807 Single ended - we gaan verder

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

WP_20160821_17_10_37_Pro.jpg
Beetje verkleind op de telefoon, ik zal ook nog een foto met een echte camera maken.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Barry2001 »

Hij is mooi Robert! Kun je zo die in je avatar voor vervangen :D

Snap alleen de relatie tussen geaarde onderplaat en het getik niet. Komt die plaat mechanisch gezien ergens dicht bij een voeding dan oid?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Dat valt op zich wel mee, maar dat ga ik nog uitzoeken. Jouw kaku printje is klaar, die moet ik nu nog een plekje in de kast geven.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Kappa7 »

Mooi geworden zeg =D> =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

overzicht.jpg
Nog even een andere foto.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Ah!buis »

Ook nog maar een (aangepast) plaatje :D
Verklaart gelijk 't tikken :lol:
Anne
Bijlagen
vlkn.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Kappa7 »

Hey was dat bij mij thuis?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Ja, jij had een eruptie in jouw versterker zag ik.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door pappaleo »

Die plaat van Camel kabbelt een beetje voort. Zit geen eruptie in...... :hide:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Ah!buis »

pappaleo schreef:
Die plaat van Camel kabbelt een beetje voort. Zit geen eruptie in...... :hide:
In België zou dat wel anders gaan, hier schieten ze een kemel waar jullie een bok gebruiken.
En voor uitbarstingen moet je bij Kappa zijn, die heeft er ook een geschoten :shock:
Anne
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Zo, voor de luisterdag toch nog maar even de aan/uit print en het drukknopje ingebouwd. Het geknetter in de versterker lijkt te zijn veroorzaakt door een slechte verbinding op één van de smoorspoelen. Die was zojuist helemaal los. Oude spoel, oude soldering, nu weer netjes vastgezet.
Ik maak morgen op de luisterdag wel even een plaatje.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door mikekiwi »

Ziet er goed uit, ben benieuwd!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door OpaBert »

:D
Ik ben ook benieuwd naar het plaatje
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Inmiddels speel ik al ruim een jaar naar volle tevredenheid met mijn 807SE versterker. Ik moet nog steeds eens het complete schema tekenen :hide:
Van de week gebeurde er iets vreemds, er was een hoge piep (de hond ging schuilen in een hoekje van de kamer) en de stroommeter van één van de eindpitten stond helemaal in de hoek, voorbij 100mA.
Ik heb de eindbuizen van plaats verwisseld en kon weer een tijd muziek luisteren, maar ik zag later op de avond dat de stroommeter weer in de hoek stond, het fenomeen was met de eindbuis mee verhuisd. Kan een buis die op is ineens meer stroom gaan vragen?
Als ik de versterker aanzet, stelt alles zich rustig in, maar na een uurtje valt ineens de stand van die ruststroommeter op.
Iemand een idee?
Ik denk dat ik een HF oscillatie moet gaan zoeken ofzo, maar het is zo raar dat het met een buis mee verhuist.
Gebruikersavatar
metabaron
Berichten: 588
Lid geworden op: vr 18 jan 2013, 16:33
Locatie: assendelft

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door metabaron »

Ik denk dat je het gewoon in de buis zelf moet gaan zoeken. Die naar verloop van tijd gewoon helemaal doorwarmt is. En dat daardoor iets niet goed gaat.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Ah!buis »

metabaron schreef:
Ik denk dat je het gewoon in de buis zelf moet gaan zoeken. Die naar verloop van tijd gewoon helemaal doorwarmt is. En dat daardoor iets niet goed gaat.
Denk ook dat de buis niet in orde is.Tik er 's tegen als het mis is (niet met je vinger 8-[ ), zou wel een losgekomen puntlas kunnen zijn.
Anne
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Barry2001 »

Denk het ook, buis vervangen. Verschilt nogal wat er gebeurd bij einde buis.

Edit: 3x dan nu dus 8-[
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Ik heb vier NOS Zaerix buizen gekocht via marktplaats; even wachten tot ze binnen zijn. Dat kan zomaar volgend jaar zijn ;-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door OpaBert »

Jouw versterker zit ook al in de planning Robert De buizen 807 Sovtek
Zeer benieuwd hoe dat hier speelt :D
Als dat van marktplaats fout gaat Robert dan mag je de mijne proberen O:)
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Ik heb de buizen al binnen en het speelt :kwijl: echt veel mooier dan de Edicrons. De S-en slissen niet meer. Heerlijke klank.
Nu sparen voor mooiere UGT’s.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Naar aanleiding van het topic van Rein over de AliExpress versterker denk ik erover om de GZ32 gelijkrichter op deze versterker te zetten. Is cosmetisch mooier dan de kleine GZ34. Het mk buizenboek laat maar een beperkte toepassing van de GZ32 zien, ik dacht dat er niet meer dan 300VAC op mocht, een echte datasheet laat meer zien. Vanmiddag maar eens proberen.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door RobertD »

Uiteindelijk vanavond de GZ32 maar eens in de 807SE geprikt. De versterker had even wat aandacht nodig in verband met een kraakje. Dat bleek een slechte soldeerverbinding te zijn. :sure:

De GZ32 doet het hier prima. Buizen stellen zich netjes in, of in elk geval hetzelfde als met de GZ34.
Het staat wel leuker, maar ik moet de sparing nog iets groter maken. De buis staat nu ietsje scheef.
807SE - GZ32.jpg
807SE met GZ32.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door Pjotr »

RobertD schreef:
Naar aanleiding van het topic van Rein over de AliExpress versterker denk ik erover om de GZ32 gelijkrichter op deze versterker te zetten. Is cosmetisch mooier dan de kleine GZ34. Het mk buizenboek laat maar een beperkte toepassing van de GZ32 zien, ik dacht dat er niet meer dan 300VAC op mocht, een echte datasheet laat meer zien. Vanmiddag maar eens proberen.
http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/fran ... g/GZ32.pdf

Mwah 2x 500V_rms max. moet toch voldoende zijn. Stevig buisje hoor! Staat idd wel stoer :)
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Bericht door knuisje »

Mooie versterker geworden!
Plaats reactie