Die C zit eerst over de instelweerstand waarbij de andere (naar de +) over de referentie spanning staat.Is bij de µA.. net andersom, zou de C over de bovenste weerstand (dus die naar de +) moeten.Staat niks van in 't datablad en zou net zo goed instabiliteit kunnen veroorzaken, dus weggelaten.Wel staat er dat er een C van minstens 2µF over de ingang moet als de afvlak-C te ver weg zit, dus waarom niet de aanwezige gebruiken.ray5150 schreef:- Ik zie dat C3 en C23 nu aan de inkomende spanning zitten, eerst stonden ze parallel aan de instelpot.
(volgens datasheet ter verbetering van de rimpelspanning). is dat een foutje of zo bedoeld ?
Voor de 2SC, BC547 en de 2SA, BC557.- Wat voor BC-equivalenten zou jij adviseren ipv de 2SA en de 2SC ?
- Wat voor vermogen zou de Zener moeten hebben ?
Zener gaat 10mA door, een of ander 500mWatter.
Anne
