Soundcraft Delta 200 Mengtafel

voor specifieke pro-audio projecten als opname apparatuur, mengtafels, etc

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
- Ik zie dat C3 en C23 nu aan de inkomende spanning zitten, eerst stonden ze parallel aan de instelpot.
(volgens datasheet ter verbetering van de rimpelspanning). is dat een foutje of zo bedoeld ?
Die C zit eerst over de instelweerstand waarbij de andere (naar de +) over de referentie spanning staat.Is bij de µA.. net andersom, zou de C over de bovenste weerstand (dus die naar de +) moeten.Staat niks van in 't datablad en zou net zo goed instabiliteit kunnen veroorzaken, dus weggelaten.Wel staat er dat er een C van minstens 2µF over de ingang moet als de afvlak-C te ver weg zit, dus waarom niet de aanwezige gebruiken.
Regs.jpg
- Wat voor BC-equivalenten zou jij adviseren ipv de 2SA en de 2SC ?
- Wat voor vermogen zou de Zener moeten hebben ?
Voor de 2SC, BC547 en de 2SA, BC557.
Zener gaat 10mA door, een of ander 500mWatter.
Anne
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Waarom ga je eigenlijk die voeding verbouwen? Hij werkt toch? En ik heb nog nooit meegemaakt dat die spanningsregelaars kapot gingen.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ds23man schreef:
Waarom ga je eigenlijk die voeding verbouwen? Hij werkt toch? En ik heb nog nooit meegemaakt dat die spanningsregelaars kapot gingen.
Hij wil mij wat bezighouden denk ik :twisted: Na m'n geklaag over gebrek aan volk in de kantine. :lol:
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ah!buis schreef:
[Die C zit eerst over de instelweerstand waarbij de andere (naar de +) over de referentie spanning staat.Is bij de µA.. net andersom, zou de C over de bovenste weerstand (dus die naar de +) moeten.Staat niks van in 't datablad en zou net zo goed instabiliteit kunnen veroorzaken, dus weggelaten.
Excuus, ik was niet duidelijk genoeg. dit staat aangegeven in datasheets van vergelijkbare regelaars als de 317,350 en 108X.
ds23man schreef:
Waarom ga je eigenlijk die voeding verbouwen? Hij werkt toch? En ik heb nog nooit meegemaakt dat die spanningsregelaars kapot gingen.
Ik ga de voeding niet verbouwen. ik bouw een geheel nieuw exemplaar erbij. gewoon, omdat het kan.
Alles kan kapot op de duur.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Ik ga volgende week een reserve boerderij bouwen, stel je voor dat de huidige af fikt........

Sorry Ray, maar dit is pure bezigheidstherapie. :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Daar hebben ze een naam voor bedacht, dat heet een "hobby". :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Ga nou eerst maar eens al die kanalen reviseren, ben je nog wel even zoet mee. Ik deed vroeger een 32 kanaals 200B in een kleine werkweek......
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Ah!buis »

ray5150 schreef:
Ah!buis schreef:
[Die C zit eerst over de instelweerstand waarbij de andere (naar de +) over de referentie spanning staat.Is bij de µA.. net andersom, zou de C over de bovenste weerstand (dus die naar de +) moeten.Staat niks van in 't datablad en zou net zo goed instabiliteit kunnen veroorzaken, dus weggelaten.
Excuus, ik was niet duidelijk genoeg. dit staat aangegeven in datasheets van vergelijkbare regelaars als de 317,350 en 108X.
Blijkbaar, ik ook niet duidelijk genoeg :(
De µA78HGA is helemaal niet vegelijkbaar met de LM317 en soortgenoten :-s
Anne
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

ds23man schreef:
Ga nou eerst maar eens al die kanalen reviseren, ben je nog wel even zoet mee. Ik deed vroeger een 32 kanaals 200B in een kleine werkweek......
Ja, okee, maar ik heb natuurlijk maar af en toe een uurtje in de avond om mij er mee bezig te houden, dat is iets anders dan full-time ermee bezig te zijn.
Er word aan gewerkt, van de week is de master sectie aan de beurt.
Ah!buis schreef:
De µA78HGA is helemaal niet vergelijkbaar met de LM317 en soortgenoten :-s
Daar kun je gelijk in hebben. ik ging er wel van uit maar ik heb verder geen praktijk ervaring met dat type regelaar.
Zal binnenkort eens een proefopstelling maken om te kijken hoe en of het werkt.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door PimDriessen »

Hoi Ray,
De uA78HGA is een prima regulator met als voordeel heel weinig ruis, ga hem gebruiken om de gloeispanning mee te stabiliseren.
Groet,
Pim
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ondertussen de revisie van de master sectie opgestart.
Deze bestaat uit twee dubbelzijdige PCB's die flink druk bevolkt zijn. ook zijn hier grofweg 60 elco's te vinden. :shock:
Het is niet zo dat er een links en de ander voor rechts is. 1 PCB regelt alle aux returns, en de ander de hoofdtelefoon versterker, het l-r master gedeelte, talkback microfoon, 2-track tape return, en de test signaal oscillator.
20180331_212403.jpg
20180331_212430.jpg
20180401_215908.jpg
20180401_215914.jpg
20180401_221321.jpg
20180401_222321.jpg
De handelingen die ik moet doen zijn feitelijk hetzelfde als bij een enkelvoudig kanaal. het is alleen wat bewerkelijker omdat de PCB's dubbelzijdig zijn.
Normaal (bij een enkelzijdige PCB) knip ik een elco af, zuig het soldeer en het restant van het draadje weg, schoonmaken met tandenborstel, nieuwe elco in het gat solderen ,en dan de volgende.

Hier gaat dat anders, omdat ze doorgemetalliseerd zijn lukt dat zo niet, daar heb ik de volgende methode op gevonden : soldeerpad verwarmen, handmatig 1 pootje voorzichtig eruit trekken, dan de andere. weer pad verwarmen en een heel klein beetje soldeer (en dus ook vloeimiddel) toevoegen, gaatjes leegzuigen, schoonmaken, en dan de nieuwe elco erin en afsolderen. :-" :beer:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Walt »

Daar ben je wel even zoet mee! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Barry2001 »

Gaat litze niet makkelijker dan een tinzuiger? Om die gaten leeg te maken?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Wauw respect :goeie:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
Daar ben je wel even zoet mee! :mrgreen:
Valt wel mee, ben deze week vrij dus kan ik er ook overdag af en toe een uurtje aan werken.
Ik verwacht eind deze week de hele sectie gereed te hebben.
Barry2001 schreef:
Gaat litze niet makkelijker dan een tinzuiger? Om die gaten leeg te maken?
Dat betwijfel ik, heb wel eens wat geprobeerd met een rolletje (niet bij deze mengtafel PCB's) maar ik heb en krijg er op een of andere manier geen handigheid in.
Ik gebruik een Soldapult : http://www.edsyn.com/product/DHT/DS017LS.html
Geen Weller ? schaam je ! :lol: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

Goh, doe ik eens een budgetvriendelijke tip......
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

:goedzo: :proost: :bakkie:
GM Tech
Berichten: 15
Lid geworden op: do 12 apr 2018, 15:18

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door GM Tech »

Ha Ray, heb me hier ook een profiel aangemaakt, kan ik beter de ontwikkelingen volgen.
Ik heb geregeld broodjes hier van Dateq BCS50 en 70 in revisie, leuk zo elcootjes vervangen hé :lol:
Op CO had je gereageerd in de topic "alternatief voor TL072CP :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

:goedzo: :goedzo:
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door koenjer »

ds23man schreef:
Sorry Ray, maar dit is pure bezigheidstherapie. :lol:
Deels waar, wanneer je toch een nieuwe voeding gaat bouwen, laat die dan ook stukken beter zijn dan de huidige.
Ga dan bijvoorbeeld eens opzoek op diyaudio.com naar serieuze audio voedingen, bijvoorbeeld van die SALAS of SJORSTROM ontwerpen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ds23man »

En die kunnen een paar Ampere leveren?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door Shadow »

Ik heb nog een Deltatje staan... :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

koenjer schreef:
bijvoorbeeld van die SALAS of SJORSTROM ontwerpen.
Zoals gesteld, is er wel wat met meer spierballen nodig. er dienen een kleine 200 opamps van sap voorzien te worden.
Daar komt nog bij, een stuk of 80 status leds, een hoofdtelefoonversterker, en 6 stuks 20-segments VU meters.
Ga je niet redden met een regelaar die bedoeld voor een phono voorversterker, stereo DAC, of iets in die trant. :relax:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Soundcraft Delta 200 Mengtafel

Bericht door ray5150 »

Ik zit nu ook te kijken naar schema's van voedingen met een LM723 icm enkele TIP3055.
Goedkoop, goed verkrijgbaar, degelijk en sterk. klinkt interessant. :D
Plaats reactie