
Hoi Willy
Bas vanavond op bezoek gekregen en aan de versterker wat metingen gedaan
Bij één Netspanning van 228
Nadien hebben we nog met 235 volt Netspanning gemeten
Gelijkspanning in koude toestand 355 volt Dit is gemeten op R2 en Gnd.
Deze spanning zakt van de 355 volt naar 325 volt als de buizen warm zijn
De gelijkspanning na de IRF840 is 300 volt
Deze 300 volt komt heel langzaam op niet zoals op R2 die is er meteen
Zeg na 1-2 minuten is het van bijna 0 volt op naar 300 volt gestegen
Verder lijk alles in orde
Om de inschakel uitschakelpiek wat te dempen over de trafo 0,22uF geplaatst
In stand Triode is het een Felle Tik Stand penthode een lage toon Woomp en daarna heel zachtjes een brommetje
Daar Bas de versterker gebruikt i.c.m. met een appart kastje daar kan hij volume en bron selecteren.
Dus de versterker staat altijd met Volume op Max.
De uitschakel tik in stand penthode is eng Beetje pech en kost het een tweeter
Hoop dat Bas hier nog een aanvulling op kan doen Want ik ben wat vergeten
Een positief opmerking
De Irf840 is nog heel Willy

en dat Met 238 netspanning bij hem thuis
Als er bepaalde dingen zijn die nog gemeten moeten worden hoor ik dat graag
Dan doen we dat als de printjes er zijn
Alvast bedankt voor de servies
