Je bent geweldig Wouter! Dat klinkt als een top plan. Maar eerst even beslissen of ik een andere waveguide/baffle wil maken. Het plan voor de nieuwe revisie van mijn fronts speakers is als volgt:
Stap 1: nieuwe baffle uitproberen/fabriceren. Als het niks wordt / te gecompliceerd, hou ik het bij mijn huidige baffle met Dayton Waveguide. Echter zou ik bij voorkeur een iets bredere afstraling hebben. En ook esthetisch valt er wat te winnen

.
Stap 2: Hiermee passief filter bouwen. Goed idee om dat eerst "actief" te ontwerpen. Met de Hypex filter design software kan dat goed. Ik zal dit doen zonder delay te gebruiken, dat lijkt me lastig analoog/passief na te maken

.
Stap 3: testkast bouwen (in de vorm van mijn huidige speakers) om een ander type weerstands behuizing te maken voor beter afstraalgedrag in laagmid. En dit dan kopieren naar huidige front speakers.
Voor stap 1 heb ik al een test baffle die ik van Koen en Martijn heb geleend geprobeerd.
Deze is niet gemaakt voor compression drivers omdat de throat niet recht is.
Hierdoor ontstaat diffractie en presteert ie niet optimaal. Echter viel het resultaat me niet tegen. De response is helaas wel verre van vlak (Goud = testbaffle ; Groen = Dayton Waveguide):
Het afstraalgedrag is echter zeer OK
0 - 90graden
Polar
Mogelijk dat met een kleine conversie ring de diffractie bij 10KHz beter wordt en ook de response rechter, want zo is deze waveguide niet bruikbaar. Alternatief is een nieuwe laten CNCen, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee. Daarom dat ik dit eerst wil proberen. Wordt vervolgd

.