerpwedstrijd”