nu blijf ik even liggen!
opknappen/modificeren wembley model two twelve
Moderator: Beheerdersteam
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
morgen zal ik even voor je meten.
nu blijf ik even liggen!
nu blijf ik even liggen!
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
DHT Rob beschrijft op zijn site hoe hij de lamellen van de voedingstrafo opnieuw heeft gestapeld. Die zitten oorspronkelijk per 4 of 5 om en om gestapeld, maar het is beter om de lamellen 1 voor 1 om en om te leggen. Dat scheelt brom in de voedingstrafo.
Ik zou de tip van KT88 over de weerstand in de primaire maar ter harte nemen. De voedingstrafo is ontworpen voor 220V en we zitten tegenwoordig al op 230 en als je dicht bij een distributietransformator van het energiebedrijf woont is het zelfs bijna 240V.
Wat Anne ook al schrijft: Geef elke eindbuis zijn eigen kathodeweerstand.
Ga je deze op de Alpair 10 laten spelen?
Ik zou de tip van KT88 over de weerstand in de primaire maar ter harte nemen. De voedingstrafo is ontworpen voor 220V en we zitten tegenwoordig al op 230 en als je dicht bij een distributietransformator van het energiebedrijf woont is het zelfs bijna 240V.
Wat Anne ook al schrijft: Geef elke eindbuis zijn eigen kathodeweerstand.
Ga je deze op de Alpair 10 laten spelen?
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
ik ga me er eens in verdiepen,voor zover ik er uit kan komen......
maar het is een druk weekje helaas.....
en ja het komt te spelen op de alpair 10 of op project naamloos,als ik de versterker stil krijg want naamloos zal een flink rendement hebben.
maar het is een druk weekje helaas.....
en ja het komt te spelen op de alpair 10 of op project naamloos,als ik de versterker stil krijg want naamloos zal een flink rendement hebben.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Hallo, nieuw op dit forum, dus even wennen. Ik heb ook net een Wembley two twelve op de kop getikt. lijkt inderdaad erg op de Bocama, alleen de UGT's in de 2-12 staan 90o verdraaid t.o.v. de Bocama en de ingangen staan vertikaal. Nu heb ik onlangs een leuke versterker gebouwd met een setje Bocama trafo's, twee Russische EL84 als triode geschakeld en verder alles super simpel gehouden. Het speelt echt prachtig. Muisstil ook. Alleen de voedingstrafo wordt meer dan handwarm (60o) ondanks een fikse serieweerstand. Zie bijlagen.
De 2-12 bromt behoorlijk (ook met volumeregelaar op 0) en echt vermogen komt er niet uit, schakelaartjes voor de impedantie en fase werken krakkemikkig. De eindbuizen (Philips, dus niet de originele schat ik) meten allemaal prima, evenals de gelijkrichtbuis.
Ik twijfel nu wat ik zal doen, proberen hem in originele staat te restaureren of de hele eindtrap om te bouwen naar het ontwerp waar ik tevreden over ben en verder alle overbodige fratsen buiten werking stellen. Het is dan alleen geen two-twelve meer maar een two-four and a half. Ik ben benieuwd naar de mening van forumleden.
Ik twijfel nu wat ik zal doen, proberen hem in originele staat te restaureren of de hele eindtrap om te bouwen naar het ontwerp waar ik tevreden over ben en verder alle overbodige fratsen buiten werking stellen. Het is dan alleen geen two-twelve meer maar een two-four and a half. Ik ben benieuwd naar de mening van forumleden.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ik kwam dit project tegen met opruimen......
Nieuwe buizen en elco's,maar wel een hoop bedrading verdwenen......
Iemand interesse in de Wembley?
Nieuwe buizen en elco's,maar wel een hoop bedrading verdwenen......
Iemand interesse in de Wembley?
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Wat voor bedrag had je in gedachten, Andre ?
Als die redelijk is heb ik wel interesse.
Als die redelijk is heb ik wel interesse.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Da's wel erg weinig.........
Er zitten ook nieuwe buizen en elco's in.
Als je echt interesse hebt graag de rest via pm..........
Er zitten ook nieuwe buizen en elco's in.
Als je echt interesse hebt graag de rest via pm..........
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Oh, ik was in de veronderstelling dat het geheel nog in dezelfde staat verkeerde als in de openingspost.
Nee, dan laat ik hem wel aan mij voorbijgaan.
Nee, dan laat ik hem wel aan mij voorbijgaan.
Laatst gewijzigd door ray5150 op zo 13 jan 2019, 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Hans had een vooruit ziende blikhannesie schreef:Misschien eens leuke voor Bert61
Opabert is zeker geïnteresseerd in de wembley alleen er liepen nog een of 2 draadjes met bocama,s merkte ik en nu weet ik niet wie er een Wembley heeft afgebroken en er wat anders van heeft gemaakt ?
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Twee weken terug heb ik op MP een Wembley two twelfe gekocht
Hij zou het nog doen
Het toestel in gebracht vanuit Zeeland
Mag je niet mopperen
En hij doet het Alleen audio is zwaar vervormd en de Mode schakelaar werkt andersom
En zo te zien fabrieks fout alles zag er zo onaangetast uit
Hoe krijg je dat voor elkaar
Voorlopig overbrugd zodat het altijd stereo is
Wat de Toon regeling wat ik er in stop komt er bij benadering uit op 1 kanaal Potmeter helemaal op uiterste
Het andere kanaal lijkt er niet op
Alles rond die 2 Potmeters losgemaakt en natuurlijk breken bijna alle hoedjes los van de kool
Maar ik heb genoeg weerstanden, dus potmeters in de kontakt spray en ......
Niks het lijkt wel of er iets is veranderd, opm1 kanaal positie helemaal uiterst rechtsom meen ik kon ik weer een blok golf uit krijgen
Andere zeer weinig
Dus alles maar weer uit een genomen
En morgen verder , het is erg raar alles zag er zo fabrieks achtig uit , geen prutswerk en meer dan 30 jaar geleden te zien aan de hoeveelheid stof en gebruikte componenten
Alleen ik twijfel nu sterk aan de waarden condensatoren
0.005 ? er staat niet iets achter
ik meet tussen 5 en 8 nF het zal wel 5 nF moeten zijn
Maar de waarde verloopt als ik ze met mijn vingers opwarm
De weerstanden die niet onthoed zijn meten 100 KΩ wat ze volgens de kleurcodering moeten zijn
De Potmeters hebben een midden aftakking welke aan gnd zat
Maar is niet verbonden met de koolbaan van de potmeter
In het schema lijkt het wel verbonden te zijn wat wel erg vreemd zou zijn
De waarden kloppen niet erg 1MΩ is 880KΩ en 500KΩ is 462KΩ
Moet wel 5 Nf 4x bestellen en 100pF 4x
Hij zou het nog doen
Het toestel in gebracht vanuit Zeeland
Mag je niet mopperen
En hij doet het Alleen audio is zwaar vervormd en de Mode schakelaar werkt andersom
En zo te zien fabrieks fout alles zag er zo onaangetast uit
Hoe krijg je dat voor elkaar
Voorlopig overbrugd zodat het altijd stereo is
Wat de Toon regeling wat ik er in stop komt er bij benadering uit op 1 kanaal Potmeter helemaal op uiterste
Het andere kanaal lijkt er niet op
Alles rond die 2 Potmeters losgemaakt en natuurlijk breken bijna alle hoedjes los van de kool
Maar ik heb genoeg weerstanden, dus potmeters in de kontakt spray en ......
Niks het lijkt wel of er iets is veranderd, opm1 kanaal positie helemaal uiterst rechtsom meen ik kon ik weer een blok golf uit krijgen
Andere zeer weinig
Dus alles maar weer uit een genomen
En morgen verder , het is erg raar alles zag er zo fabrieks achtig uit , geen prutswerk en meer dan 30 jaar geleden te zien aan de hoeveelheid stof en gebruikte componenten
Alleen ik twijfel nu sterk aan de waarden condensatoren
0.005 ? er staat niet iets achter
ik meet tussen 5 en 8 nF het zal wel 5 nF moeten zijn
Maar de waarde verloopt als ik ze met mijn vingers opwarm
De weerstanden die niet onthoed zijn meten 100 KΩ wat ze volgens de kleurcodering moeten zijn
De Potmeters hebben een midden aftakking welke aan gnd zat
Maar is niet verbonden met de koolbaan van de potmeter
In het schema lijkt het wel verbonden te zijn wat wel erg vreemd zou zijn
De waarden kloppen niet erg 1MΩ is 880KΩ en 500KΩ is 462KΩ
Moet wel 5 Nf 4x bestellen en 100pF 4x
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ik heb 5 NF ctjes besteld en ik ga die toonregeling buiten het toestel opbouwen
Ik heb van een forum lid een chassis gekregen en ook de aanbouw waar het front tegen aan geschroefd wordt Dat is stukken makkelijker dan zoals hieronder
Ik heb van een forum lid een chassis gekregen en ook de aanbouw waar het front tegen aan geschroefd wordt Dat is stukken makkelijker dan zoals hieronder
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Hoi Opa Bert, lekker bezig daar! Allemaal de beste wensen nog voor het nieuwe jaar vanuit Urk, groeten Opa Rein
.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ja overal tegelijk mee bezig En voor jou natuurlijk ook allerbeste 2022 En dat Opa zijn is best leuk. Hee
Elke zondag ff naar m’n zoon en kleinzoon beetje bezighouden
Vermaak me er wel
Ik ben van die 475 mL plastic oversized bekers met rijstepap aan het eten en ik spaar ze op
En als m’n kleinzoon hier is bouwen we een toren Die natuurlijk geen 10 tellen staat omdat hij er een tussen uit wilt pakken
En dan beginnen we gewoon op nieuw
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Leuk Bert, hier is het ook genieten van de 10-maander, gezellig vooral nu kleine Reintje ook herkenning begint te krijgen
Ff off topic: Het bouwen van versterkers staat hier even op een laag pitje. Ik ben eindelijk begonnen met de AM zender voor 80 meter die inmiddels al lekker begint op te schieten. Chassis is klaar en komende week begin ik met opbouwen en bedraden zodat ik hem hopelijk 1 februari tijdens de herdenking van de Watersnoodramp in gebruik kan nemen. Hier effe een fotootje zoals ie er nu uitziet.
Ff off topic: Het bouwen van versterkers staat hier even op een laag pitje. Ik ben eindelijk begonnen met de AM zender voor 80 meter die inmiddels al lekker begint op te schieten. Chassis is klaar en komende week begin ik met opbouwen en bedraden zodat ik hem hopelijk 1 februari tijdens de herdenking van de Watersnoodramp in gebruik kan nemen. Hier effe een fotootje zoals ie er nu uitziet.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ziet er mooi uit Rein
Ken je het schema is naar me sturen?
Het spoeltje verticaal ca 100-200 uH is dat je anode smoorspoel ?
En die Grotere je Tank kring De C onder het chassis?
Pas je een kristal op rooster toe ? Met een kleine condensator ?
Ik heb m’n griddipper al verkocht die is heel handig met bouwen van zo iets
M’n handen jeuken al
Ga pitten
Ken je het schema is naar me sturen?
Het spoeltje verticaal ca 100-200 uH is dat je anode smoorspoel ?
En die Grotere je Tank kring De C onder het chassis?
Pas je een kristal op rooster toe ? Met een kleine condensator ?
Ik heb m’n griddipper al verkocht die is heel handig met bouwen van zo iets
M’n handen jeuken al
Ga pitten
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Gaaf! Heel lang geleden ook nog gebouwd met een 807 en een hoop spullen uit een oude scheepszender! Dat is het echte werk met buizenPA4URK schreef: ↑di 04 jan 2022, 19:14Leuk Bert, hier is het ook genieten van de 10-maander, gezellig vooral nu kleine Reintje ook herkenning begint te krijgen![]()
Ff off topic: Het bouwen van versterkers staat hier even op een laag pitje. Ik ben eindelijk begonnen met de AM zender voor 80 meter die inmiddels al lekker begint op te schieten. Chassis is klaar en komende week begin ik met opbouwen en bedraden zodat ik hem hopelijk 1 februari tijdens de herdenking van de Watersnoodramp in gebruik kan nemen. Hier effe een fotootje zoals ie er nu uitziet.
20211230_084315.jpg
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Ik meen dat Rein op Schermrooster gaat moduleren dan heb je maar een kleintje nodig
Zal wel onderin zitten
Zal wel onderin zitten
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Of extern? Als je maar weinig vermogen wil kan dat i.d.d. ook Bert. Erg efficiënt is dat niet.
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Daar heb ik geen ervaring mee
Anderzijds moet je Modulatie ( vermogen ) toevoegen op je Anode wisselspanning
En heb je voor een 10 Watt AM zender ook bijna een 10 Watt modulator nodig
Op het Schermrooster maar 1 of 2 watt je moet daar spanning hebben
Ik haalde dat in 1966-67 uit een koffer grammofoon en een amroh trafootje van 5000-8 ohm
De 8 ohm in plaats van de luidspreker en de 5000 ohm aan G2 PL81
Dat was een buis uit een ZW Tv ( bijna gratis) 807 was toen een jongensdroom
Re: opknappen/modificeren wembley model two twelve
Meen je dat nou Bert? Hier stond in de jaren '60 - '70 best nog veel 807 in de dump. WO2 erfenisje van de Amerikanen. Maar o.k. 5 gulden was toen best veel zakgeld...
