807 Single ended - we gaan verder
Moderator: Beheerdersteam
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Beetje verkleind op de telefoon, ik zal ook nog een foto met een echte camera maken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Hij is mooi Robert! Kun je zo die in je avatar voor vervangen
Snap alleen de relatie tussen geaarde onderplaat en het getik niet. Komt die plaat mechanisch gezien ergens dicht bij een voeding dan oid?
Snap alleen de relatie tussen geaarde onderplaat en het getik niet. Komt die plaat mechanisch gezien ergens dicht bij een voeding dan oid?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Dat valt op zich wel mee, maar dat ga ik nog uitzoeken. Jouw kaku printje is klaar, die moet ik nu nog een plekje in de kast geven.
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Ook nog maar een (aangepast) plaatje
Verklaart gelijk 't tikken
Anne
Verklaart gelijk 't tikken
Anne
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Die plaat van Camel kabbelt een beetje voort. Zit geen eruptie in...... 
Re: 807 Single ended - we gaan verder
In België zou dat wel anders gaan, hier schieten ze een kemel waar jullie een bok gebruiken.pappaleo schreef:Die plaat van Camel kabbelt een beetje voort. Zit geen eruptie in......
En voor uitbarstingen moet je bij Kappa zijn, die heeft er ook een geschoten
Anne
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Zo, voor de luisterdag toch nog maar even de aan/uit print en het drukknopje ingebouwd. Het geknetter in de versterker lijkt te zijn veroorzaakt door een slechte verbinding op één van de smoorspoelen. Die was zojuist helemaal los. Oude spoel, oude soldering, nu weer netjes vastgezet.
Ik maak morgen op de luisterdag wel even een plaatje.
Ik maak morgen op de luisterdag wel even een plaatje.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Inmiddels speel ik al ruim een jaar naar volle tevredenheid met mijn 807SE versterker. Ik moet nog steeds eens het complete schema tekenen
Van de week gebeurde er iets vreemds, er was een hoge piep (de hond ging schuilen in een hoekje van de kamer) en de stroommeter van één van de eindpitten stond helemaal in de hoek, voorbij 100mA.
Ik heb de eindbuizen van plaats verwisseld en kon weer een tijd muziek luisteren, maar ik zag later op de avond dat de stroommeter weer in de hoek stond, het fenomeen was met de eindbuis mee verhuisd. Kan een buis die op is ineens meer stroom gaan vragen?
Als ik de versterker aanzet, stelt alles zich rustig in, maar na een uurtje valt ineens de stand van die ruststroommeter op.
Iemand een idee?
Ik denk dat ik een HF oscillatie moet gaan zoeken ofzo, maar het is zo raar dat het met een buis mee verhuist.
Van de week gebeurde er iets vreemds, er was een hoge piep (de hond ging schuilen in een hoekje van de kamer) en de stroommeter van één van de eindpitten stond helemaal in de hoek, voorbij 100mA.
Ik heb de eindbuizen van plaats verwisseld en kon weer een tijd muziek luisteren, maar ik zag later op de avond dat de stroommeter weer in de hoek stond, het fenomeen was met de eindbuis mee verhuisd. Kan een buis die op is ineens meer stroom gaan vragen?
Als ik de versterker aanzet, stelt alles zich rustig in, maar na een uurtje valt ineens de stand van die ruststroommeter op.
Iemand een idee?
Ik denk dat ik een HF oscillatie moet gaan zoeken ofzo, maar het is zo raar dat het met een buis mee verhuist.
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Ik denk dat je het gewoon in de buis zelf moet gaan zoeken. Die naar verloop van tijd gewoon helemaal doorwarmt is. En dat daardoor iets niet goed gaat.
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Denk ook dat de buis niet in orde is.Tik er 's tegen als het mis is (niet met je vingermetabaron schreef:Ik denk dat je het gewoon in de buis zelf moet gaan zoeken. Die naar verloop van tijd gewoon helemaal doorwarmt is. En dat daardoor iets niet goed gaat.
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Denk het ook, buis vervangen. Verschilt nogal wat er gebeurd bij einde buis.
Edit: 3x dan nu dus
Edit: 3x dan nu dus
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Ik heb vier NOS Zaerix buizen gekocht via marktplaats; even wachten tot ze binnen zijn. Dat kan zomaar volgend jaar zijn 
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Jouw versterker zit ook al in de planning Robert De buizen 807 Sovtek
Zeer benieuwd hoe dat hier speelt
Als dat van marktplaats fout gaat Robert dan mag je de mijne proberen
Zeer benieuwd hoe dat hier speelt
Als dat van marktplaats fout gaat Robert dan mag je de mijne proberen
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Ik heb de buizen al binnen en het speelt
echt veel mooier dan de Edicrons. De S-en slissen niet meer. Heerlijke klank.
Nu sparen voor mooiere UGT’s.
Nu sparen voor mooiere UGT’s.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Naar aanleiding van het topic van Rein over de AliExpress versterker denk ik erover om de GZ32 gelijkrichter op deze versterker te zetten. Is cosmetisch mooier dan de kleine GZ34. Het mk buizenboek laat maar een beperkte toepassing van de GZ32 zien, ik dacht dat er niet meer dan 300VAC op mocht, een echte datasheet laat meer zien. Vanmiddag maar eens proberen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Uiteindelijk vanavond de GZ32 maar eens in de 807SE geprikt. De versterker had even wat aandacht nodig in verband met een kraakje. Dat bleek een slechte soldeerverbinding te zijn.
De GZ32 doet het hier prima. Buizen stellen zich netjes in, of in elk geval hetzelfde als met de GZ34.
Het staat wel leuker, maar ik moet de sparing nog iets groter maken. De buis staat nu ietsje scheef.
De GZ32 doet het hier prima. Buizen stellen zich netjes in, of in elk geval hetzelfde als met de GZ34.
Het staat wel leuker, maar ik moet de sparing nog iets groter maken. De buis staat nu ietsje scheef.
Re: 807 Single ended - we gaan verder
http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/fran ... g/GZ32.pdfRobertD schreef:Naar aanleiding van het topic van Rein over de AliExpress versterker denk ik erover om de GZ32 gelijkrichter op deze versterker te zetten. Is cosmetisch mooier dan de kleine GZ34. Het mk buizenboek laat maar een beperkte toepassing van de GZ32 zien, ik dacht dat er niet meer dan 300VAC op mocht, een echte datasheet laat meer zien. Vanmiddag maar eens proberen.
Mwah 2x 500V_rms max. moet toch voldoende zijn. Stevig buisje hoor! Staat idd wel stoer
