Magico-like aluminum speakers
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Magico-like aluminum speakers
Met de door Eltim gehanteerde prijs van 299,- voor 2 kg heb je ca 15000,- 
Re: Magico-like aluminum speakers
Rare zaak. men kan grof geld verdienen met wat in feite productie afval is. is het nog niet goed.
Zou er geen mogelijkheid zijn om met zijn allen een aantal kilo's in te kopen ?
Zou er geen mogelijkheid zijn om met zijn allen een aantal kilo's in te kopen ?
Re: Magico-like aluminum speakers
Dat is de straatwaarde. Misschien kun je het ook versnijden met wol, geen gebruiker die dit opvalt.wouter schreef:Met de door Eltim gehanteerde prijs van 299,- voor 2 kg heb je ca 15000,-
Re: Magico-like aluminum speakers
De luidsprekers zijn in delen naar de luisterruimte getransporteerd, daar in elkaar gezet en van demping voorzien (pritex op de zij- en achterwanden - met dubbelzijdig tape bevestigd, zodat ik nog kan aanpassen waar nodig - en een beperkte hoeveelheid BAF aan de achterkant van de luidsprekers) en ze spelen inmiddels in.
Nog niet gewerkt aan de tuning van de crossovers, daar ga ik binnenkort mee starten, en hele simpele luidsprekerkabels ingezet, dus het zal nog verbeteren, maar de eerste indrukken zijn toch zeker al positief; een breed en diep geluidsbeeld, ruimtelijk en zowel hoog, mid als laag zijn goed vertegenwoordigd.
Het tweaken en positioneren (een heftig karweitje: gewicht van 150kg/stuk..) kan nu beginnen.
Mocht iemand ervaring hebben met het optimaal instellen van de Deqx; je ben van harte welkom!
Nog niet gewerkt aan de tuning van de crossovers, daar ga ik binnenkort mee starten, en hele simpele luidsprekerkabels ingezet, dus het zal nog verbeteren, maar de eerste indrukken zijn toch zeker al positief; een breed en diep geluidsbeeld, ruimtelijk en zowel hoog, mid als laag zijn goed vertegenwoordigd.
Het tweaken en positioneren (een heftig karweitje: gewicht van 150kg/stuk..) kan nu beginnen.
Mocht iemand ervaring hebben met het optimaal instellen van de Deqx; je ben van harte welkom!
Re: Magico-like aluminum speakers
Shadow schreef:Heb je ze op de vloer liggen?
Ze hangen aan het plafond.
Maar ontopic: wat een gave set. Enorm benieuwd ook hoe ze uiteindelijk gaan klinken.
Re: Magico-like aluminum speakers
Het is gewoon jammer dat als je dit goed af filtert, je kan stoppen met de hobbytearitup schreef:Shadow schreef:Heb je ze op de vloer liggen?Foto is gekanteld.
Ze hangen aan het plafond.
Maar ontopic: wat een gave set. Enorm benieuwd ook hoe ze uiteindelijk gaan klinken.
Re: Magico-like aluminum speakers
Of de lat voor het volgende project weer heel hoog leggen.Shadow schreef:Het is gewoon jammer dat als je dit goed af filtert, je kan stoppen met de hobby
Re: Magico-like aluminum speakers
Hallo Ray,
Inderdaad mooie kasten ernaast ook, maar dan met name door de gebruikte Accuton units!

Inderdaad mooie kasten ernaast ook, maar dan met name door de gebruikte Accuton units!
Re: Magico-like aluminum speakers
Zeker niet, ik vind het een slimme keuze om Accuton toe te passen.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: Magico-like aluminum speakers
een iets betere foto bij daglicht doet 't leuk in mijn portfolio "projecten waar ik ook iets mee te maken heb gehad"
De koolstofvezel staat er wel erg mooi bij, vind ik..
Kees
De koolstofvezel staat er wel erg mooi bij, vind ik..
Kees
Re: Magico-like aluminum speakers
@audiomanics: Dat zal niet direct lukken, ze staan en de luisterruimte in de kelder en 150 kg naar boven tillen voor een foto is niet te doen...
Het koolstofvezel zit er goed op maar de afwerking van het epoxy en de blanke lak kan nog verbeterd worden, dat gaat nog gebeuren.
Zal in eerste instantie sowieso nog moeten polijsten om de doffere plekken van de laag blanke lak te gaan laten glanzen, maar de ervaring leert dat dat wel moet lukken.
Bijgaand een foto met wat meer zicht op het carbon:
Het koolstofvezel zit er goed op maar de afwerking van het epoxy en de blanke lak kan nog verbeterd worden, dat gaat nog gebeuren.
Zal in eerste instantie sowieso nog moeten polijsten om de doffere plekken van de laag blanke lak te gaan laten glanzen, maar de ervaring leert dat dat wel moet lukken.
Bijgaand een foto met wat meer zicht op het carbon:
Re: Magico-like aluminum speakers
Ik ben wel benieuwd waarom ervoor is gekozen de baffle nog zover boven de tweeter te laten doorlopen? Is dit puur gedaan voor meer kastinhoud voor de AT woofers, of heeft het met afstraling te maken?
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Magico-like aluminum speakers
Uitgangspunt was de Magico S5. Zie de gelijkenis.
De tweeter zit op oorhoogte positie.
De tweeter zit op oorhoogte positie.
Re: Magico-like aluminum speakers
Ik heb me die vraag ook gesteld en meen dat dit toch vooral voor de afstraling is.
De Magicos hebben dat ook en het bass compartiment is al onder de mid/tweeter afgesloten;
De Magicos hebben dat ook en het bass compartiment is al onder de mid/tweeter afgesloten;
Re: Magico-like aluminum speakers
Duidelijk!
Die Magico's heb ik wel eens op een X-fi gehoord, was erg indrukwekkend!
Groetjes Walter
Die Magico's heb ik wel eens op een X-fi gehoord, was erg indrukwekkend!
Groetjes Walter
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Magico-like aluminum speakers
Mee eens, Magico fan hiero ook.
Een tweeter wil baffle, een middentoner niet. Globaal een beetje wat het paradoxale is aan luidsprekers in een kast inbouwen.
Een tweeter wil baffle, een middentoner niet. Globaal een beetje wat het paradoxale is aan luidsprekers in een kast inbouwen.
Re: Magico-like aluminum speakers
De echte magico's zien er vooralsnog wel een stuk gelikter uit. Het carbon, de lak en het alu kunnen wel een opfrisbeurtje gebruiken lijkt het.. Hoewel het licht en de foto kwaliteit ook verre van optimaal zijn natuurlijk.
Re: Magico-like aluminum speakers
Voor een mooie afwerking zou het aluminium geanodiseerd moeten worden.
Nadeel is dan wel dat de speaker weer helemaal uitelkaar moet.
Het zou dan wel een professionele look krijgen.
Nadeel is dan wel dat de speaker weer helemaal uitelkaar moet.
Het zou dan wel een professionele look krijgen.
Re: Magico-like aluminum speakersqwz
Klopt, dit is geen showcase foto; luidspreker zit onder de vinger en handafdrukken, moet dus wat opgeschoond en zoals gezegd moet de blanke lak nog verder gepolijst want er zitten nog doffe plekken op. Zodra presentabel zal ik nog eens een fotootje plaatsen.
Re: Magico-like aluminum speakers
Anodieren blijft een optie, de luidspreker kan weer uit elkaar mocht ik dat willen want het aluminium is niet met de rest verlijmd. Ik wil me eerst wat tijd geven om te beslissen wat de afwerking zal zijn of dat ze zo blijven. En als ik laat welke kleur het dan zou worden. Maar zoals gezegd dat is voor later zorg ..
Re: Magico-like aluminum speakers
De fotos zijn overigens duidelijk geen pro-kwaliteit, maar van een simpel mobieltje..
Dat doet de luidspreker ook geen recht, maar goed, je hebt een eerste indruk en daar was het om te doen voor nu..
Re: Magico-like aluminum speakers
Tis wel al duidelijk te zien dat het wel een heel mooi project aan het worden is.
Pro foto's zijn leuk maar we willen ze natuurlijk liever eens bewonderen in Breda op een zelfbouw dag wanneer de speakers klaar zijn.
Pro foto's zijn leuk maar we willen ze natuurlijk liever eens bewonderen in Breda op een zelfbouw dag wanneer de speakers klaar zijn.
